اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها در مورد حادثه در پارک ارم



اخبار,اخبار اجتماعی ,حادثه در پارک ارم

 

اخبار اجتماعی - آخرین خبرها در مورد حادثه در پارک ارم

در حالی که هفته گذشته در پی حادثه برای دستگاه ترن هوایی شهربازی پارک ارم (موش دیوانه) سه زن دچار سانحه شدند، کماکان مسئولان در قبال تعطیلی این شهربازی تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

معصومه آباد- رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه علت عدم تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی شهربازی پارک ارم پس از حادثه رخ داده شده و آسیب سه تن از شهروندان چیست؟ اظهار کرد:‌ شهربازی با آن همه ظرفیت را نمی‌توان تعطیل کرد، چرا که قسمت‌های دیگر این شهربازی مشکلی ندارد، اما باید بازرسی‌های مجدد در این خصوص انجام گیرد.

وی همچنین در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد وضعیت شهربازی پارک ارم ، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات آخرین بازرسی که روی دستگاه‌ها به صورت سالانه انجام می‌شود، در اسفندماه این بازرسی انجام شده و این دستگاه تنها در فروردین و اردیبهشت ماه کار کرده است. بنابراین نباید در فاصله زمانی دوماهه دچار حادثه می‌شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران افزود: منتظر تصمیم آزمایشگاه درخصوص اینکه آیا شکنندگی یا خستگی فلز این دستگاه بازی، براساس استاندارد بوده است یا خیر هستیم که در اینصورت موسسه استاندارد باید در این ارتباط پاسخگو باشد.

به گفته آباد یا کارخانه سازنده دستگاه دچار مشکل بوده که فلز لازم را استفاده نکرده یا اینکه استانداردهایمان در این خصوص دچار ایراد است.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت شهربازی پارک ارم 40 سال می‌گذرد، عنوان کرد:‌ تنها سه سال است که روی استانداردسازی دستگاه‌های این شهربازی در حال اقدام هستیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در مورد کارخانه سازنده دستگاه حادثه دیده، گفت: کارخانه سازنده این دستگاه داخلی است و سالهاست که در حوزه ساخت دستگاه‌های شهربازی در حال فعالیت است.

آباد در خصوص آخرین وضعیت سه زن حادثه دیده بر اثر واژگونی ترن هوایی شهربازی پارک ارم، اظهار کرد: وضعیت دو نفر از حادثه‌دیدگان مطلوب است اما یکی از زنان حادثه‌دیده از ناحیه کمر دچار آسیب شده و هنوز وضعیت نهایی وی مشخص نیست.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حادثه در پارک ارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت مصدومان حادثه پارک ارم


دو روز از حادثه پارك ارم گذشت اما همچنان سه خانواده درگیر روند معالجه و درمان دختران خود هستند، نگار جراحی سختی را پشت سر گذاشته و اوضاع مانیا همچنان وخیم است، در این بین ركسانا در شرایط بهتری قرار دارد اما همچنان هر سه دختر در بیمارستان تحت نظر پزشكان هستند و روند درمان‌شان ادامه دارد.

روزنامه اعتماد: دو روز از حادثه پارك ارم گذشت اما همچنان سه خانواده درگیر روند معالجه و درمان دختران خود هستند، نگار جراحی سختی را پشت سر گذاشته و اوضاع مانیا همچنان وخیم است، در این بین ركسانا در شرایط بهتری قرار دارد اما همچنان هر سه دختر در بیمارستان تحت نظر پزشكان هستند و روند درمان‌شان ادامه دارد.

مسلم بیات، مدیركل استاندارد استان تهران نیز از انتشار نتایج تحقیقات اولیه از این حادثه تا امروز خبر داد و پرونده‌یی نیز با شكایت خانواده حادثه‌دیدگان در كلانتری 133 شهرزیبا تشكیل و پیگیری آن در دادسرای ناحیه پنج ادامه دارد.

در میان حادثه دیدگان، مانیای 29 ساله شرایط وخیم‌تری دارد. او مهندس كشاورزی است و به گفته پدرش محمد یوسفی، حدود 18 نقطه از بدنش دچار شكستگی شده و یك روز پس از حادثه پزشكان به ترك خوردگی سه نقطه از استخوان لگنش پی برده‌اند. پدر مانیا در بیمارستان نور افشار فرمانیه گفت: «چند عمل جراحی روی دخترم انجام شده و متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد، بیش از نیمی از مهره‌های كمرش شكسته و ساعد دست چپش كاملا از بین رفته است.

