اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز نوسازی تاکسیهای فرسوده پایتخت



اخبار,اخبار اجتماعی , تاکسیهای فرسوده

 

اخبار اجتماعی - آغاز نوسازی تاکسیهای فرسوده پایتخت

وی ادامه داد: تاکنون تاکسی های فرسوده سال 82 به قبل مراحل نوسازی را سپری کرده اند اما بزودی ثبت نام تاکسی های فرسوده سال 83 و 84 نیز صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه پس از چند سال سرانجام گره نوسازی تاکسی های فرسوده گشوده شده است گفت: به زودی سری اول تاکسی های فرسوده پایتخت از رده خارج می شوند و تاکسی های جدید جایگزین آنها خواهند شد.

میثم مظفر در گفتگو با مهر اظهار کرد: از اواخر سال 92 مقدمات کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شد و تاکنون 2 هزار و 600 تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه رانندگان این تاکسی ها هم اکنون مراحل تشکیل و تکمیل پرونده و اسقاط خودرویشان را طی می کنند گفت: شرکت ایران خودرو نسبت به تولید و دپوی خودروهای مورد نیاز اقدام کرده و روند نوسازی تاکسی های فرسوده به خوبی در حال تحقق است.

ثبت نام از تاكسی های فرسوده سال 83 و 84
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: به زودی سری اول تاکسی های نوسازی شده که مدل سال 93 خودروی سمند هستند، وارد ناوگان خواهند شد و امید است روند نوسازی تاکسی های فرسوده به خوبی ادامه یابد.

وی ادامه داد: تاکنون تاکسی های فرسوده سال 82 به قبل مراحل نوسازی را سپری کرده اند اما بزودی ثبت نام تاکسی های فرسوده سال 83 و 84 نیز صورت خواهد گرفت.

گره نوسازی ناوگان تاكسیرانی باز شد
مظفر با تاکید براینکه رانندگان تاکسی با مراجعه به شرکت های خصوصی می توانند نسبت به ثبت نام برای نوسازی خودروی خود اقدام کنند گفت: متاسفانه طی سالهای اخیر روند نوسازی تاکسیهای فرسوده عملا متوقف شده بود اما با همکاری مسئولان سرانجام گره این مشکل گشوده شد و روند خوبی برای نوسازی تاکسیهای فرسوده شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 17 هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی پایتخت وجود دارد اظهار کرد: نوسازی کامل این خودروها در مدت کوتاه امکان پذیر نیست،به همین دلیل امیدواریم روند نوسازی ناوگان با مشارکت مسئولان ذی ربط با جدیت دنبال شود تا بتوانیم به نقطه ای ایده آل از نظر عمر متوسط ناوگان برسیم.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
نوسازی تاکسی های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده



اخبار,اخبار اقتصادی , وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده

وی افزود: بعد از در نظر گرفتن این مصوبات بانک های عامل نیز مشخص شده‌اند که 22 بانک عاملیت را پذیرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: شیوه‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به بانکها ابلاغ و پرداخت آغاز شده است همچنین بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای دریافت وام برای مردم باشند.

به گزارش ایسنا، محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد درباره اقدامات صورت گرفته برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: سالانه 300 هزار وام برای بافت فرسوده و 60 هزار وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بعد از در نظر گرفتن این مصوبات بانک های عامل نیز مشخص شده‌اند که 22 بانک عاملیت را پذیرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که اقدام بعدی اقدام شورای پول و اعتبار بوده است گفت: این شورا پذیرفته است که وام نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شود.

ایزدی تاکید کرد: بانک مرکزی دستورالعمل را به بانک ها ابلاغ کرده و در حال حاضر این وام قابل پرداخت است.

وی با بیان این‌که پرداخت وام ها باید هدفمند باشد، تاکید کرد:‌ باید شروط و الزامات پرداخت این وام‌ مشخص باشد و به اثبات برسد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: اولویت بندی افراد باید به درستی در نظر گرفته شود و هر کسی که دارای شرایط ویژه‌ای است اولویت پرداخت با آنان است.

ایزدی با اشاره به این‌که بانک مسکن هماهنگی و اولویت های لازم را با دیگر بانک های عامل پیگیری می کند گفت: هماهنگی های لازم با وزارت راه و شهرسازی نیز صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره نحوه شیوه پرداخت وام گفت: بانک‌ها باید اولین و آخرین مرجع برای مردم باشند و بعد از بررسی شروط برای متقاضیان پرداخت وام به افراد متقاضی صورت گیرد.

وی افزود: با ابلاغ سهمیه از سوی بانک مرکزی شعب می توانند به پرداخت این وام اقدام کنند.

وی افزود: مبلغ این وام برای مراکز استان‌ها و کلانشهرها 50 میلیون، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون و برای باقی شهرها 30 میلیون تومان است اما نرخ سود این تسهیلات 9 درصد است که مقرر شده مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت کند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: ما در نظر داریم ساکنان بافت‌های فرسوده هم باید از تسهیلات کم بهره و توانمند برخوردار شوند و بنابراین دولت مابه‌التفاوت نرخ سود وام 50 میلیون تومانی بازسازی بافت‌های فرسوده را تقبل کرده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 2400 هکتار در تهران بافت قدیمی و تاریخی داریم که می‌توان به مناطق سنگلج، بازار تهران، عودلاجان اشاره کرد و گفت: محدوده‌های بافت تاریخی تهران برخوردار از زمین‌های ارزشمند هستند که اینها ثروت‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند ولی تفاوت واژه میراث و ثروت این است که اینها ثروت‌های فرهنگی ما هستند و باید از آن‌ها حفاظت کنیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا