اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل



آغاز مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل

نمایندگان تشکیلات خودگردان و اسرائیل صبح امروز سه شنبه در واشنگتن مذاکرات مستقیم سازش زیر نظر آمریکا را که از سال 2010 میلادی متوقف شده بود، از سرگرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، زیپی لیونی وزیر دادگستری و نماینده اسرائیل در نزدیک صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر میز شام در سالن توماس جفرسون در وزارت خارجه آمریکا نشست. این ضیافت را جان کری وزیر خارجه آمریکا ترتیب داده بود.

کری درحال استقبال از میهمانان گفت که این لحظه بسیار بسیار ممتاز است. وی به شوخی افزود: چیز زیادی برای بحث و گفت‌وگو به منظور شکستن سردی حاکم بین دوطرف وجود ندارد.
در این ضیافت تعداد زیادی از دستیاران کری و لیونی و عریقات از جمله مارتین اندیک فرستاده ویژه آمریکا به مذاکرات حضور داشتند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه «مارک ایندیک» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل را به عنوان نماینده واشنگتن در مذاکرات سازش معرفی کرد.

مذاکرات سازش از سال 2010  میلادی و از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف شد. نهایتا «جان کری» دو هفته قبل بعد از چند دیدار پیاپی با عباس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، از موافقت طرفین برای ازسرگیری مذاکرات خبر داد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
آغاز دوباره حملات اسرائیل به فلسطین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا از آغاز دور بعدی مذاکرات سازش در ۲۳ مرداد خبر داد



مذاکرات سازش,توافق اسراییل و فلسطین

آمریکا از آغاز دور بعدی مذاکرات سازش در ۲۳ مرداد خبر داد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دور بعدی مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین روز ۱۴ آگوست برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیلی دومین دور مذاکرات سازش را روز 14 آگوست (برابر با 23 مرداد) در بیت‌المقدس از سر خواهند گرفت.

دور اول این مذاکرات ماه گذشته با وساطت آمریکا در واشنگتن آغاز شد و دو طرف توافق کردند برای پایان دادن به مناقشات ظرف 9 ماه آینده تلاش کنند./فارس