اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از نشست مسکو ؛ بالاگرفتن نارضایتی ها....



آخرین اخبار از نشست مسکو ؛ بالاگرفتن نارضایتی ها در مذاکرات امروز/طرفین یکدیگر را مقصر می دانستند

در حالی كه انتظار می رفت نشست مسكو تا ظهر پایان یابد، گفته می شود كه طرفین وارد دور تازه ای از گفت و گو شده اند.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

در حالی كه انتظار می رفت نشست هسته ای مسكو تا ظهر امروز سه شنبه با برگزاری دور سوم مذاكرات میان ایران و اعضای 1+5 پایان یابد، گفته می شود كه طرفین وارد دور تازه ای از گفت و گو شده اند.

 

نشست هسته ای مسكو, كاترین اشتون

 

 

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ 'گئورگی ولاسكین' رییس بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران منتظر برای گفت و گو با كاترین اشتون مسوول سیاسی اتحادیه اروپا اطلاع داد كه خانم اشتون در بین آنان حاضر نخواهد شد.

 

ولاسكین با بیان اینكه مذاكرات میان اعضای 1+5 و تیم مذاكره كننده هسته ای ایران جریان دارد، خطاب به نمایندگان رسانه های جمعی حاضر در محل افزود: به محض اطلاع از زمان جدید حضور اشتون در بین خبرنگاران اطلاع رسانی خواهیم كرد.

حضور اشتون در بین خبرنگاران در حالی منتفی شد كه پیش از این اعلام شده بود وی حدود ساعت 14/30 به وقت تهران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام نتایج نشست هسته ای مسكو به سوال های آنان پاسخ خواهد داد.

 

مذاكرات ایران و 1+5 در نشست مسكو وارد دومین روز خود شد و تیم های مذاكره كننده از ساعت 12 ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی (30/12به وقت تهران) پشت میز مذاكره نشستند.

طرفین مذاكرات در نشست مسكو قرار است امروز در خصوص گفت و گوهای روز نخست به جمع بندی برسند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل 'حلقه طلایی' در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد و پس از برگزاری دو دور گفت و گوی رسمی میان تیم های مذاكره كننده ساعت هفت شب به وقت محلی پایان یافت.

 

بالاگرفتن نارضایتی ها در مذاکرات امروز/طرفین یکدیگر را مقصر می دانستند

رویترز نوشت: امروز، ایران و قدرت های جهانی یکدیگر را عامل عدم پیشرفت مذاکرات می دانستند و یکدیگر را مقصر می دانستند.

 

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ در روز پایانی مذاکرات مسکو، نارضایتی و عصبانیت از موفق نشدن طرفین در دستیابی به توافقی پس از یک دهه مذاکره بر سر بر نامه هسته ای ایران بالا گرفت.

یک دیپلمات ایرانی گفت: ما به مسکو تنها برای گفتگو نیامده ایم. ما به مسکو آمدیم تا به راه حالی دست پیدا کنیم، اما معتقدیم که 1+5 اماده ی دستیبای به راه حل نیست.

مذاکره کنندگان ایران خواستار پایان تحریم ها و به رسیمت شناختن حق غنی سازی از سوی 1+ هستند.

یک مقام ایرانی دیگر گفت: هیئت ایرانی پیشنهاداتی را در روز اول مطرح کردند اما 6 قدرت جهانی پاسخی یک خطه دادند که حاوی هیچگونه عمقی نبود..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار از نشست خبری کیروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخبار لحظه به لحظه از نشست خبری روحانی


شست خبری رئیس جمهور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی هم‌اکنون در حال برگزاری است.