مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

دکوراتور خانه خود شوید



كاهگل ملاتی است كه در معماری ایرانی به خصوص در مناطق كویر مركزی ایران به كار می‌رود. در تپه سیلك، دركاخ‌های تخت جمشید، در بناهای پاسارگاد و شوش كاربرد كاهگل را می‌توان به وفور دید. كاهگل اصیل، از مخلوط كاه، خاك رس و آب به صورت آخوره به دست می‌آمد. این ملات را خوب ورز می‌دادند تا حدی كه ملات به بیل نچسبد و به راحتی جدا شود.


این ملات در مقابل حرارت عایق بسیار خوبی بود و از نظر دوام اگر اصولی تهیه می‌شد، سال‌ها مقاومت می‌كرد. همچنین در صورتی كه ضخامت ملات كاهگل 20 تا 30 سانتیمتر می‌شد، عایق رطوبتی خوبی محسوب می‌شد. تنها ضعف كاهگل فرسایش براثر بارش باران و باد بود كه با چسب‌های آب پایه جدید آكریلیكی این مشكل برطرف شده است. درواقع كاهرنگ یا كاهگل پلیمری آب بند از مصالح جدید است كه مشكلات كاهگل را از بین برده است.

اما شما اگر عاشق فضاهای روستایی و عطر نوستالژیك كاهگل هستید، می‌توانید با كمی هزینه و البته به خرج دادن هنر و سلیقه، دیوار اتاق‌تان را با تكنیك «پتینه» به صورت كاهگل در بیاورید، بی اینكه نگران فرسایش آن باشید!

مرحله اول: بتونه و رنگ

تغییر دکوراسیون خانه,جدید کردن وسایل کهنه


مصالح لازم:
      پرایمر، 4 لیتر
      بتونه اكریلیك یك كیلویی ( یا بتونه روغنی یك كیلویی )
      سمباده و كاردك

نكته: 
وقتی می‌خواهید از رنگ اكریلیك استفاده كنید، بتونه اكریلیك و هنگامی‌که می‌خواهید از رنگ روغنی استفاده كنید، بتونه روغنی به كار ببرید. امروزه پودر بتونه آماده هم وارد بازارشده كه فقط كافیست با آب مخلوط شود كه هم در زیر كار رنگ اكریلیك به كارمی‌رود و هم زیر كار رنگ روغنی.

دستور كار:
- چنانچه روی دیوار‌های گچی رنگ نشده اجرا می‌كنید، ابتدا كاملا سطح دیوار را سمباده بزنید. از آنجایی كه داشتن سطحی صاف و یكنواخت در نتیجه نهایی بسیار موثر است، بیشتر سطوح كار خود را باید به كمك سمباده صاف و یكنواخت كنید. در صورتی كه سطوح مورد نظر خیلی زبر و صاف نباشد، معمولا كاغذ سمباده متوسط یا نرم كافی است.

- سپس توسط بتونه اكریلیك یا روغنی كاملا سطح دیوار را یكنواخت كنید. به این ترتیب كه مقداری از بتونه را روی محلی كه باید پر شود قرار دهید و سپس به كمك كاردك آن را صاف كنید. مقدار اضافی مواد را با كاردك‌ بردارید و دوباره سطح را صاف كنید و بگذارید خشك شود. زمان لازم برای خشك شدن بتونه بین 4 تا 12 ساعت است.

مرحله دوم: پتینه كاهگل

مصالح لازم:
      تكسچركاهگل: یك كیلو
      پرایمر
      كاردك
      چسب چوب یا تثبیت كننده آماده: یك كیلو
      قلم مو

دستور كار:
ابتدا سطح كار را با پرایمر بپوشانید. این سطح كار می‌تواند گچ، سیمان، چوب و. . . باشد. اجازه دهید تا خشك شود. سپس تكسچر كاهگل را توسط كاردك به ضخامت چند میلیمتر روی سطح كار به صورت چرخشی و یكنواخت پخش كنید. قبل از خشك شدن تكسچر كاه را روی سطح بپاشید و با فشار كمی توسط دست روی سطح كار تثبیت كنید. بعد از یك روز چسب چوب رقیق شده را به آرامی با قلم مو روی سطح بكشید. می‌توانید از تثبیت‌كننده مات یا براق آماده كه در بازار موجود است، هم استفاده كنید.

این مواد و وسایل را می‌توانید از فروشگاه‌های هنری و رنگ و ابزار رنگ فروشی تهیه كنید.

 

از وسایل كهنه چهره تازه بسازید
در تمام منازل وسایلی هستند كه یا خیلی قدیمی شده‌اند یا دیگر نیازی به آنها نداریم و از روی عادت بلافاصله دور انداخته می‌شوند اما شما می‌توانید با نگه داشتن این وسایل استفاده‌ای بهینه از آنها داشته باشید چون این كار هم مقرون به صرفه‌تر است و هم یك وسیله زیبا و خاص كه كار دست خودتان است و در هیچ خانه‌ای نیست، درست كرده اید. این كارهای خلاقانه می‌تواند از وسایل قدیمی مانند صندلی، میز ظروف‌و... باشد.

