اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی بیش از 800 گروگان از بند بوکوحرام


ارتش نیجریه با انتشار بیانیه ای از آزادی بیش از ۸۰۰ نفر از افراد در بند گروه تروریستی بوکوحرام در برخی مناطق این کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: ارتش نیجریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های بوکوحرام را از تعدادی روستا در شمال شرقی این کشور بیرون رانده است.

بر اساس این گزارش ارتش نیجریه همچنین تصریح کرد: عملیات آزادسازی گروگان ها در منطقه بورنو، به پایان رسید؛ به گونه ای که ارتش پس از درگیری با تروریست های بوکوحرام، ۵۲۰ نفر را در روستای کوسوما آزاد کرد.

همچنین ارتش نیجریه موفق شد ۳۰۹ نفر دیگر از گروگان های در دست تروریست ها را در ۱۱ منطقه تحت کنترل عناصر تروریستی آزاد کند.

به گفته ارتش نیجریه در حال حاضر بیشتر مناطق استان بورنو در شمال شرقی این کشور در اختیار نیروهای دولتی قرار دارد.

پیش از این در حمله نیروهای نیجریه چند نفر از اعضای تروریست های بوکوحرام در این منطقه کشته شده بودند.


ویدیو مرتبط :
وضعیت روانی وخیم گروگان های آزادشده از دست بوکوحرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی 900 گروگان از اسارت بوکوحرام


ارتش کامرون اعلام کرد، موفق به آزادسازی ۹۰۰ گروگان از چنگ افراطیون بوکو حرام شده است. همزمان در شمال کامرون سوءقصدهایی صورت گرفت. دو دختر در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کردند و دست‌کم شش نفر را به کشتن دادند.

خبرگزاری ایسنا: ارتش کامرون اعلام کرد، موفق به آزادسازی ۹۰۰ گروگان از چنگ افراطیون بوکو حرام شده است. همزمان در شمال کامرون سوءقصدهایی صورت گرفت. دو دختر در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کردند و دست‌کم شش نفر را به کشتن دادند.

ارتش کامرون در یک عملیات موفقیت‌آمیز حدود ۹۰۰ گروگان را از چنگ گروه افراطی موسوم به بوکو حرام آزاد کرد.

جوزف بتی آسومو، وزیر دفاع کامرون با اعلام این خبر افزود که در درگیری‌های شدید سه روزه در شمال کشور در نزدیکی مرز نیجریه، حدود ۱۰۰ تن از افراطیون کشته شده‌اند.

در عملیات آزادسازی که پنجشنبه گذشته (۲۶ نوامبر) آغاز شد، نیروهای ارتش موفق شدند حجم زیادی سلاح و مهمات و نیز بیرق‌های بوکو حرام را ضبط کند. بوکو حرام از متحدان داعش است.

وزارت دفاع کامرون تاکنون هویت گروگان‌های آزادشده را اعلام نکرده است. نمایندگان نیروهای امنیتی این عملیات را تأیید کرده‌اند، ولی از ذکر جزییات بیشتر در مورد شمار گروگان‌های آزاد‌شده خودداری کرده‌اند.

جریان افراطی بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ برای حاکمیت یک "دولت اسلامی" در نیجریه می‌جنگد و از مناطق شمالی کامرون برای عقب‌نشینی و پناهگیری استفاده می‌کند. کامرون در جنوب شرقی نیجریه قرار دارد.

کامرون یکی از اهداف سوءقصدهای بوکو حرام است، زیرا این کشور بخشی از ۸۷۰۰ نیروی رزمی نیجریه علیه افراطگرایان را تأمین می‌کند.

همزمان با اعلام خبر آزادسازی گروگان‌ها، دو سوءقصد در شهر "وازا" در شمال کامرون گزارش شده است.

دو دختر در سنین نوجوانی در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کردند و شش تن دیگر را با خود به کام مرگ بردند. سومین سوءقصدکننده انتحاری پیش از آنکه خود را منفجر کند، با شلیک سربازان از پای درآمده است.

هفته گذشته نیز دو زن در دو سوءقصد انتحاری در شمال کامرون دست‌کم پنج نفر را به کشتن دادند و ۱۲ تن دیگر را زخمی کردند.