اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان چقدر برای پناهجویان هزینه می‌کند؟


یک روزنامه آلمانی برآورد کرده است که هزینه بحران مهاجرت برای اقتصاد آلمان امسال به بیش از ۱۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی برآورد کرده است که هزینه بحران مهاجرت برای اقتصاد آلمان امسال به بیش از ۱۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

در حالی که آلمان موافقت خود را با اسکان 800 هزار مهاجر خارجی اعلام کرده است، به نظر می رسد بحران مهاجرت بیش از 10 میلیارد یورو برای اقتصاد این کشور هزینه دربر خواهد داشت که این رقم 4 برابر بیشتر از هزینه مهاجران در آلمان طی سال 2014 میلادی خواهد بود.

ارقام منتشر شده از سوی اداره آمار فدرال آلمان نشان می دهد که این کشور طی سال 2014 میلادی حدود 203 هزار مهاجر خارجی را اسکان داده و این مساله 2.4 میلیارد یورو هزینه دربر داشته است.

انتشار این آمارها از سوی روزنامه آلمانی در شرایطی است که ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان حاضر به ارائه ارقام دقیقی در خصوص هزینه مهاجران خارجی برای اقتصاد این کشور نشده است.

شویبله در جمع خبرنگاران در حاشیه کنفرانس وزرای دارایی گروه 20 در آنکارا تاکید کرد: اولویت نخست این است که این مشکل را از نقطه نظر دولت فدرال حل و فصل کنیم. پیش از آنکه این کار را انجام دهیم، دلیلی ندارد در خصوص هزینه ای که قرار است صرف شود، صحبت کنیم.

وی افزود: پارلمان آلمان قرار است هفته آینده فارغ از بحران مهاجرت، در خصوص بازنگری بودجه بحث و تبادل نظر کند. روز شنبه نیز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان احتمال افزایش مالیات ها برای مقابله با بحران مهاجرت را رد کرده است.


ویدیو مرتبط :
بلاتکلیفی پناهجویان در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پناهندگان چقدر هزینه برای آلمان دارند؟


بحران پناهندگی سالانه 55 میلیارد یورو برای آلمان هزینه دارد.

خبرگزاری ایرنا: براساس گزارشی که توسط یک اندیشکده اقتصادی مستقر در کیل واقع در شمال آلمان انتشار یافت، بحران پناهندگی سالانه حدود 55 میلیارد یورو برای آلمان هزینه در بر خواهد داشت.

موسسه کیل برای اقتصاد جهانی اعلام کرد : هزینه سالانه میزبانی از پناهندگان در المان می تواند حدود 55 میلیارد یورو باشد البته اگر جریان سرازیر شدن پناهندگان درهمان حد فعلی باقی بماند.

به گفته تحلیلگران این اندیشکده ، این برآورد هزینه براساس پیش بینی هایی درمورد ورود سالانه یک میلیون پناهنده به آلمان تا سال 2020 صورت گرفته است.

موسسه مزبور تاکید دارد که آلمان با بزرگترین چالش مالی خود از زمان وحدت مجدد دو آلمان درسال 1990 روبرو شده است.

کارشناسان اندیشکده پیش بینی می کنند که سی درصد از پناهندگانی که وارد آلمان می شوند بعدا این کشور را برای بازگشت به سرزمین مادری شان ترک خواهند کرد در حالی که 70 درصد از آنها تا ابد در آلمان خواهند ماند.

هزینه سالانه هر یک از پناهندگان حدود 13هزار یورو برآورد شده است. بحران پناهندگی که بدترین بحران در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم است منجر به تظاهرات گسترده ای طی هفته های اخیر شده و معترضان آشکارا استعفای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را خواستار شده اند.

درهمین براساس یک مطالعه انجام شده ازسوی مجله اشپیگل ، کمی بیش از نیمی از آلمانی ها پناهندگان را یک تهدید امنیتی برای کشور خود می دانند.