تغییر دکوراسیون خانه,جدید کردن وسایل کهنه


مصالح لازم:
      وسیله كهنه: میز، صندلی، ظرف و. . .
      چسب ورق طلا/ یک شیشه متوسط
      ورق طلا / یك بسته 100 تایی
      شاپان / یک كیلو
      قلم مو
      دستمال نخی
      ترانسفر / بنا به اندازه و طرح

دستور كار:
- برای پوشش دادن یك شی با ورق طلا (نقره، مس) ابتدا ان را سمباده بزنید تا سطح، صاف و یكنواخت شود. سپس خوب تمیز كنید تا از هرگونه گرد و غبار پاك شود. یك لایه رنگ بنا بر سلیقه خود روی سطح كار بزنید. در صورتی كه هدف‌تان ورق طلا باشد از زیررنگ قهوه‌ای یا مشكی، اگر ورق نقره باشد از زیر رنگ خاكستری یا مشكی و در صورتی كه ورق مس باشد از زیررنگ مشكی یا آبی استفاده كنید. اجازه دهید تا رنگ خشك شود.

تغییر دکوراسیون خانه,جدید کردن وسایل کهنه


- پس از خشک شدن یک لایه نازک از چسب مخصوص ورق را با قلم مو روی سطح كار بزنید و حدود 5 تا 10 دقیقه صبر كنید تا اندكی خشك و چسبناك شود. در این زمان ورق طلا (نقره یا مس) را به وسیله دست یا دستمال نخی روی سطح كار بچسبانید و اجازه دهید تا كاملا خشك شود. پس از خشك شدن نقاط و سطوحی از ورق استفاده شده را به دلخواه پاك كرده تا رنگ زیرین مشخص شود.

- بعد از اجرای مرحله قبلی، كار را تمیز كرده و به وسیله قلم‌مو مقداری شاپان بر سطح كار مالیده و بلافاصله با دستمال خشك پاك كنید.

- ترانسفر را درون ظرف آبی قرار داده و یك تا دو دقیقه صبر كنید تا ترانسفر آماده جدا شدن شود. هنگامی كه ترانسفر از ورقه زیرین جدا شد آن را به آرامی از كاغذ زیرین جدا كرده و از آب بیرون آورید. ترانسفر را بلند كرده و به آرامی در محل مورد نظر قرار دهید تا آب آن گرفته و خشك شود.

- با یک دستمال خشک و نرم كاملا روی ترانسفر در جهات مختلف از مركز به سمت بیرون بكشید تا ترانسفر كاملا بچسبد و هوایی در زیرآن باقی نماند.

تغییر دکوراسیون خانه,جدید کردن وسایل کهنه


توضیح: شاپان یا قیر سرد، تركیبی است از قیر و روان ساز كه به دو رنگ مشكی و قهوه‌ای قابل دسترسی است. حلال آن بنزین است اما می‌توانید از تینر روغنی نیز استفاده كنید. 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل / bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دکوراتور شکلات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه‌های مناسب کمترین قدرت خرید مسکن/ با دنده کمکی وارد بازار شوید



با دنده کمکی وارد بازار شوید

خانه‌های مناسب کمترین قدرت خرید مسکن

کارشناسان مسکن معتقدند: رشد حداقل قیمت خانه‌های آماده فروش در دو ماهه اخیر، بازار مسکن را به سمت و سوی تازه‌ای هدایت کرده است؛ به همین دلیل خریداران مصرفی ملک که در چند ماه اخیر با وجود نوسان قیمتی موفق به خرید نشده‌اند برای حفظ ارزش پس‌انداز خود ترجیح می‌دهند انتخاب‌های خود را به سوی خانه‌های دارای وام سوق دهند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، اگر شما هم در آن دسته از خریداران مصرفی مسکن قرار دارید که تا چند ماه پیش با جمع و جور کردن پس اندازهای اندک خود تصور می‌کردید می‌توانید آپارتمانی کوچک در گوشه‌ای از پایتخت بخرید و حالا خرید شما با افزایش قیمت ها همراه شده، بهتر است به جای حذف گزینه خرید ملک به سمت آپارتمان‌های کوچک که دارای وام هستند بروید. تا به این ترتیب به توصیه کارشناسان مسکن بتوانید ارزش پول خود را در بازه زمانی حفظ کنید.

اگر چه ممکن است در زمان کنونی نسبت به چند ماه قبل متراژ واحدی که در لیست انتخابی شما قرار دارد کوچک تر شده باشد، اما با توجه به اینکه اکثریت این واحدها دارای وام هستند به گفته برخی از کارشناسان مسکن این وام می‌تواند «دنده کمکی» خوبی در قدرت خرید شما به حساب آید.

به عنوان مثال واحدی 48 متری در محدوده تهرانپارس از سوی مالک با قیمت کل 175 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است که 120 میلیون تومان نقدی، 35 میلیون تومان آن رهن و 20 میلیون تومان مشمول وام است.

واحد دیگری در محدوده خیابان کارگر با 46 متر مربع زیربنا متری یک میلیون و 950 هزار تومان از سوی مالک قیمت‌گذاری شده است و دارای 14 میلیون تومان وام است.

به گفته کارشناسان بازار مسکن چنین واحدهایی برای افرادی که نمی توانند بودجه خرید خانه خود را هر چند اندک افزایش دهند گزینه مناسبی در شرایط فعلی خواهد بود./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب