مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

در دنیای مد و فشن در سال 2015 چه گذشت؟



دنیای فشن و مد دائماً در حال تغییر و تحول است و در سال 2015 شاهد بودیم که چطور دیزاینرها و مدیران نوآفرینی مزون های معروف و مهم دنیا حرکت هایی آنچنان سریع انجام دادند که پیش رفتن با آنها برایمان سخت بود.

 

کریستن بیتمن از هارپرز بازار در مورد رویدادها و تغییرات مهم دنیای فشن اینطور می نویسد:

دنیای فشن و مد دائماً در حال تغییر و تحول است و در سال 2015 شاهد بودیم که چطور دیزاینرها و مدیران نوآفرینی مزون های معروف و مهم دنیا حرکت هایی آنچنان سریع انجام دادند که پیش رفتن با آنها برایمان سخت بود. در اینجا به بزرگترین تحولات و تغییراتی که در سال 2015 در این صنعت رخ داد اشاره ای کوتاه می کنیم.

تغییرات مهم دنیای مد و فشن در سال 2015,دنیای مد در سال 2015

مهمترین تغییرات دنیای مد و فشن در سال 2015


پیتر کوپینگ در مزون اُسکار دو لا رِنتا (Oscar de la Renta) شروع به کار کرد

دنیای مد و فشن در سال 2015,تغییرات دنیای مد و فشن در سال 2015

قبل از درگذشت اُسکار دو لا رِنتا ، اسکار پیتر کوپینگ را به عنوان مدیر نوآوری این برند معرفی نمود


مدت کوتاهی قبل از درگذشت اُسکار دو لا رِنتا در سال گذشته، اسکار پیتر کوپینگ را به عنوان مدیر نوآوری این برند معرفی نمود. آغاز به کار کوپینگ با کلکسیون پائیز 2015 همراه بود که پیراهن های حریر، کت های مینک و خز و دو تکه های پشمی که برند اسکار دو لا رنتا با آنها در کل دنیا مشهور است، را به نمایش گذاشت.

ولی کوپینگ در این کلکسیون سبک خودش را نیز معرفی کرد و دامن های کوتاهتر، یقه های جدیدتر و دید تازه تری نسبت به رنگ ها را معرفی نمود. وی همچنان به افتخارآفرینی برای این برند محبوب در صنعت فشن ادامه می دهد و در عین حال سبک ویژه خودش را نیز در کارهایش نشان می دهد.

جان گالیانو در مزون مارژیلا (Margiela) شروع به کار کرد

تغییرات دنیای مد,بزرگترین تغییرات دنیای فشن در سال 2015

در ماه ژانویه، جان گالیانو با فشن شوی کوتور بهار 2015 در مزون مارژیلا کارش را آغاز کرد


در ماه ژانویه، جان گالیانو بی سر و صدا با فشن شوی کوتور بهار 2015 در مزون مارژیلا کارش را آغاز کرد. گالیانو با کلکسیون های متعدد در این سال، نماد این مزون یعنی ساختارزدایی و مینیمالیسم را با سبک خودش در دنیای فشن حفظ نمود.

البته تمایل و علاقه وی به ماجراجویی هر جا می رود با او هست و این ماجراجویی را در کلاه های پردار و تندیس وار، جزئیات انتزاعی بلیزرها و بلوزها می توان دید. ولی اگر قرار باشد درک او از زیبایی شناسی چیزی را ثابت کند، آن این است که مارژیلای جدید کاملاً مدرن و پر از ابتکار و نبوغ است و جای دیگری مثل آن را نمی توانید پیدا کنید.

پیتر داندَس در مزون روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli) شروع به کار کرد.

فشن شوی بهار 2016,دنیای مد و فشن

در ماه مارس 2015، پیتر داندس به عنوان مدیر نوآوری مزون روبرتو کاوالی انتخاب شد


در ماه مارس، پیتر داندس به عنوان مدیر نوآوری مزون روبرتو کاوالی انتخاب شد. وی قبلاً سرپرستی تیم امیلیو پوچی (Emilio Pucci) را بر عهده داشت و از سال 2002 تا 2005 در بخش طراحی مزون روبرتو کاوالی کار می کرد که الهامبخش سبک ایتالیایی وی بود.

