اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از جنایت تروریستی در سنندج



 

 

 

معاون امنیتی – انتظامی وزیر كشور، گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی اتفاق رخ داده در سنندج هستند.

علی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان كرد: جزییات بیشتر از حادثه‌ی رخ داده در میدان آزادی سنندج در حال بررسی است و دستگاه‌های امنیتی – اطلاعاتی به دنبال مشخص كردن این جزییات هستند.

وی تاكید كرد: هنوز هیچ گروه یا فردی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

همچنین امین شعبانی، نماینده مردم سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: دو فرد مسلح با اسلحه كلاشینكف از خودرو پیاده شدند و كیوسك پلیس راهنمایی و رانندگی را به رگبار بستند كه به گفته معاون سیاسی استانداری كردستان 6 نفر از جمله چهار مامور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی با بیان این‌كه « هیچ فرد و گروهی مسوولیت این عملیات را به عهده نگرفته است» پیگیری قاطع این جنایت از سوی مسوولان امنیتی و انتظامی استان را خواستار شد و افزود: اگر این حادثه پیگیری نشود و عوامل آن شناسایی نشوند، ممكن است شاهد وقوع جنایت‌های مشابه دیگری باشیم.

وی افزود: هم‌چنین ما معتقدیم این‌گونه مسائل نباید به صورت سربسته و محرمانه پیگیری شود، بلكه پس از شناسایی عوامل، آنها باید از طریق صدا و سیما به مردم شناسانده شوند. اگر این حمله به خاطر هفته نیروی انتظامی بوده این را بگویند، اگر هم عوامل پژاك، گروه‌های سلفی و وهابی این جنایت را رقم زدند، این‌ها باید ریشه‌یابی شود.

نماینده‌ مردم سنندج در مجلس تاكید كرد: این جنایت در میدان مركزی سنندج و ساعت 5 عصر كه اوج شلوغی روز است انجام شد و افراد مسلح اسلحه‌ای به بزرگی كلاشینكف در دست داشتند. باید مشخص شود كه آن‌ها چطور توانسته‌اند این جنایت را رقم بزنند.

وی از آغاز تحقیق و بررسی مسوولان امنیتی و انتظامی استان در مورد این حادثه خبر داد و با تاكید بر ضرورت توجه به امنیت مردم، خواستار تشكیل تیم تحقیقاتی برای بررسی این موضوع و شناساندن عوامل آن به مردم شد.

به گزارش ایسنا پنجشنبه‌شب نیز معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی كردستان شمار شهدا و مجروحان جنایت تروریستی عصر روز پنجشنبه سنندج را 14 نفر اعلام كرد.

سرهنگ كاظمی نژاد گفت: دو تروریست با اسلحه كلاشینكف مقارن ساعت 13 و 10 دقیقه روز پنجشنبه در میدان آزادی سنندج اقدام به تیراندازی بی‌هدف به مردم و نیروهای انتظامی كردند.

هم‌چنین یك مقام آگاه در استانداری كردستان اعلام كرد: پنجشنبه ساعت 5 و 30 دقیقه بعد از ظهر در میدان اصلی شهر سنندج، میدان آزادی، یك پژو 405 GLX‌ كه دو سرنشین داشت با اسلحه به سوی یك خودروی نیروی انتظامی حمله كرد و در پی این حمله 4 نفر از مامورین نیروی انتظامی و دو نفر از مردم عادی به شهادت ‌رسیدند.

این مكان نزدیك پاسگاه راهنمایی و رانندگی میدان آزادی بوده و مشاهدات حاكی از آن است كه بر روی خودروی سمند پلیس بیش از 20 اثر تیر مشاهد شده است. ضاربین سریعا متواری شدند.

مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال یكی از آن‌ها وخیم اعلام شده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار از تعداد کشته ها و مصدومین انفجار تروریستی بوستون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هلاکت 2 نفر از عاملین حادثه تروریستی سنندج



 

 

ترور

 

 

جام جم آنلاین: دو نفر از عاملان اصلی حادثه تروریستی سنندج در پی تعقیب ماموران امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، گروهکی تروریستی که پنج شنبه شب در اقدامی ناجوانمردانه در حمله به یک کیوسک نیروی انتظامی در شهرستان سنندج 4 نفر از نیروهای پلیس و یکی از شهروندان را به شهادت رسانده و 9 نفر را نیز زخمی کرده و متواری شده بودند ، در پی تعقیب تروریست ها از سوی مامورین امنیتی و انتظامی دو نفر از آنها به هلاکت رسیدند و بقیه نیز تحت تعقیب هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان در جمع خبرنگاران گفت:دو ضارب با سلاح کلاشینکف ساعت 17 و 10 دقیقه روز پنج شنبه در میدان آزادی سنندج اقدام به تیراندازی بی هدف به سوی مردم و نیروهای انتظامی کردند که در نهایت پنج نفر شهید و 9 نفر زخمی شدند .

سرهنگ کاظمی نژاد افزود : یک نفر از شهدا و چهار نفر از زخمی ها عابر پیاده بودند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی استان کردستان نیز در اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در میدان آزادی سنندج اعلام کرد مراسم تشییع پیکر این شهیدان گرانقدر روز شنبه از ساعت 10 صبح از مقابل مسجد جامع تا میدان انقلاب این شهر برگزار خواهد شد ..../تحلیل:جام جم