اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلمان با عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد


وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تصریح کرد که من هیچ راهی برای عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نمی بینم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای"، " فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان با عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) مخالفت کرد.

وی با تاکید بر اینکه می تواند یک هماهنگی تنگاتنگ تر با کیف در کمیسیون اوکراین- ناتو را تصور کند، در عین حال هیچ چشم اندازی برای عضویت این کشور در ناتو ارزیابی نکرد.

"اشتاین مایر" که روز گذشته در وایمار سخن می گفت همچنین تصریح کرد که من یک راه برای عضویت اوکراین در ناتو را نمی بینم. البته این موضع وزیر خارجه آلمان هنوز به صورت رسمی در برلین مورد موافقت قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است که وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در نشست امروز سه‌شنبه خود در مقر ناتو در بروکسل تصمیم گرفتند تا به تمامی همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود با روسیه پایان دهند


ویدیو مرتبط :
مانور نظامی ناتو در لیتوانی مقابله با روسیه جنگ اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات آمریکا درباره جنگ داخلی اوکراین/واکنش آلمان به طرح نظامی ناتو در پاسخ به بحران اوکراین



اخبار,اخبار بین الملل, بحران اوکراین


اخبار بین الملل - آمریکا: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد

آمریکا اعلام کرد، با وجود اقدامات روسیه گمان نمی‌کند اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: من نمی‌گویم که اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد من معتقدم که این کشور بی‌ثبات شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مکالمه‌ای تلفنی به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد چرا که دولت کی‌یف عملیات‌ نظامی را برای تحریک شبه نظامیان حامی روسیه که ساختمان‌های دولت در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند، به راه انداخته است.

ماری هاف افزود: هرگونه بی‌ثباتی که در حال حاضر در داخل اوکراین در حال وقوع است، مستقیما در اثر اقدامات روسیه در این کشور به وجود می‌آید. کاملا مسخره و مضحک است که روسیه درباره ثبات اوکراین صحبت می‌کند آن هم موقعی که مسکو در تلاش است تا بی‌ثباتی را به طور گسترده در بخش‌های این کشور به وجود آورد.

روسیه در مورد استفاده از زور برای احیای نظم در شرق اوکراین به کی‌یف هشدار داده و می‌گوید این اقدام به همکاری‌های آتی پایان داده و نشست چهارجانبه‌ای را که برای امروز (پنجشنبه) در ژنو میان اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین برنامه‌ریزی شده، خدشه‌دار می‌کند.

دولت کی‌یف به مبارزات خود با نیروهای اوکراینی که گزارش شده به شبه نظامیان حامیان روسیه گرویده‌اند، ادامه می‌دهد.


                                  ...............................................


حمایت آلمان از طرح نظامی ناتو در پاسخ به بحران اوکراین

رسانه‌های آلمان گزارش دادند، این کشور قصد دارد با یک کشتی جنگی و همچنین هواپیماهای جنگنده خود از طرح ناتو برای تقویت حضور نظامی در کشورهای حوزه شرقی ناتو حمایت کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک شبکه تلویزیونی آلمان به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که برلین قصد دارد یک کشتی پشتیبانی و حدود 45 تن از سربازان خود را به همراه شش هواپیمای جنگنده در فعالیت‌های نظامی برنامه‌ریزی شده ناتو در پاسخ به بحران اوکراین مشارکت دهد.

این گزارش‌ها از طرح‌های بیشتری در خصوص نقش آلمان در طرح‌های جدید ناتو رونمایی نکرده‌اند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که این ائتلاف نظامی تصمیم گرفته در پاسخ به بحران اوکراین تدابیر نظامی بیشتری را اتخاذ کند. 

اخبار بین الملل - ایسنا