اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده



اخبار,اخبار اقتصادی , وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده

وی افزود: بعد از در نظر گرفتن این مصوبات بانک های عامل نیز مشخص شده‌اند که 22 بانک عاملیت را پذیرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: شیوه‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به بانکها ابلاغ و پرداخت آغاز شده است همچنین بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای دریافت وام برای مردم باشند.

به گزارش ایسنا، محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد درباره اقدامات صورت گرفته برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: سالانه 300 هزار وام برای بافت فرسوده و 60 هزار وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بعد از در نظر گرفتن این مصوبات بانک های عامل نیز مشخص شده‌اند که 22 بانک عاملیت را پذیرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که اقدام بعدی اقدام شورای پول و اعتبار بوده است گفت: این شورا پذیرفته است که وام نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شود.

ایزدی تاکید کرد: بانک مرکزی دستورالعمل را به بانک ها ابلاغ کرده و در حال حاضر این وام قابل پرداخت است.

وی با بیان این‌که پرداخت وام ها باید هدفمند باشد، تاکید کرد:‌ باید شروط و الزامات پرداخت این وام‌ مشخص باشد و به اثبات برسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: اولویت بندی افراد باید به درستی در نظر گرفته شود و هر کسی که دارای شرایط ویژه‌ای است اولویت پرداخت با آنان است.

ایزدی با اشاره به این‌که بانک مسکن هماهنگی و اولویت های لازم را با دیگر بانک های عامل پیگیری می کند گفت: هماهنگی های لازم با وزارت راه و شهرسازی نیز صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره نحوه شیوه پرداخت وام گفت: بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای مردم باشند و بعد از بررسی شروط برای متقاضیان پرداخت وام به افراد متقاضی صورت گیرد.

وی افزود: با ابلاغ سهمیه از سوی بانک مرکزی شعب می توانند به پرداخت این وام اقدام کنند.

وی افزود: مبلغ این وام برای مراکز استان‌ها و کلانشهرها 50 میلیون، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون و برای باقی شهرها 30 میلیون تومان است اما نرخ سود این تسهیلات 9 درصد است که مقرر شده مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: ما در نظر داریم ساکنان بافت‌های فرسوده هم باید از تسهیلات کم بهره و توانمند برخوردار شوند و بنابراین دولت مابه‌التفاوت نرخ سود وام 50 میلیون تومانی بازسازی بافت‌های فرسوده را تقبل کرده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 2400 هکتار در تهران بافت قدیمی و تاریخی داریم که می‌توان به مناطق سنگلج، بازار تهران، عودلاجان اشاره کرد و گفت: محدوده‌های بافت تاریخی تهران برخوردار از زمین‌های ارزشمند هستند که اینها ثروت‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند ولی تفاوت واژه میراث و ثروت این است که اینها ثروت‌های فرهنگی ما هستند و باید از آن‌ها حفاظت کنیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام 50 میلیونی بافت فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد



 

وام نوسازی مسکن , نوسازی بافت های فرسوده

 

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از نحوه پرداخت 80 هزار تسهیلات نوسازی در محدوده بافت فرسوده استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهر تهران از پرداخت عوارض معاف هستند.

خبرگزاری فارس: شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد

مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح نحوه پرداخت تسهیلات نوسازی به شهر تهران گفت: بدلیل سرعت در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، 30هزار تسهیلات نوسازی به روش خود مالکی از محل خط اعتباری بانک مسکن به ساکنان ، سازندگان و سرمایه گذاران در محدوده بافتهای فرسوده با نرخ سود 9 درصد پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره شرایط استفاده از تسهیلات خود مالکی گفت: این تسهیلات تنها به سرپرست خانوار پرداخت می شود. سرپرست خانوار باید شرایط مسکن مهر را داشته باشد و فرم جیم وی سبز باشد، یعنی تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده باشد، همچنین این تسهیلات برای ساخت کمتر از 5 واحد مسکونی در مرحله فروش اقساطی پرداخت می شود.

* اختصاص  50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها

وی از  اختصاص 50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها ( مسکن ، سپه ، ملی ، تجارت ، صادرات ، رفاه و ملت ) به شهرستانهای استان تهران خبر داد و گفت : نرخ سود تسهیلاتی  که بانکها از منابع داخلی خود در خصوص ساخت مسکن در بافت های فرسوده  اختصاص داده اند ،  20 درصد برای دوران مشارکت مدنی و 15 درصد برای دوران فروش اقساطی است.

*متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند

معاون وزیر راه و شهر سازی با یادآوری اینکه متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند گفت : جهت تشویق بیشتر سازندگان دربافت فرسوده شهر تهران ، ساخت یک طبقه تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

کیان پور تصریح کرد: تسهیلات نوسازی اختصاص یافته در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران باعث خواهد شد که تولید و عرضه مسکن در این کلانشهر افزایش پیدا کند و این امر در کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت .

وی گفت : مردم ساکن در بافت های فرسوده شهر تهران جهت اطلاع بیشتر جهت دریافت تسهیلات نوسازی می توانند با شماره های 88605117 و یا 87577  تماس بگیرند..... / خبرگزاری فارس