اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار کودکان قربانی در تصادفات تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,آمار کودکان قربانی در تصادفات تهران


اخبار اجتماعی - آمار کودکان قربانی در تصادفات تهران

معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک گفت: براثر سوانح رانندگی هر 9 روز یک کودک قربانی و هر روز 3 تا 4 کودک در شهر تهران مجروح می شوند.

شهرام جباری زادگان در گفت وگو با ایرنا افزود: سالانه بالغ بر هزار نفر تنها در تصادف های رانندگی تهران کشته و 20 هزار نفر مجروح می شوند که از این مجموع این رقم 40 کشته و یک هزارو 200 نفر از مجروحان کودک هستند.

وی اظهار کرد: شهر تهران بیش از یک میلیون دانش آموز دارد که بالغ بر 600 هزار نفر آن دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستان هستند.

وی یکی از عمده دلایل فقر فرهنگی در موضوع ترافیک را میان میانسالان، عدم آموزش صحیح به دانش آموختگان در سال های نوجوانی و جوانی ذکرکرد.

وی افزود: این که دانش یک راننده تنها به آموزش کتاب آیین نامه رانندگی آنهم در زمان امتحان آیین نامه محدود شود؛ خود گواه خلا فرهنگی در این زمینه است.

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح پارک های آموزش ترافیکی در مناطق گفت: پارک های ترافیکی مناطق بر سه سیاست راهبردی شهرداری تهران مبنی بر توجه ویژه به موضوع های فرهنگی، مناطق محروم شهر و تحقق شهر دوستدار کودک ایجاد می شود.

جباری زادگان گفت: با تاکید معاون شهردارتهران تا پایان سال 93 هر منطقه شهر تهران دارای پارک آموزش ترافیک خواهد شد.

جباری زادگان تصریح کرد: پارک های آموزش ترافیک به مثابه تهرانی کوچک برای شهروندان کوچک شهر بزرگ تهران است بطوری که در هر ماه بیش از 50 هزار دانش آموز ابتدایی در 13 پارک ترافیک پایتخت آموزش می بینند تا نکات علمی و نظری ترافیک و رفت و آمد ایمن در خیابان های شهر را فراگیرند.

به اعتقاد وی؛پارک های آموزش نقش بسزایی در ارتقا فرهنگ ترافیک در بین کودکان شهر دارند.

این کارشناس گفت: وقتی جوانان ما تنها به خواندن کتاب آیین نامه آن هم در شب امتحان بسنده می کنند و در آزمون آیین نامه پیروز می شوند، نمی توان انتظاری بیش از این در موضوع رعایت قوانین و مقررات از آنها داشت، اما اکنون که کودکان در مقاطع ابتدایی و حتی پیش دبستانی آموزه های ترافیکی را فرا می گیرند، رعایت قوانین در کالبد ذهنی آنها نهادینه گشته و قطعا نسلی با فرهنگ ترافیک در کشور شکل می گیرد .

وی تاکید کرد: مطالبات مردم تهران از مسوولان صرفا محدود به تامین نیازهای حمل ونقلی نمی شود بلکه تامین نیازهایی مانند توجه به مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت هایی به منظور انتقال و ترویج آموزه های شهروندی همچون پارکهای آموزش ترافیک از جمله خواسته های پایتخت نشینان از شهرداری و مسوولان است.

به گزارش  ایرنا؛ سیزدهمین پارک آموزش ترافیک در منطقه جنوب غرب شهر تهران (منطقه 19) اخیرا افتتاح شد.

این پارک ترافیکی در منطقه 19 دومین پارک آموزش ترافیک به لحاظ وسعت در شهر تهران است که ظرفیت آموزش علمی و نظری 200 دانش آموز را در روز دارد.
اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
آمار جالب میزان تصادفات در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مرگ در تصادفات نوروزی تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,تصادفات نوروزی

براساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران، از 26 اسفند ماه سال 93 تا 15 فروردین ماه امسال 42 مورد فوت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش پزشکی قانونی استان تهران، در تصادفات رخ داده در استان از تاریخ 26 اسفند ماه سال 93 تا 15 فروردین ماه امسال 42 نفر جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 36 نفر مرد و 6 نفر زن بوده اند.

همچنین در این گزارش با توجه به محل وقوع تصادفات آمده است: 24 مورد از فوت شدگان مربوط به حوادث رانندگی درون شهری و 18 مورد نیز مربوط به تصادفات جاده های برون شهری بوده است.

 

 اخبار  اجتماعی  -  پزشکی قانونی