اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمارهایی از استفاده ایرانیها از اینترنت و موبایل



اخبار ,اخبار ورزشی,استفاده از اینترنت

 

اخبار اجتماعی - آمارهایی از استفاده ایرانیها از اینترنت و موبایل/ افزایش 10 برابری خرید آنلاین با موبایل

مدیر فناوری اطلاعات شركت ملی نفت با بیان اینكه 4 درصد ایرانی ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند گفت: 13 میلیون كاربر اینترنت در كشور از خدمات بانكداری الكترونیكی استفاده می كنند و در دو سال اخیر خرید آنلاین از طریق موبایل 10 برابر افزایش داشته است.

به گزارش مهر، احمد تولایی در سمینار جامع رایانش ابری با بیان اینکه 52 درصد جوانان كشور از اینترنت استفاده می كنند ولی متاسفانه كشورمان در زمینه ICT جایگاه خوبی ندارد كه باید ارتقا یابد گفت: هم اکنون 4 درصد ایرانی ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و 13 میلیون كاربر اینترنت نیز در كشور از خدمات بانكداری الكترونیكی استفاده می كنند.

وی با تاکید بر اینکه در 2 سال اخیر خرید آنلاین از موبایل افزایش 10 برابری داشته است گفت: 25 میلیون خریدار بازی‌های رایانه‌ای، 25 میلیون مشترك تلفن ثابت و 60 میلیون سیم كارت فعال وجود دارد.

تولایی افزود: صادرات كالا و خدمات دانش بنیان در سال 84 حدود 161 میلیون دلار بود كه در سال 91 به حدود 900 میلیون دلار رسید و ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 92 به حدود 79 درصد رسید.

وی بیان اینكه ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 91 حدود 78 درصد بوده و حدود 42 درصد خانوارهای ایرانی دارای رایانه هستند و 27 درصد به اینترنت دسترسی دارند خاطرنشان کرد: این درحالی است که نیمی از جمعیت جهان به نسل سوم موبایل دسترسی دارند و حدود 96 درصد جمعیت جهان از موبایل استفاده می كنند و 38 درصد به اینترنت دسترسی دارند.

مدیر ICT شرکت ملی نفت ایران به تغییرات عمده فاوا در جهان اشاره كرد و گفت: رشد سریع تلفن های هوشمند تا سال 2020 به 50 بیلیون و داده‌های موجود به مرز 500 بیلیون گیگ خواهد رسید.

وی با بیان اینكه درآمد شركت اپل در سال 2012 برابر درآمد فروش نفت امارات متحده عربی بود گفت: در سال 2010 كمپانی IBM مطالعاتی بر روی 1500 مدیرعامل در دنیا درخصوص آینده ICT انجام داده و براساس نتایج به دست آمده 80 درصد این مدیران معتقدند كه رشد محیط كسب و كار پیچیده‌تر شده و كمتر از نصف مدیران معتقدند كه می توانند با این پیچیدگی مقابله كنند.

این مدیر مسئول درباره مشكلات فاوا در فضای كسب و كار و راهكارهای آن گفت: اهداف اصلی در خیلی از واحدها كاهش هزینه‌ و افزایش سود در مجموعه است تا اینكه به سمت ساز و كاری برویم كه بتوانیم به راحتی و كمترین هزینه به نیازهای اساسی خودمان دسترسی داشته باشیم.

تولایی درباره مزایای استفاده از رایانش ابری از دیدگاه كاربران تجاری گفت: یكی از موضوعات مهم و عوامل نگرانی دولت برای استفاده از رایانش ابری، امنیت اطلاعات است و همگرایی تطابق،‌ تداوم تجارت و حفاظت داده و محرمانگی است.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
کلیک؛ استفاده از اینترنت موبایل روی دستگاه های دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار استفاده ایرانیها از اینترنت موبایل


معاون وزیر ارتباطات میزان مصرف کاربران ایرانی از اینترنت موبایل در سال ۹۴ را ۳۸۷ ترابایت و اینترنت ثابت را یک هزار و ۹۴۲ ترابایت عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات میزان مصرف کاربران ایرانی از اینترنت موبایل در سال ۹۴ را ۳۸۷ ترابایت و اینترنت ثابت را یک هزار و ۹۴۲ ترابایت عنوان کرد.

علی اصغر عمیدیان درباره میانگین مصرف روزانه دیتا در کشور توضیح داد: بیشترین رشد مصرف روزانه دیتا از سال ۹۳ تا ۹۴ بود که تا پایان سال گذشته میزان مصرف دیتا در تلفن سیار ۳۸۷ ترابایت و در اینترنت ثابت ۱ هزار و ۹۴۲ ترابایت رسید که تا پایان سال ۹۳ نیز میزان درآمد اپراتورها ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بود و در کنار آن نیز سهم دولت از خدمات ارتباطی ۳۶۰۱ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

آمار استفاده ایرانیها از اینترنت موبایل

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در دولت یازدهم در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: ۱۹ درصد از فارغ التحصیلان کشور در حوزه فناوری اطلاعات هستند که در دو سال گذشته ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰ هزار شغل غیر مستقیم در این بخش ایجاد کردیم. البته این را هم باید در نظر گرفت که هر شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۶.۵ شغل در حوزه های دیگر ایجاد می کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: با تکمیل طرح ها و برنامه های آینده امید است تا پایان دولت یازدهم کلیه روستاهای کشور از نعمت ارتباط برخوردار شوند و روستاهای بالای ۱۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش تولید ناخالص ملی همزمان با افزایش ضریب نفوذ خدمات ارتباطی تاکید کرد: افزایش هر ۱۰ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و باندپهن می تواند از ۶ دهم تا ۲.۱۹ درصد تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

وی با اشاره به رشد نسل ۳ و ۴ تلفن همراه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ تعداد دکل های نسل سوم تلفن همراه ۱۵ هزار و ۵۴۳۰ و نسل چهارم همراه نیز به ۳ هزار و ۶۹۳ سایت رسیده است.

عمیدیان مهمترین برنامه در نظر گرفته شده رگولاتوری برای سال ۹۵ را توسعه دسترسی فیبرنوری، اشتراک گذاری امکانات پایداری اپراتورها و صدور پروانه های اپراتور مجازی تلفن همراه نام برد.