اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز رقابت کنکوری‌های ارشد دانشگاه آزاد از فردا/ روش پاسخگویی به سؤالات



کنکوری‌های ارشد دانشگاه آزاد,کنکور ارشد92

آغاز رقابت کنکوری‌های ارشد دانشگاه آزاد از فردا/ روش پاسخگویی به سؤالات

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت 600 هزار داوطلب از فردا در 3000 رشته محل برگزار می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه(نهم، دهم و یازدهم خرداد ماه) برگزار می‌شود.

داوطلبان حداقل یک ساعت قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون با همراه داشتن کارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و یا اصل کارت ملی در محل‌ امتحان خود حضور داشته باشند.

همچنین به داوطلبان، توصیه می‌شود از آوردن ماشین حساب، کیف دستی و تلفن همراه به جلسه آزمون جداً خودداری کنند، چرا که همراه داشتن تلفن در داخل حوزه برگزاری تخلف محسوب شده و با افراد خاطی مطابق مقررات برخورد می‌شود و داوطلبانی که بعد از شروع آزمون به حوزه امتحانی مراجعه کنند، حق شرکت در آزمون را ندارند.

بهتر است داوطلبان یک روز قبل از برگزاری آزمون، محل دقیق حوزه‌ امتحانی خود را بر اساس آدرس و کروکی حوزه‌ها شناسایی کنند تا در روز برگزاری آزمون بتواند به موقع در محل حوزه امتحانی حاضر شوند، چرا که درهای ورودی اصلی یک ساعت قبل از شروع آزمون بسته می‌شود.

داوطلب باید در حفظ و نگهداری کارت ورود به جلسه خود نهایت دقت را مبذول دارد، چرا که مسؤولان حوزه‌ها موظفند از ورود داوطلب بدون کارت به جلسه امتحان جلوگیری کنند.

روش پاسخگویی به سؤالات آزمون ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان زمان استقرار در صندلی خود دقت کنند که شماره صندلی، شماره کارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه آنها یکسان باشد در غیر اینصورت مراتب را جهت رفع‌ اشکال به مسؤولان مربوط اطلاع دهند.

در آزمون کارشناسی ارشد 92 به هر داوطلب متناسب با مجموعه امتحانی انتخابی در زمان ثبت‌نام، یک جلد دفترچه سئوال داده خواهد شد و هر داوطلب باید با توجه به رشته‌های انتخابی خود و اطلاعات مربوط به مواد امتحانی و ضرایب آنها به سئوالات دروس مربوطه پاسخ دهد.

بدیهی است برای یک رشته خاص از یک مجموعه امتحانی، آن دسته از دروسی که ضرایب آنها صفر درج شده در محاسبه نمره کل داوطلب جهت گزینش علمی آن رشته بی‌تاثیر بوده و داوطلب الزامی به پاسخگویی آنها ندارد، ولی در محاسبه نمره کل داوطلب در سایر رشته‌های متناظر با مجموعه امتحانی موثر خواهد بود.

لازم به ذکر است که زمان اختصاص داده شده جهت پاسخگویی به سئوالات بر مبنای کلیه دروس مجموعه امتحانی در نظر گرفته شده است.

آزمون عملی طراحی مجموعه‌های معماری، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی و هنرهای تصویری و طراحی، همچنین آزمون عملی کارگردانی مجموعه هنرهای نمایشی ازبین داوطلبانی که حدنصاب نمره لازم در آزمون تستی را کسب نکرده‌اند، متعاقبا برگزار می‌شود.

سئوالات کلیه مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد 1392 به جز برخی دروس مجموعه‌های «نوازندگی ساز جهانی و هنرهای نمایشی» به صورت تستی خواهد بود.

پاسخ سؤالات تستی باید در پاسخنامه و در گزینه‌ای که صحیح به نظر می‌رسد و ردیف آن با شماره سؤال منطبق است، با مداد سیاه معمولی و به طور یکنواخت و پررنگ علامت‌گذاری شود.

نحوه نمره‌دهی به سوالات

در سؤالات تستی برای هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی، برای هر پاسخ غلط نمره منفی منظور می‌شود، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانند به آن جواب ندهند، زیرا به سؤالات بدون جواب، نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تكمیل ظرفیت كنكور ارشد دانشگاه آزاد فردا آغاز می‌شود



تكمیل ظرفیت كنكور ارشد دانشگاه آزاد فردا آغاز می‌شود

زمان انتخاب رشته/شهر مجدد داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر ناصر اقبالی رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام كرد: كلیه داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی كه در مرحله اول اعلام اسامی موفق به پذیرش نشده‌اند، می‌توانند از ساعت 11 صبح روز دوشنبه 3 مهرماه 91 لغایت ساعت 24 روز یكشنبه مورخ 9 مهر 91 با مراجعه به پایگاه ثبت نام الكترونیكی مركز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته / شهر مجدد اقدام نمایند.

وی با بیان اینكه داوطلبان در این مرحله حداكثر تا ده كد رشته /محل را می‌توانند انتخاب نمایند، خاطر نشان كرد: در این دوره بیش از 1800 رشته / محل در معرض انتخاب داوطلبان قرار گرفته است و گزینش علمی در این دوره در ده انتخاب با اولویت نمره كل داوطلب در رشته انتخابی صورت می‌گیرد.

اقبالی با اشاره به این كه داوطلبان متقاضی شركت در انتخاب رشته / شهر مجدد می‌توانند رشته‌های خود را از میان رشته‌های زیر مجموعه امتحانی خود انتخاب نمایند، اعلام كرد: به جهت هدایت داوطلبان به انتخاب رشته / شهر مناسب نمرات داوطلبان در هر یك از رشته‌های مجموعه امتحانی در سیستم انتخاب رشته درج گردیده است.

رییس مركز آزمون با بیان این نكته كه ثبت‌نام پذیرفته شدگان مقطع كارشناسی ارشد هم اكنون در واحدهای دانشگاهی جریان داشته و تا سوم مهرماه ادامه دارد اعلام كرد وضعیت داوطلبان در مرحله تكمیل ظرفیت ابتدا در رشته / محل‌های انتخابی در آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پذیرش فرد در رشته / شهر انتخابی اولیه در رشته‌/محل‌های انتخابی ده گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اقبالی زمان اعلام نتایج مرحله تكمیل ظرفیت آزمون كارشناسی ارشد را حداكثر تا نیمه مهرماه اعلام كرد./ایسنا