اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقایان ، فیتیله قاضی‌پور را پایین بكشید!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, قاضی  پور

 
وقتی فیلم سخنرانی آقای نادر قاضی پور، نماینده ارومیه را دیدم، اولین جمله ای كه به ذهنم رسید این حدیث امام صادق(ع) بود كه می‌فرمایند:لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه‏،کسی که حیاء ندارد ایمان ندارد (کافی، جلد ۳، صفحه ۱۶۵)


حتی با زیرنویس هم نمی شد تك تك كلمات را دقیق و بی ممیزی زیر نوشت، حیاء اجازه نمی‌داد.بعد از دوستانی كه بیشتر در جریان این ویدئو بودند صحبت كردم و مطمئن شدم كه این سخنرانی و درفشانی ها، در مقابل چشمان و گوش های صدها نفر از ارومیه ای ها انجام شده است.


دو روز پیش وقتی جوابیه آقای قاضی پور در واكنش به نقدهای مطروحه به سخنرانی اش را در اینستاگرامش خواندم، متعجب شدم! جان كلامش این بود كه «بیدی نیست كه به این بادها بلرزد!»


نفهمیدم كدام بادها را می گوید، ولی من به جای ایشان از این جواب خجالت كشیدم! یكی از طیف های افراطی، از شعارهایشان همیشه این بود كه «پایداری همیشه جواب می دهد» و من به شوخی از همان سه سال پیش می گفتم: «منظورشون از این شعار اینه كه پر رویی همیشه جواب می ده! منظورشون اینه كه احمدی نژاد هر كاری كه بكنه، اینا بازم با پر رویی می گن این از مابقی رئیس جمهوربهتر بوده.» جوابیه آقای قاضی پور هم از همین جنس است.


 پایین‌كشیدن فیتیله قاضی پور
یاد موضع ایشان در واكنش به اشتباه سهوی عمو فیتیله ای ها افتادم. همان موضعی كه در مجلس فریاد زد «آقای سرافراز! فیتیله تو می‌كشم پایین!»نگارنده به دلایل ذیل، بر این باور است كه نه به خاطر لج و لج بازی، بلكه به دلیل مصلحتی لازم الاجرا، باید نمایندگان مردم در همین مجلس نهم و پیش از اتمام عمرش، فیتیله آقای قاضی پور را پایین بكشند و یا دست‌كم نمایندگان مجلس دهم، اعتبارنامه وی را تأیید نكنند:


١- پس از پخش شدن این ویدئوی موهن، بسیاری گفتند:«قاضی پور كار بدی كرده! حرفای ناجوری زده! ولی نامردی كرده هر كی فیلم گرفته و منتشر كرده! خیلیا حرف ناجور می‌زنن!»با نگاهی واقع بینانه و به دور از احساسات، بر كسی پوشیده نیست كه متاسفانه كم نیستند نمایندگانی كه در جلسات شخصی و خصوصی، با ادبیاتی در خور شأن و مودبانه صحبت نمی‌كنند؛ ادبیاتی كه غیرقابل پخش است و در صورت پخش آن صحبت ها، آبرو و حیثیت آن افراد مشهور، در افكار عمومی مخدوش می شود. اما این مصداق، عملا شباهتی به آن مصادیق ندارد، چون آقای قاضی پور، در مقابل چشمان صدها نفر و در یك جمع عمومی سخنرانی كرده كه هر كسی می‌توانسته با گوشی همراه خود، آن سخنرانی را ضبط و ثبت كند. پس عملا حرجی بر ضبط و انتشارش نیست.


یك نماینده چطور توقع دارد كه در ستاد خود و مقابل صدها نفر سخنرانی كند و با آن مانند مكالمات یك جلسه خصوصی برخورد شود!؟به طور حتم انتشار و اطلاع‌رسانی این اظهارات اقدامی بجا ومناسب بود.


 تكیه براشتباه
٢- «من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفع‌شان نبوده است، ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم. عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند.
« مردم از دورویی‌، نفاق و نامردی خسته شده‌اند. صد و هفتاد هزار شیر مردان آذربایجان، شیعه و سنی به حقیر رای دادند. شما مردم به بنده رای ندادید بلکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادید.»
«من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم. برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند.»


 ضرورت برخورد
وقتی ایشان هنوز این قدر روی مواضع هتاكانه اش ثابت قدم است، در نتیجه بهتر است جهت جلوگیری از تكرار این جنس رفتارها از جانب مسئولان جمهوری اسلامی ایران  كه داعیه دار اخلاق اسلامی هستند،جلوگیری شود و نباید فراموش كرد«الناس علی دین ملوكهم»یعنی این نوع الفاظ و ادبیات، ممنوع است از جانب مسئولان و اگر قاطعانه با چنین رفتارهای غلطی برخورد نشود، ممكن است این رذیله های اخلاقی مانند بددهانی، در بین مردم ترویج شود.

  اخبار  سیاسی   -  قانون/احسان رستگار


ویدیو مرتبط :
از خودتون خجالت بكشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارتون: واکنش حافظ و سعدی به قاضی پور


بدون شرح!

روزنامه قانون: بدون شرح!

کاریکاتور: واکنش حافظ و سعدی به قاضی پور!