داندس برای آغاز به کارش با کلکسیون بهار 2015 مسیر جدیدی برای کاوالی تعیین نکرد و با سبک ویژه این برند یعنی طرح های ملهم از حیوانات، بلوزهای بوهمی و لباس شب های ظریف با رنگ های زنده جلو رفت.

الساندرو میشل سرپرستی گوچی (Gucci) را بر عهده گرفت

دنیای مد در سال 2015, تغییرات دنیای مد

الساندرو میشل کارش را با فشن شوی کلکسیون پائیز 2015 آغاز کرد


وقتی الساندرو میشل کارش را با فشن شوی کلکسیون پائیز 2015 آغاز کرد، سبک وی قطعاً رمانتیک تر و غیرعادی تر از سبک مدیر نوآوری سابق گوچی یعنی فریدا جیانینی به نظر می رسید.

استایل خانمانه جدید گوچی حالا شامل دامن های پلیسه متالیک، بلوزهای نازک، بافتنی های بانمک، کلاه های سبک قدیمی، اکسسوارهای ملهم از وس اندرسون و عینک های شیک و مدرن می شود. میشل قبل از آنکه به عنوان مدیر نوآوری گوچی سرپرستی این برند را به عهده بگیرد، بیش از 12 سال در استودیوی طراحی گوچی در سمت های مختلفی کار کرده بود.

کریس بنز خواب تازه ای برای بیل بلاس (Bill Blass) دیده است

تغییرات دنیای مد و فشن در سال 2015,تغییرات مهم دنیای مد و فشن در سال 2015

پائیز 2015 کریس بنز سرپرستی برند آمریکایی فوق آیکونیک بیل بلاس را بر عهده گرفت


پائیز امسال کریس بنز سرپرستی برند آمریکایی فوق آیکونیک بیل بلاس را بر عهده گرفت. این برند سال ها بود که از رده خارج شده بود البته نه از لحاظ مجوز کار. بلاس زمانی در حوزه لباس های ورزشی در آمریکا حکمرانی می کرد.

 بنز برای خلق کلکسیونی که آمیزه ای از سبک های این دو دیزاینر باشد، جستجوی عمیقی در آرشیوهای بلاس انجام داد. نتیجه این بود که بلیزرهای استخوان دار با پارچه های پولکی ترکیب شدند و خیلی زود کلکسیون جدیدی با سبکی کاملاً مدرن در ماه نوامبر برای فروش آنلاین موجود شد.

دانا کاران کناره گیری خود را اعلام نمود

دنیای مد در سال 2015, تغییرات دنیای مد

بزرگترین تغییر در دنیای فشن سال 2015 کناره گیری دانا کاران در تابستان امسال از شرکت همنامش بود


یکی از بزرگترین تغییرات در دنیای فشن در سال 2015 کناره گیری دانا کاران در تابستان امسال از شرکت همنامش بود. وی در بیانیه ای اعلام کرد که به عنوان مشاور در کنار این برند باقی خواهد ماند.

فشن شوی بهار 2016 دانا کاران به تعویق افتاد، ولی دائو-یی چو و ماکسول آزبورن سرپرستی DKNY را بر عهده گرفتند و کلکسیونی پر از قوانین کلاسیک این مزون فشن خلق کردند که شامل بلیزرها، پیراهن های ساده و پوشاک مختص محل کار و ... می شد و بدین ترتیب به شعار اولیه دانا کاران یعنی "هفت تکه لباس راحت" احترام خود را ادا کردند.

رالف لورن از سمت خود کناره گیری کرد

بزرگترین تغییرات دنیای فشن در سال 2015,فشن شوی بهار 2016

در ماه سپتامبر، رالف لورن، مگااستار امپراتوری فشن رالف لورن، از پست مدیر عاملی کناره گیری نمود


در ماه سپتامبر، رالف لورن، مگااستار امپراتوری فشن رالف لورن، از پست مدیر عاملی این برند کناره گیری نمود. استفان لارسون که قبلاً برای H&M و Old Navy کار می کرد، جای او را خواهد گرفت. کارشناسان این صنعت، این تغییر را حاصل مسائل مالی می دانند، ولی قرار است لارسون مستقیماً به لورن گزارش کار بدهد و این دو با همکاری یکدیگر کارشان را جلو ببرند.

