اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار اقتصادی - آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران

یک بانک مشهور انگلیسی به خاطر آنچه که نقض تحریم های ایران، سودان، میانمار و کوبا، خوانده شده، حدود 100 میلیون دلار (61 میلیون پوند) توسط آمریکا جریمه شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در انگلیس چهارشنبه شب گزارش دادند که بانک سلطنتی اسکاتلند (آر بی اس) با پرداخت این جریمه به وزارت خزانه داری و بانک مرکزی آمریکا و همچنین دپارتمان خدمات مالی نیویورک موافقت کرده است.

اتهامات مربوط به نقض تحریم ها توسط بانک ˈآر بی اسˈ ظاهرا به انجام نقل و انتقالات مالی طی سال های 2005 تا 2009 میلادی مربوط می شود.

طی سال های اخیر دو بانک دیگر انگلیسی به نام های ˈاستاندارد چارتردˈ و ˈایچ اس بی سیˈ نیز به ترتیب حدود 675 میلیون دلار و یک میلیارد و 900 میلیون دلار توسط دولت آمریکا جریمه شده اند.

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
جریمه 400هزار دلاری شرکت چینی برای نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه 10 میلیارد دلاری بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران / ارتش آمریکا: همه از حل مسئله هسته ای ایران سود می برند




اخبار سیاست خارجی - ارتش آمریکا: همه از حل مسئله هسته ای ایران سود می برند

ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس آمریکا باشد.

ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ما در مسئله ایران، راه حل نظامی را به عملیات نظامی ترجیح می دهیم اما گزینه نظامی همچنان پابرجاست.
 
به گزارش «انتخاب»، مارتین دمپسی بیان داشت: ما میزان قابل توجهی از نیروی نظامی خود را در منطقه نگه می داریم تا اگر مسیر دیپلماتیک موفقیت امیز نبود، نیرو در دسترس  آمریکا باشد.
 
وی اضافه کرد: اوباما بارها گفته است که امریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نمی دهد. اگر ایران از این فرصت استفاده کند و به نتیجه ی دیپلماتیک موفق برسیم همه از این موضوع سود می برند.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت: اما پایان بحران هسته ای مشکلی که ایران برای منطقه بوجود آورده را حل نمی کند. آنها از طریق نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه نفوذ دارند و در فضای سایبری به شدت فعال هستند.
 
وی اضافه کرد: ما ساده لوح نیستیم و اختلاف زیادی با ایران داریم.
 
وی اضافه کرد: ایران با تاریخ و فرهنگ غنی خود که بر دنیا تاثیر گذاشته می تواند رویکردی سازنده داشته باشد و ما امیدواریم که این کشور از این مسائل استفاده کرده و فعالیت های بد خود را متوقف کند.

 

 

اخبار, نقض تحریم های ایران

 

آمریکا: جریمه 10 میلیارد دلاری بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران

وزارت دادگستری آمریکا در حال اعمال فشار بر بانک "بی. ان. پی. پاریباس" برای پرداخت جریمه 10 میلیارد دلاری به دلیل نقض تحریم های ایران و دیگر کشورهاست.

دادگستری آمریکا خواهان دریافت 10 میلیارد دلار جریمه از بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم های ایران است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت وزارت دادگستری آمریکا در حال اعمال فشار بر بانک  "بی. ان.  پی. پاریباس" برای پرداخت جریمه 10 میلیارد دلاری به دلیل نقض تحریم های ایران و دیگر کشورهاست.

 "بی. ان.  پی. پاریباس" بزرگترین بانک فرانسه به شمار می آید.

منابع آگاه در ماه می گذشته به رویترز گفته بودند که این بانک فرانسوی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی برای پرداخت بیش از 3 میلیارد دلار جریمه برای پایان دادن به شکایت ها و تحقیقات درباره نقض تحریم های آمریکا علیه ایران ،‌سودان و دیگر کشورها توسط این بانک است اما هم اکنون مشخص شده که این رقم حدود 10 میلیارد دلار است.

این بانک پیش از این گفته بود که جریمه اش بیش از یک میلیار دلاری است که از محل نقض احتمالی تحریم ها به دست آورده است.

قبل از این در ماه جاری میلادی نیز یک مجموعه مالی اعتباری به نام کردی سوئیس ضمن اعتراف به کمک به آمریکایی ها برای فرار مالیاتی پذیرفت مبلغ 2.5 میلیارد دلار جریمه به همین دلیل بپردازد. 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب،عصرایران