اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز پرداخت وام کم بهره به فرهنگیان


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت وام کم بهره به ۱۰۰ هزار فرهنگی در کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا برای پایان سال، وام برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است؟»، اظهار داشت: بله، یک خط اعتباری از بانک ملی ایران برای پرداخت وام ارزان قیمت دریافت کرده‌ایم.

بطحایی افزود: در سال گذشته وام معادل 1200 میلیارد تومان پیش بینی شد و تا اوایل سال جاری طول کشید و پرداخت شد؛ برای امسال هم با بانک ملی ایران برای یک خط اعتباری جدید که وام کم بهره و ارزان قیمت است به توافق رسیدیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت این وام به فرهنگیان آغاز شده است و برای سال آینده این وام کم بهره را تقویت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: این وام به مبلغ پنج میلیون تومان است و به 100 هزار فرهنگی پرداخت می‌شود.


ویدیو مرتبط :
آغاز پرداخت وام 80 میلیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام‌های کم‌بهره و ودیعه مسکن برای کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

 اخبار اقتصادی - وام‌های کم‌بهره و ودیعه مسکن برای کارگران

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور راه‌اندازی صندوق مسکن کارگران را در کمک به خانه‌دار شدن کارگران موثر دانست. 

فتح‌الله بیات با اعلام ین خبر به ایسنا، گفت: جامعه کارگری از هر صندوقی که به جهت حمایت از کارگران ایجاد شود استقبال می‌کند و طبعا در بحث صندوق مسکن کارگران هم به دلیل وجود دغدغه مسکن و نیاز به خانه‌دار شدن این رغبت وجود دارد.
 
وی ادامه داد: با این حال کارگران به دلیل حقوق و دستمزد پایینی که دارند نمی‌توانند به یکباره مبلغ کلانی را در این صندوق‌ سرمایه‌گذاری کنند لذا در صورتی که دولت حمایت کند می‌توانند از طریق سپرده‌گذاریهای کوتاه مدت ظرف چند سال امکان خانه‌دار شدن را به دست آورند.
 
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور درعین حال اختصاص کمک‌های دولتی از قبیل وام‌های ودیعه مسکن و قرض الحسنه کم بهره را در جبران خلا دستمزد کارگران و پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی آنان موثر خواند.
 
به اعتقاد وی در صورتی که پایه حقوق و دستمزد کارگران دو برابر شود بازهم تا رسیدن به دستمزد واقعی و تورم موجود فاصله دارد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا