مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

کدام شومینه مناسب خانه شماست؟




در هر خانه‌ای می‌توان یك شومینه زیبا و كارآمد، از سنتی تا مدرن، از سوخت چوب تا سوخت الكل و هر چیزی دیگر- با هر توان مالی و با كمی فكر و نوآوری ساخت. در این مطلب انواع مدل های زیبای شومینه را به شما نشان می دهیم تا از آنها ایده بگیرید.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه

 
این شومینه سنتی زیبا بهترین چیزی است كه می‌توان در دیواری كه در آن قفسه‌های توكار وجود دارد ساخت. كاشی‌های افقی به كار رفته بر روی دیوار شومینه شبیه قفسه‌ها هستند و از این طریق هماهنگی در فضا ایجاد شده است.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه


شومینه‌‌ای بدون قاب و معلق. چنین شومینه‌ای چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند. از این شومینه می‌توان برای جدا كردن قسمت‌های مختلف یك فضای بزرگ استفاده كرد. هم‌چنین این شومینه خود یك عنصر معمارانه زیبا در فضا است و كاشی‌های به‌كارفته در دیوار آن به فضا بافت هدیه كرده است.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه


شومینه‌ای باریك و زیبا كه نقطه كانونی این اتاق است. باریك بودن و كم ارتفاع بودن این شومینه باعث شده است تا فضایی مناسب در بالای آن برای منبت‌كاری و برجسته‌كاری فراهم شود.


نكته: اگر می‌خواهید از چوب در پیرامون شومینه استفاده كنید سعی كنید آن را 15 سانتی‌متر بالاتر از شومینه قرار دهید. البته اكثر پیمان‌كاران حداقل 30 سانتی‌متر را پیشنهاد می‌كنند.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه

 
شومینه دوطرفه در این خانه سنتی به معنی زیبایی مضاعف است. مالكان این خانه با قرار دادن شومینه در دیوار خارجی این امكان را به وجود آوردند تا پاسیوی سرپوشیده و اتاق نشیمن تبدیل به نقطه كانونی شوند. برای چنین شومینه‌هایی باید از سوخت گاز استفاده كرد.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه

 
چوب و آتش در كنار هم یادآور بهشت است. به دلیل خطر آتش گرفتن چوب در بالای شومینه از كاشی‌هایی با طرح چوب استفاده شده است و از این طریق هماهنگی زیبایی میان صندلی‌های چوبی و شومینه به وجود آمده است.
 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه


چه كسی می‌گوید كه شومینه باید حتما مستطیل یا چهارگوش باشد؟ سنگ، بتن، و دیگر مصالح این امكان را برای طراحان به وجود آورده‌اند تا شومینه‌ها را به هر شكلی كه می‌خواهند طراحی كنند. شكل ذوزنقه‌ای این شومینه بسیار نامتعارف است اما در این اتاق به خوبی به چشم می‌آید.

 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه


این شومینه باریك كه در نزدیكی كف اتاق قرار گرفته است بیان‌گر طراحی مینی‌مالیستی است. شومینه‌های گازی این امكان را به طراحان می‌دهند تا شومینه‌هایی عریض‌تر و پهن‌تر طراحی كنند. اگر نمی‌خواهید از گاز استفاده كنید ژلاتین می‌تواند سوخت جایگزین مناسبی باشد.

 

نکاتی در دکوراسیون شومینه,مدل های شوینه


شومینه‌ای با طاقچه‌ای از جنس سنگ آهك و آتشدانی جناقی. در این شومینه تمام عناصر طراحی کلاسیک به كار فته است.

می‌توان چنین طاقچه‌ای را با مواد مصنوعی نیز ساخت. این طاقچه را می‌توان از بازار مصالح ساختمانی خریداری كرد و بر روی شومینه نصب كرد. البته معمولا پس از نصب این‌گونه طاقچه‌ها شكافی بین شومینه و طاقچه باقی می‌ماند كه آن را باید با كاشی پر كرد.

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
چه شغلی مناسب شماست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدام آبی مناسب خانه شماست؟


اگر قصد دارید دكوراسیون و طراحی خانه‌تان را تغییر دهید و ترجیح می‌دهید این تغییر كاملا محسوس باشد، پیشنهاد می‌كنیم استفاده از طیف‌های مختلف آبی را در طراحی جدید منزل‌تان تجربه كنید.





