اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی دو پالایشگاه بزرگ آمریکا احتمال ادامه کاهش قیمت نفت را افزایش داد



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت نفت


 اخباراقتصادی  -  آتش سوزی دو پالایشگاه بزرگ آمریکا احتمال ادامه کاهش قیمت نفت را افزایش داد

 از روز‌های پایانی هفته گذشته آتش سوزی دو پالایشگاه بزرگ نفت در آمریکا فعالیت آنها را متوقف کرده است.پیش بینی می شود که مازاد تولید در آمریکا افزایش یافته و در پی افزایش مازاد عرضه، قیمت بیشتر کاهش یابد.

قیمت جهانی نفت در حال حاضر از مرز شرایط" کنتانگو" عبور کرده است.

بنا به اعلام رویترز، این شرایط که پس از سال 2009 برای اولین بار در بازار بین الملل روی داده است به وضعیتی اطلاق می شود که قیمت نفت برای تحویل روز از قیمت نفت تحویل ماه‌های آینده کمتر باشد که در شرایط عادی این قیمت ها برعکس هستند.

از سوی دیگر وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه بزرگ آمریکا نگرانی ها را از تأثیر این اتفاق بر کاهش بیش از پیش قیمت جهانی نفت افزایش داده است.

این دو پالایشگاه که در ایالت های فیلادلفیا و اوهایو واقع هستند از ظرفیت قابل توجهی برخودار بوده و به علت صدمه زیاد بر اثر آتش سوزی به این پالایشگاه ها، تولید فرآورده های نفتی برای چندین روز در آنها متوقف خواهد بود.

به گزارش رویترز، پالایشگاه اوهایو ظرفیتی معادل روزانه 155 هزار بشکه فرآورده های نفتی داشته و بنا به اعلام مقامات آتش نشانی منطقه این پالایشگاه به دلیل انفجار و آتش سوزی چند روزه آسیب جدی دیده است.

به دلیل از کار افتادن این دو پالایشگاه پیش بینی می شود که مازاد تولید در آمریکا افزایش یافته و روانه بازار بین المللی شود و قیمت جهانی نفت نیز در پی افزایش مازاد عرضه، کاهش یابد.

طی آخرین معاملات نفت در بازارهای جهانی، قیمت نفت برنت و آمریکا به ترتیب به حدود 47 و 49 دلار کاهش یافته است.


 اخباراقتصادی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی در پالایشگاه نفت.....!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت نفت در پی افزایش احتمال توافق


قیمت جهانی نفت در پایان معاملات عصر دیروز (جمعه) 5 درصد کاهش یافت، زیرا توجه سرمایه گذاران از موضوع یمن به گفت و گوهای هسته ای ایران که می تواند منجر به افزایش عرضه نفت شود، معطوف گردید.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت جهانی نفت در پایان معاملات عصر دیروز (جمعه) 5 درصد کاهش یافت، زیرا توجه سرمایه گذاران از موضوع یمن به گفت و گوهای هسته ای ایران که می تواند منجر به افزایش عرضه نفت شود، معطوف گردید.

به گزارش رویترز، به نظر می رسد درگیری ها در یمن، صادرات نفت خاورمیانه را دچار اختلال نخواهد کرد. 

قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت دریای شمال که دیروز تا بعد از ظهر حدود 2 درصد کاهش یافته بود، در اواخر وقت بشدت تنزل پیدا کرد.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 2.78 دلار کاهش نسبت به روز قبل به 56.41 دلار در هر بشکه و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به هنگام بسته شدن بازار تجاری نیویورک با 2.56 دلار کاهش به 48.87 دلار در هر بشکه رسید.

پنجشنبه گذشته، ترس از اینکه درگیری در یمن می تواند صادرات نفت از تنگه باب المندب را دچار اختلال نماید سبب شد قیمت جهانی نفت 5 درصد افزایش پیدا کند. از این تنگه روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت صادر می شود.