اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدم ربایی و سرقت در تاریكی شب



 سه مجرم خطرناك با تهدید چاقو، زنی جوان را ربودند و پس از ضرب و شتم شدید، طلا، گوشی و خودرویش را به سرقت بردند.

به گزارش اعتماد،  پلیس پایتخت برای بازداشت یكی از متهمان مجبور شد او را مورد اصابت گلوله قرار دهد. متهم هنگام فرار به سمت ماموران تیراندازی كرده و قصد داشت راننده پرایدی را به گروگان بگیرد. دو متهم دیگر نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شده‌اند.

نیمه شب هفتم بهمن امسال وقوع یك فقره آدم‌ربایی و سرقت از خودرو به كلانتری ١١٨ ستارخان اعلام شد. با حضور ماموران در محل، زنی جوان به آنها مراجعه و از سه مرد به جرم آدم‌ربایی و سرقت خودرو شكایت كرد.

او گفت: «دیروز برای بازگشت از خانه یكی از دوستانم، به كوچه‌ای در خیابان ابراهیمی شمالی رفتم تا سوار تویوتای مشكی‌ام شوم اما ناگهان مردی از پشت سر، سوار ماشینم شد و جلوی دهانم را گرفت. بلافاصله مرد دیگری هم از سمت راننده سوار شد و چاقویی زیر گلویم گذاشت. جیغ و فریاد زدم تا بتوانم در ماشین را باز نگه دارم اما ناگهان همدست سوم‌شان كه قدی بلند داشت، از یك ماشین ماكسیمای سفید بیرون آمد و همراه دو آدم‌ربای دیگر، با تهدید چاقو و ضرب و شتم شدید، مرا به صندلی عقب انداختند و پارچه‌ای سیاه روی سرم كشیدند. آنها دست‌هایم را بستند، مرا داخل ماشین انداختند و حركت كردند. پس از آن گوشی همراه، طلا و پول‌های نقدم به ارزش ٧٢ میلیون تومان را دزدیدند و سرانجام در كوچه‌ای فرعی در خیابان ستارخان مرا از ماشین بیرون انداختند و متواری شدند.»

با ثبت شكایت زن جوان، پرونده‌ای با موضوع «سرقت به عنف همراه آدم ربایی» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، مشخصات خودروی تویوتای شاكی به گشت‌های نیروی انتظامی داده شد تا سرانجام ظهر بیستم بهمن، تیمی از ماموران هنگام گشت‌زنی در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد، خودروی سرقتی را در كنار خیابان شناسایی و توقیف كردند. با اعلام خبر كشف خودرو به پایگاه یازدهم، تیمی از كارآگاهان به محل اعزام شدند. آنها در همان بازرسی ابتدایی از محل پارك خودرو متوجه وجود چند بانك خصوصی و واحد تجاری شدند كه مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند. به سرعت تصاویر دوربین‌ها در چند روز گذشته بازبینی و مشخصات خودروی ماكسیمای سفید‌رنگ سارقان به دست آمد.

این سرنخ، كارآگاهان را به كشف هویت یكی از سارقان به نام سعید ٢٣ ساله رساند و سرانجام ششم اسفند به دستگیری او منجر شد. متهم كه هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده بود پس از انتقال به پایگاه یازدهم به آدم‌ربایی و سرقت از شاكی اعتراف كرد و گفت: «روز سرقت، من و حمید - یكی از متهمان - در میدان صنعت در حال پرسه‌زنی بودیم كه شاكی را دیدیم. تصمیم گرفتیم از او سرقت كنیم برای همین تعقیبش كردیم. او در بلوار فردوس توقف كرد و به خانه‌ای مسكونی رفت. دو ساعت منتظر ماندیم تا برگردد، وقتی از خانه بیرون آمد، درست هنگام سوار شدن به ماشین، به سمتش حمله كردیم و با تهدید چاقو در ماشین انداختیم. وقتی طلا و پول‌هایش را دزدیدیم، او را از ماشین به بیرون پرتاب كردیم  و متواری شدیم.»

با اعتراف سعید، مخفیگاه حمید و مهران نیز در خیابان منوچهری شناسایی و عملیات دستگیری شان به جریان افتاد.

با شروع عملیات، هر دو متهم وارد درگیری شدید فیزیكی با ماموران شدند. حمید در همان ابتدا زمینگیر شد اما مهران فراركرد تا تعقیب و گریز او با پلیس آغاز شود.

متهم كه هنگام فرار، با كشیدن كلت كمری، به سمت ماموران تیراندازی كرد و قصد داشت با گروگان گرفتن راننده یك پراید عبوری، از محل متواری شود، با تیراندازی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. در بازرسی از خشاب اسلحه كمری او نیز چند فشنگ جنگی به دست آمد.