اگر قصد دارید دكوراسیون و طراحی خانه‌تان را تغییر دهید و ترجیح می‌دهید این تغییر كاملا محسوس   باشد، پیشنهاد می‌كنیم استفاده از طیف‌های مختلف آبی را در طراحی جدید منزل‌تان تجربه كنید. این رنگ به‌دلیل طیف‌های متنوع و بی‌نظیری كه دارد یكی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی و رنگ آمیزی دكوراسیون جدید خانه، مبلمان و اثاثیه منزل است. طیف‌های آبی به آن دلیل كه بخش بزرگی از رنگ طبیعت، دریاها، اقیانوس‌ها و آسمان را به‌خود اختصاص می‌دهد یكی از زیباترین رنگ‌ها برای ایجاد صلح، آرامش و فضای ایمن برای اعضای خانواده است.



  • یخی برای اتاق كار
رنگ آبی یخی یا آبی خنك از جمله رنگ‌هایی است كه علاوه بر انتقال انرژی‌های آرام بخش و ملایم به افراد، موجب بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق یا محل كارتان می‌شود. به گفته كارشناسان این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق خواب، اتاق كار و به‌طور كلی محل كار در اداره‌هاست. انتخاب مبلمان و اثاثیه سفید در زیباتر جلوه دادن این نما بسیار مؤثر است.



  • دریا و آسمان برای حس رمانتیك
استفاده از تركیبی از طیف‌های آبی كه تداعی كننده آبی آسمان‌ها و آبی دریاهاست یكی از رمانتیك‌ترین فضاهایی است كه هر خانه‌ای به آن نیاز دارد. طراحان دكوراسیون به این منظور از تمام طیف‌های رنگ آبی از ملایم‌ترین تا پررنگ‌ترین آن در رنگ آمیزی دیوارها، پاركت، فرش، روكش صندلی‌ها، لوستر و حتی طراحی تابلوهای اتاق استفاده می‌كنند. در این مرحله، طراحان از روشن‌ترین طیف‌های آبی برای رنگ آمیزی دیوارها و روكش مبلمان و از تیره‌ترین طیف‌های این رنگ برای پاركت و فرش اتاق و همین‌طور رنگ میز ناهارخوری استفاده می‌كنند.





  • «آبی اقیانوس» برای اتاق نشیمن

نگاه كردن به دیوارهایی كه با رنگ آبی اقیانوسی پوشانده شده‌اند، مخاطب را به یاد آب‌های آرام و امواج دریاها و اقیانوس‌ها می‌اندازد و حس آرامش به او منتقل می‌كند. بسیاری از طراحان بر این باورند كه رنگ «آبی اقیانوس» رنگ صلح و آرامش است و بهتر است در فضاهایی از خانه استفاده شود كه افراد بیشتر در آن مكان‌ها برای گفت‌وگو و تبادل نظر جمع می‌شوند. اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه از جمله بهترین مكان‌ها برای این رنگ است.



  • چگونه خوابی آرام را تجربه كنیم
به اعتقاد طراحان دكوراسیون، رنگ آبی آسمانی یكی از بهترین رنگ‌ها برای فضای اتاق خواب است. زیرا تماشای این رنگ موجب آرامش اعصاب و از بین رفتن تنش‌های روحی شده و فرد را برای خوابی آرام و بی‌دغدغه آماده می‌كند. استفاده از آبی آسمانی برای دیوارها و درنظر گرفتن رنگ‌های سفید، شكلاتی، كاهی و آبی روشن برای تخت، تشك، پتو، بالش و دیگر اثاثیه اتاق به تقویت این آرامش كمك زیادی می‌كند.



  • قفسه چوبی شیك و زیبا
یكی از بهترین انتخاب‌ها برای دكوراسیون داخل اتاق نشیمن یا اتاق كار استفاده از قفسه‌های چوبی با رنگ آبی است كه از آن می‌توان برای نگهداری كتاب، اشیاء قدیمی آبی رنگ، بلور‌های آبی یا سفید استفاده كرد. این قفسه جلوه بسیار زیادی به اتاق‌هایی كه با رنگ آبی روشن رنگ آمیزی شده‌اند می‌دهد.




  • بلورهای آبی را فراموش نكنید
استفاده از بلورهای آبی رنگ و شفاف تاثیر زیادی در نما و جلوه اتاق شما خواهد داشت. شاید استفاده از 2 تا 3 نمونه از بلورهای آبی رنگ در نقاط مختلف اتاق؛ روی میز یا قفسه چوبی یا روی میز ناهارخوری به افزایش میزان جذابیت اتاق كمك كند.



  • بهترین گزینه
فراموش نكنید كه انتخاب مبلمان آبی متناسب با طیف رنگی اتاق به زیباتر شدن و جذابیت اتاق و محل كار شما خواهد افزود. بنابراین بهتر است از مبلمان و اثاثیه‌ای برای دكوراسیون مكان مورد نظر خود استفاده كنید كه هارمونی زیبایی با خود به همراه داشته باشد.