 در سه مرحله دچار خونریزی مغزی شده بود كه خوشبختانه رفع شد اما شكستگی دنده چپش باعث پارگی و له شدن ریه‌اش شده و همین اتفاق شرایطش را وخیم‌تر كرده است»محمد یوسفی همچنین گفت كه تا كنون شكایتی نكرده ودرگیر رسیدگی به وضعیت دخترش بوده اما حتما از عاملان و مقصران این حادثه شكایت خواهد كرد.

یكی از همكاران مانیا نیز در این باره گفت: «برای تخلیه خون انباشته شده در ریه مانیا، پزشكان مجبور به سوراخ كردن سینه او شده و به همین دلیل خون زیادی را از دست داده است.»قربانی، پدرنگار درباره آخرین وضعیت دخترش كه از ناحیه نخاع دچار آسیب دیدگی شده است گفت: «پیش از ساعت 8:30 صبح روز یكشنبه با پزشك معالج نگار قبل از شروع عمل جراحی دیدار كردیم و او در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت پزشكی دخترم حرف‌هایی زد كه چندان ما را خوشحال نكرد، پزشك نگار به ما گفت كه به خاطر وارد شدن آسیب به عضلات دنده‌یی دخترم تنفس وی تنها با دیافراگم انجام می‌شود و همین موضوع روند عمل جراحی را با سختی روبه رو خواهد كرد، البته خوشبختانه مقاومت دخترم خوب بود و تنفسش با دیافراگم انجام شد اما نگرانی ما از بابت حضور نگار در اتاق عمل بود چراكه پزشكش حتی از احتمال فوت نگار نیز گفته بود و همین موضوع نگرانی ما را دو چندان می‌كرد.»

پدر نگار درباره آخرین وضعیت دخترش پس از حضور در اتاق عمل نیز گفت: «تمام مدتی كه نگار در اتاق عمل بود استرس فراوانی داشتیم اما خوشبختانه عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود و پس از عمل پزشكش به ما گفت كه دو مهره و دیسك له شده‌اش را درآورده‌اند و به جای آن پروتز گذاشته‌اند و باید منتظر به هوش آمدن نگار باشیم. كه پس از به هوش آمدن نگار دكتر به ما گفت كه چیزی شبیه معجزه درباره دخترم رخ داده و وضعش بسیار بهتر از چیزی است كه فكرش را می‌كردیم اما همچنان نمی‌تواند پاهایش را حركت دهد.»

فرهی، پسر عموی ركسانا نیز با تشریح آخرین وضعیت او در بیمارستان آسیا گفت: پرونده شكایت ما از عاملان این حادثه در دادسرای ناحیه پنج در حال پیگیری است و ما از شكایت‌مان صرف‌نظر نخواهیم كرد، وضعیت ركسانا هم بهتر از دو مصدوم دیگر است اما همچنان در بیمارستان تحت نظر پزشكان قرار دارد.

عصر دیروز رییس دادسرای ناحیه پنج با حضور در محل بیمارستان آسیا در جریان روند درمان نگار و ركسانا قرار گرفت و بناست امروز نیز با حضور در بیمارستان نور‌افشار از وضعیت مانیا كسب اطلاع كند.

همچنین اخبار واصله حكایت از ادامه فعالیت شهربازی پارك ارم دارد و بر اساس آنچه كه خبرگزاری‌ها انتشار داده‌اند تنها از ادامه فعالیت دستگاه موش دیوانه جلوگیری شده و مابقی دستگاه‌ها فعالند، جهانگیر مدیر عامل پارك ارم نیز گفته كه متاسفانه در برخی از اخبار حتی محل وقوع این حادثه شهربازی لونای یك اعلام شده بود در حالی كه حادثه در لونای دو رخ داده است. دیروز فاضلاب باغ وحش پارك ارم افتتاح شد و من فكر می‌كنم باید به این خبر نیز پرداخته می‌شد. از سوی دیگر در برخی رسانه‌ها گفته شده بود كه وسایل شهربازی استاندارد نیستند در حالی كه تمامی تجهیزات پارك ارم استاندارد دارند.