همزمان با انتقال مهران به بیمارستان، حمید ٢٥ساله نیز مورد بازجویی قرار گرفت. او علاوه بر اعتراف به سرقت از شاكی، به سرقت خودروی سوناتای زنی دیگر، این‌بار در خیابان ستاری تهران نیز اعتراف كرد و گفت: «دو ماه پیش همراه مهران و سعید، در خیابان ستاری با ایجاد تصادفی ساختگی، موفق به سرقت خودروی سوناتای زنی جوان شدیم.»

سرهنگ كارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان جزییات پرونده گفت: تحقیقات از دو متهم پرونده در مراحل ابتدایی است و متهم سوم نیز به محض پایان مراحل درمانی برای بازجویی به پایگاه یازدهم منتقل خواهد شد. سرهنگ حاجی‌زاده با اشاره به صدور قرار قانونی بازداشت برای متهمان از همه شهروندانی كه به شیوه مشابه مورد سرقت و تهدید سرنشینان یك دستگاه خودروی ماكسیمای سفید رنگ قرار گرفته‌اند خواست تا برای پیگیری شكایت خود به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.»

 

 اخبارحوادث  -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
وقتی سرقت خودرو تبدیل به آدم ربایی میشود!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از آدم ربایی تا سرقت‌های خشن در پرونده باند خانوادگی



زندانی قدیمی پس از آزادی از زندان خانواده‌اش را دور هم جمع کرد و یک باند سرقت و آدم‌ربایی تشکیل داد.

به گزارش همشهری، اعضای این شبكه بعد از سرقت خودروی یك زن در تهران راهی استان‌های دیگر شدند و دست به ربودن افراد و زورگیری از آنها می‌زدند. اوایل خرداد زنی به اداره پلیس رفت تا مأموران را در جریان سرقت ماشینش قرار دهد.

وی گفت: سوار خودروی 206خود بودم و وقتی مقابل خانه مان رسیدم از ماشین پیاده شدم تا در پاركینگ را باز كنم.

در همان لحظه خودروی مزدا3 كه 2سرنشین داشت در نزدیكی ماشینم توقف كرد و یكی از سرنشینان آن پیاده و سوار ماشین من شد. وقتی این صحنه را دیدم فورا دستگیره در ماشینم را گرفتم تا مانع فرار مرد سارق شوم. او اما پایش را روی پدال گاز گذاشت و درحالی‌كه مرا روی زمین می‌كشید فرار كرد. با این حال، ماشین را رها نكردم اما مرد سارق آنقدر با مشت به دستان من كوبید كه تعادلم را از دست دادم و روی زمین افتادم. پس از آن سارق ماشینم به همراه همدستش كه پشت فرمان مزدا3 بود گریختند و من به بیمارستان منتقل شدم.

با اظهارات این زن، تیمی از مأموران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه34 تهران تحقیقات خود را شروع كردند. بررسی‌ها نشان می‌داد كه خودروی مزدا3 دزدان سرقتی بوده و آنها چند روز قبل آن را دزدیده بودند. یك ماه بعد، درحالی‌كه جست‌وجوها ادامه داشت مأموران پلیس راه قم به یك خودروی206 با 5سرنشین كه 2نفر از آنها زن بودند، در مسیر اراك مشكوك شدند. بعد از استعلام شماره پلاك معلوم شد كه خودرو سرقتی است. مأموران به راننده دستور ایست دادند اما او فرار كرد.

پس از دقایقی تعقیب و گریز، سرنشینان خودروی سرقتی ماشین را كنار جاده رها كردند و به سمت بیابان‌های اطراف فرار كردند كه در نهایت با شلیك تیر هوایی به دام پلیس افتادند. با دستگیری سارقان مشخص شد كه آنها با یكدیگر نسبت فامیلی دارندو پیش از این بارها به اتهام سرقت لوازم خودرو و اماكن به زندان رفته‌اند.

سردسته باند مرد میانسالی بود كه با اعضای خانواده‌اش یك باند سرقت تشكیل داده بود. آنها در بازجویی‌ها به سرقت مزدا3 و 206 در تهران اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات این حقیقت فاش شد كه اعضای این باند از تهران به استان دیگری رفته و در پوشش مسافر‌كش طعمه‌های خود را ربوده و دست به زورگیری می‌زدند. از سوی دیگر زنانی كه عضو این باند بودند معمولا در زورگیری‌ها نقش مسافر را به‌عهده داشتند تا طعمه‌هایشان بدون هیچ‌شكی سوار ماشین دزدان شوند. به گزارش همشهری، تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد تا زوایای پنهان آشكار شود.

 اخبار  حوادث  - همشهری