با این انتصاب جدید در تیم رالف لورن در دنیای سریع السیر فشن، منتظریم ببینیم که کلکسیون پائیز 2016 این برند برایمان چه چیزهایی خواهد داشت. لورن در مصاحبه ای گفته بود: "وقتی شروع کنن به طراحی چیزایی که من اونارو نمی فهمم، استعفا خواهم داد."

دِمنا گواسلیا جای الکساندر وانگ را در بالنسیاگا (Balenciaga) می گیرد

فشن شوی بهار 2016,تغییرات دنیای مد و فشن در سال 2015

دمنا در ماه مارس 2016 با کلکسیون اول خود برای بالنسیاگا در هفته فشن کارش را آغاز می نماید


امسال تابستان شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه الکساندر وانگ از سمت خود به عنوان مدیر نوآوری بالنسیاگا کنار گذاشته خواهد شد. کارشناسان فشن این شایعات را بررسی کردند و مشخص شد که طراح جدیدی به نام دمنا گواسلیا قرار است به این مزون بپیوندد.

دمنا که پایه گذار برند Vêtements نیز هست و گویا قرار است همچنان سرپرستی آن را داشته باشد، قرار است در ماه مارس 2016 با کلکسیون اول خود برای بالنسیاگا در هفته فشن پاریس کارش را آغاز نماید.

این دیزاینر تیم های طراحی برندهای مارژیلا و لوئی ویتون را نیز رهبری کرده بود. اگر قرار باشد بالنسیاگا شبیه به Vêtements باشد، باید انتظار آمیزه ای از ساختار زدایی، ابعاد اورسایز و سبک های ملهم از تیپ های شهری باشیم.

رَف سیمونز دیور (Dior) را ترک می کند

دنیای مد و فشن,دنیای مد و فشن در سال 2015

در ماه اکتبر، اعلام شد که رَف سیمونز بخاطر دلایلی قرار است برند دیور را ترک کند


در ماه اکتبر، اعلام شد که رَف سیمونز بخاطر دلایلی که "کاملاً مبتنی بر تمایلم به تمرکز بر علایق دیگرم در زندگی، از جمله برند خودم و علایقی که خارج از کار مرا به جلو پیش می برند" قرار است دیور را ترک کند. دوران او در مزون دیور دورانی متمرکز بر تعریف مجددی از کوتورهای شیک و مدرن با شکل های جدید و رنگ های غیرسنتی بود.

این مزون هنوز باید مدیر نوآوری جدیدی برای خودش انتخاب کند و دو کلکسیون بعدی آن (کلکسیون Couture بهار 2016 و کلکسیون Ready-to-wear پائیز 2016) در داخل این مزون طراحی خواهند شد.

اَلبِر اِلباز از لانوَن (Lanvin) عزل شد

تغییرات مهم دنیای مد و فشن در سال 2015,دنیای مد در سال 2015

در ماه اکتبر 2015 اَلبِر اِلباز از مدیریت برند لانون عزل شد


در ماه اکتبر، اعلام شد که اَلبِر اِلباز، مدیر هنری لانوَن بخاطر اختلافاتی که با مالک اکثریت سهام لانون یعنی شا-لان وانگ داشت، از سمتش عزل شده است. الباز از سال 2001 تاکنون در این سمت مشغول به کار بود. این تصمیم از سوی وانگ تصمیمی بسیار جنجالی بود و کارمندان وی بسیار از این تصمیم خشمگین شدند.

مدیریت لانوَن و شورای کار آن در حال حاضر در پروسه دعوی دادگاهی هستند و هنوز باید یک مدیر هنری جدید برای این مزون انتخاب شود، و شایعاتی در مورد رف سیمونز نیز در جریان است. 

 

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
صد سال با مد و فشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دنیای مد و فشن سال 2015 چه گذشت؟


دنیای فشن و مد دائماً در حال تغییر و تحول است و در سال 2015 شاهد بودیم که چطور دیزاینرها و مدیران نوآفرینی مزون های معروف و مهم دنیا حرکت هایی آنچنان سریع انجام دادند که پیش رفتن با آنها برایمان سخت بود.