اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

؛قسم ۱۵ نماینده برای استیضاح حاجی‌بابایی



ثروتی اعلام کرد؛قسم ۱۵ نماینده برای استیضاح حاجی‌بابایی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تلاش ۱۵ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این تعداد از نمایندگان که قسم یاد کردند تا پایان پای استیضاح باقی بمانند فردا موضوع استیضاح حاجی بابایی را نهایی می‌کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره استیضاح وزیر آموزش وپرورش، افزود: ۱۵ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش وپرورش بوده و طبق هماهنگی‌های انجام شده قسم یاد کردند تا آخرین گام پای استیضاح وزیر بمانند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فردا سه‌شنبه (۲۱ آذر)، قرار است نشستی با حضور ۱۵ نفر از نمایندگانی که برای استیضاح وزیر قسم یاد کردند، برگزار شود تا با مرور دوباره متن استیضاح وزیر آموزش وپرورش، آن را نهایی کرده و به هیات رئیسه مجلس تحویل دهند.

وی گفت: با بیان اینکه وزیر آموزش وپرورش گمان می‌کند چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده بنابراین پای هیچ استیضاحی در میان نخواهد بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس نهم، در توضیح دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نابسامانی‌های موجود در آموزش وپرورش، اجرای عجولانه طرح ۳-۳-۶، کمبود معلم دوره ابتدایی و مازاد آنان در مقطع راهنمایی، از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش وپرورش است.

ثروتی، وضعیت نامعلوم استخدام معلمان حق‌التدریسی و جذب تعدادی از نیروهایی که بدون آزمون در آموزش وپرورش مشغول به کار هستند را از دیگر علل استیضاح حاجی بابایی برشمرد وتاکید کرد: کمبودهای موجود در آموزش وپرورش، افزایش بازماندگان از تحصیل و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی و آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر، دست به دست هم داد تا چنین موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: متاسفانه ضعف مدیریت در برخی از مناطق آموزشی بسیار دیده می‌شود که این مهم در زمان وزرات حاجی بابایی به اوج خود رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح وزیر آموزش وپرورش دارند، یادآور شد: این تعداد از نمایندگان قسم یاد کردند به هیچ عنوان امضاهای خود را پس نگیرند، البته برخی از نمایندگان درخواست کردند تا زمان بیشتری برای بررسی بیشتر استیضاح به آنها داده شود، تعدادی نیز اعلام کردند که جزء امضا کنندگان استیضاح نیستند اما به طور قطع در صحن به استیضاح رای خواهند داد، که ما این دو گروه را جزء نفرات قسم یاد کرده برای استیضاح وزیر در نظر نگرفتیم./خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
قسم به اشک حاجی - هلالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف پیگیری استیضاح حاجی‌بابایی تا بازگشت آرامش به بازار



توقف پیگیری استیضاح حاجی‌بابایی تا بازگشت آرامش به بازار

یکی از طراحانی اصلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از توقف پیگیری این طرح به دلیل شرایط موجود کشور خبر داد و گفت: پس از بازگشت آرامش به بازار ارز و حل مشکلات اقتصادی کشور، مشکلات آموزش و پرورش و طرح استیضاح وزیر را دنبال می کنیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با مهر، با اشاره به تهیه طرح استیضاح حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: دو روز پیش با معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش صحبت کردم و از اقدامات وزارتخانه در جهت حل مشکلات پرسیدم که پاسخ داد کارهایی درحال انجام است.

وی ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش درخواست برگزاری جلسه مجدد با وزیر را داد که گفتم ما قبلا دو جلسه با وزیر داشته ایم و دیگر نیازی به برگزاری جلسه نیست.

نماینده بجنورد گفت: به وزیر برای حل مشکلات یا تصمیم گیری برای حل آنها یک مهلت یک هفته ای داده شده بود. البته این مهلت به اتمام رسیده اما فعلا بنا بر مصالحی که هست و شرایطی که در آن قرار داریم پیگیری طرح را متوقف کردیم تا آرامش به بازار ارز برگردد و مشکلات اقتصادی تا حدی حل شود.

ثروتی گفت: هم اکنون شرایط اقتصادی به نحوی است که  طرح های استیضاح جوابگو نیست. یعنی کاری پیش نمی رود. نمونه آن طرح استیضاح وزیر ورزش بود که بعد از نیم ساعت از ورود به بررسی به دلیل لابی های دولتی و همچنین درخواست نمایندگان و شرایط اقتصادی کشور منتفی شد.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم کمی زمان بگذرد و مجددا طرح استیضاح را مطرح کنیم. درشرایط فعلی این نگرانی وجود دارد که امضا کنندگان تا پایان کار، پای کار نباشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگر قرار به استیضاح باشد که وضعیت اکثر وزیران بد است و زمینه استیضاح آنان در مجلس فراهم است. اما در سال پایانی دولت نمایندگان منتظر عمل به وعده ها هستند.

به گزارش مهر، برخی نمایندگان به دنبال وجود مشکلاتی در آموزش و پرورش که در گفتگو با وزیر نیز مدعی آنها شده اند، طرح استیضاح حاجی بابایی را تهیه کرده اند. این طرح 30 امضا دارد./مهر