اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز ثبت نام در تکمیل ظرفیت فنی و حرفه‌ای/ امکان انتخاب 20 کدرشته



اخبار,اخبار دانشگاه,آزمون دوره های كاردانی نظام جدید سال92


اخبار دانشگاه - آغاز ثبت نام در تکمیل ظرفیت فنی و حرفه‌ای/ امکان انتخاب 20 کدرشته

ثبت نام برای پذیرش در مرحله تكمیل ظرفیت برخی از كدرشته های تحصیلی در آزمون دوره‌های كاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال 92 از امروز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش مهر، داوطلبانی كه در آزمون دوره‌های كاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال 1392، ثبت نام و شركت کرده اند (اعم از حاضرین و غائبین) و نیز داوطلبانی كه در آزمون مذكور ثبت نام نکرده اند، می تواند در این مرحله شرکت کنند.

پذیرش در مرحله تكمیل ظرفیت برای بهمن ماه سال 92 در برخی از كد رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس نمره آزمون و از بین شركت كنندگان در آزمون و برای برخی از كدرشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی در آزمون پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل كل دیپلم) صورت خواهد گرفت.

متقاضیان می توانند براساس شرایط و ضوابطی كه در اطلاعیه این سازمان منتشر خواهد شد با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 35 هزار ریال وجه ثبت نام و تكمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده و 20 کد رشته را انتخاب کنند.

مهلت ثبت نام در این مرحله از روز دوشنبه 16 دی ماه تا 21 دی ماه اس و ظرفیت پذیرش در این مرحله 85 هزار و 457 نفر است که از این تعداد  680 نفر برای دوره های روزانه و 444 نفر برای دوره های شبانه دانشگاه فنی حرفه ای و 84 هزار و 333 نفر برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی پذیرش می شوند.

جدول كدرشته محل های مربوط از بعدازظهر روز یكشنبه 15 دی ماه بر روی سایت سازمان قرار داده شده است.

فقط داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای، كاردانش و یا هنرستان نظام قدیم می‌توانند در این مرحله شركت کنند و داوطلبان شاخه نظری مجاز به شركت نیستند.

داوطلبانی مجاز به شركت در این مرحله و انتخاب رشته‌های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی هستند كه حداکثر تا زمان ثبت‌نام (16 دیماه 92) موفق به اخذ گواهینامه پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در شاخه فنی و حرفه‌ای و یا شاخه كاردانش شده اند.

تبصره : در رشته‌های مراكز آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای كه پذیرش در آنها براساس نمره كل اكتسابی در آزمون برگزار شده در تاریخ 25 مرداد 92 است، داوطلبانی می‌توانند متقاضی شوند كه حداكثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 92 (پایان نیمسال اول سال تحصیلی 93-92) موفق به اخذ گواهینامه پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در شاخه فنی و حرفه‌ای و یا شاخه كاردانش شوند.

آن دسته از داوطلبانی كه در یكی از رشته‌های تحصیلی آزمون دوره های كاردانی نظام جدید سال 1392 پذیرفته شده‌اند، با رعایت ضوابط مربوط و در نظر گرفتن تبصره‌های ذیل می توانند متقاضی شركت در گزینش رشته های تحصیلی مندرج در اطلاعیه مذكور شوند اما در صورت قبولی نهایی قبولی قبلی آنان «كان‌لم یكن» تلقی شده و همانند دانشجوی انتقالی با آنها رفتار خواهد شد.

داوطلبانی كه در آزمون دوره های كاردانی نظام جدید سال 1392 ثبت‌نام نكرده‌اند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کرده و صرفاً مجاز به انتخاب رشته‌های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (رشته‌های مربوط به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) خواهند بود.
اخبار دانشگاه - مهر


ویدیو مرتبط :
گروه دوبلاژ حرفه ای ها(ظرفیت تکمیل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل



مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال


فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 تا فردا، گفت: ظرفیت پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت، 10 هزار نفر است.

دکتر سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به این که برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پس از اعلام نتایج نهایی علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 92 برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده و برخی از موسسات آموزش عالی نیز تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را داشته‌اند، کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند

 

در صورتی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه نبوده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 20 کدرشته محل توسط داوطلبان، اظهار کرد: ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت تا ساعت 24 روز یکشنبه 28 مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه ب توجه به تصمیمات اتخاذ شده، مصاحبه در دوره‌های پردیس خودگردان و مجازی حذف شده است و پذیرش داوطلبان بر اساس نمرات اکتسابی انجام می‌شود، تصریح کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود. /ایسنا