اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمار بالای مرگ و میر سیگاری ها در ایران


رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از مرگ روزانه 200 ایرانی به خاطر مصرف دخانیات خبر داد. دکتر محمد رضا مسجدی با ابراز تاثر و تاسف از مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال ایران گفت: ناصر حجازی به علت ابتلا به سرطان ریه که آن هم ناشی از مصرف طولانی مدت سیگار بود، جان خود را از دست داد.

رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از مرگ روزانه 200 ایرانی به خاطر مصرف دخانیات خبر داد. دکتر محمد رضا مسجدی با ابراز تاثر و تاسف از مرگ زود هنگام اسطوره فوتبال ایران گفت: ناصر حجازی به علت ابتلا به سرطان ریه که آن هم ناشی از مصرف طولانی مدت سیگار بود، جان خود را از دست داد.
این فوق تخصص ریه تصریح کرد: روزانه 200 نفر از جمعیت ایران به خاطر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که این تعداد به اندازه تلفات سرنشینان سقوط یک هواپیما است. اما مرگ خاموش این عده از مردم هیچ گاه بازتابی همچون سقوط هواپیما ندارد.

منبع : مهرنیوز


ویدیو مرتبط :
افزایش آمار زنان سیگاری در ایران:(

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار مرگ و میر بر اثر سرطان سینه در ایران


دبیر کمپین پیشگیری از سرطان سینه با اعلام آغاز معاینه رایگان این بیماری گفت: سالانه بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در کشور شناسایی می شود و حدود 3 هزار زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کمپین پیشگیری از سرطان سینه با اعلام آغاز معاینه رایگان این بیماری گفت: سالانه بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در کشور شناسایی می شود و حدود 3 هزار زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.
 
حسین دانشور افزود: کمپین سرطان صورتی با هدف آگاه سازی زنان برای پیشگیری از سرطان از یک ماه پیش تشکیل شده و از فردا به مدت یک هفته در شهرهای مختلف حدود 4 هزار زن به طور رایگان معاینه می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی موجود، سالانه حدود 10 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا و شناسایی می شوند و هر سال حدود سه هزار نفر بر اثر این بیماری در کشور جان خود را از دست می دهند.

دانشور اضافه کرد: چاقی، سابقه فامیلی، مصرف بیش از حد فست فود(غذاهای آماده) و استعمال دخانیات که مصرف آن در بین زنان رو به افزایش است، مهمترین عوامل ابتلا به سرطان پستان است.

دبیر کمپین پیشگیری از سرطان پستان گفت: همه زنان باید روش معاینه فردی برای پیشگیری از سرطان پستان را بیاموزند و زنان بالای 40 سال نیز باید سالی یکبار با مراجعه به پزشک برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مراجعه و در صورت نیاز ماموگرافی کنند.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم با آگاه سازی زنان، از بروز بیشتر بیماری سرطان پشگیری کنیم، تا 10سال آینده میزان بروز این بیماری در کشور به دو برابر افزایش یافته و سالی 20 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می شوند.

دانشور گفت: امکانات پزشکی و درمانی در کشور اکنون به حدی رسیده است که اگر بیماری سرطان پستان به موقع شناسایی شود، کاملا درمان می شود و نیازی به برداشتن پستان و درمانهای طولانی و هزینه بر نیست.

وی ادامه داد: درمان هر بیمار مبتلا به سرطان هم اکنون در کشور حدود 50 میلیون تومان بار مالی به فرد و نظام سلامت کشور تحمیل می کند و این هزینه طی 10 سال آینده دو برابر می شود.

دانشور گفت: برای انجام معاینه رایگان سرطان پستان در کشور 4200 نفر ثبت نام کردند که با توجه به محدودیت امکانات و پزشکان همکار دو هزار نفر آنها از فردا به مدت یک هفته در شهرهای تهران، مشهد، کرمان، کرمانشاه، گرگان، اصفهان، تبریز، سمنان، دامغان و گنبد در روزهایی که از قبل مشخص شده است، معاینه می شوند.