مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

خانه‌ تان را به هتل 5 ستاره تبدیل کنید



طراحان دکوراسیون داخلی برای چیدمان اتاق هتل‌ها قوانین خاصی دارند که با رعایت هر کدام از آنها می‌توان اتاقی شبیه به هتل‌ها داشت.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اتاق هتل‌ها بی‌خیال از ستاره‌هایی که یدک می‌کشند برای ما دلنشین و دوست‌داشتنی‌تر از اتاق خواب خانه‌های‌مان هستند؟ چرا باید اتاقی که نقش اتاق نشیمن و غذاخوری و... را با هم ایفا می‌کند، آن‌قدر جذابیت داشته باشد که ما را ترغیب به ساعت‌ها استراحت کند اما اتاق خواب خودمان نه ؟ مساله در طراحی خاص اتاق‌ها و استانداردهایی است که در دکوراسیون آن رعایت شده است؛ نکاتی ظریف که با توجه به آن می‌توان هر اتاقی را مانند اتاق یک هتل چند ستاره گرم و دوست‌داشتنی و رویایی کرد. با ساده‌ترین این اصول آشنا شوید تا شما هم به جمع چند ستاره‌ها بپیوندید.

 

چیدمان خانه هتل های پنج ستاره,تبدیل خانه به هتل پنج ستاره

جای تخت خواب درست در وسط اتاق خواب است و برای تخت از ملافه سفید استفاده کنید


ملحفه‌ها سفید؛ بالش‌ها ردیف
اولین و آخرین باری که وارد اتاق یک هتل شدید را به یاد بیاورید. به محض ورود چه وسیله‌ای بیشتر از همه چشم‌تان را گرفت؟ به طور حتم جواب خیلی از شما تخت خواب است؛ بله! برای اینکه در تمامی هتل‌های چند ستاره دنیا بیشترین انرژی را روی طراحی تخت خواب می‌گذارند؛ آن هم با تمامی جزییات. اولین نکته در محل قرار گرفتن تخت خواب است. تخت خواب همیشه باید در مرکز اتاق باشد؛ نه مایل به چپ و نه راست. جای تخت خواب درست در وسط اتاق خواب است. سایز تخت خواب هم برای اتاق‌هایی که مساحت بزرگی دارند کینگ سایز و در اتاق‌های کوچکتر کویین سایز است. نکته بعدی تخته بالاسر تخت خواب است. همه چشمگیری یک تخت خواب در هتل‌ها به تخته‌ای است که بالاسر تخت نصب شده است؛ تخته‌ای با پوشش چرم یا کتان یا حتی پارچه‌ای متناسب با روتختی‌ها و پرده که به اتاق حجم و بعد می‌بخشد.

 

چیدمان خانه پنج ستاره,دکوراسیون و چیدمان خانه پنج ستاره

تعداد بالش‌ها در هتل‌ها همیشه زوج است و البته دو یا حتی سه برابر نیاز هر مهمان


جزییات تخت خواب هم با دقت انتخاب شده است. تا به حال فکر کرده‌اید چرا ملحفه‌های همه تخت‌ها در هتل‌ها سفید است چون این مساله یک قانون است. سوای اینکه شست‌و‌شوی ملحفه‌های سفید راحت‌تر به نظر می‌رسد اما در هیچ هتلی شما نمی‌توانید روبالشی‌ها و ملحفه‌هایی طرحدار یا غیر از رنگ سفید پیدا کنید. در نهایت ممکن است فقط دو بالش مکمل با رویه‌های رنگی روی تخت بگذارند؛ همین! قانون بعدی در رابطه با تعداد و نوع بالش‌هاست. تعداد بالش‌ها در هتل‌ها همیشه زوج است و البته دو یا حتی سه برابر نیاز هر مهمان؛ یعنی یک بالش اصلی است و یک بالش پشتیبان که در پشت بالش اصلی و تکیه داده به تخته بالای تخت خواب قرار دارد و در نهایت کوسن‌های کوچکی که برای زیبایی روی تخت قرار گرفته‌اند. دو بالش اصلی و پشتیبان باید همیشه در موقعیت خودشان باشند اما کوسن‌ها می‌توانند روی تخت خواب هم مستقر باشند.

نور غیر مستقیم مخفی
در هتل‌ها هیچ وقت نمی‌توانید دنبال نور مستقیم لوستر بالای سر باشید. درواقع این‌طور می‌توان گفت که در هتل‌های لوکس امروزی دیگر از نورپردازی مستقیم و متمرکز در وسط سقف مانند نور لوستر و... خبری نیست؛ البته این دلیلی نمی‌شود که اتاق‌های هتل تاریک و دلگیر باشد چراکه مساله نورپردازی در این اتاق‌ها طور دیگری حل شده است. نورهای مخفی در سقف و چراغ‌های رومیزی بیشتر از هر جای دیگری بار روشنایی محیط را بر دوش می‌کشند.

 

چیدمان و دکوراسیون خانه شبیه هتل پنج ستاره,طراحی دکوراسیون داخلی

برای اینکه اتاق‌تان گرم و دلنواز باشد شما هم بی‌خیال چراغ‌های سقفی در اتاق خواب شوید


برای اینکه اتاق‌تان گرم و دلنواز باشد شما هم بی‌خیال چراغ‌های سقفی در اتاق خواب شوید. می‌توانید شما هم بالای هر قسمتی که در اتاق تعبیه شده یک نور مخفی دیواری یا چراغی دیوارکوب با نور پایین نصب کنید؛ مثلا بالای میز توالت یک چراغ و بالای تختخواب هم یکی دیگر. روی هم رفته تا هر جایی که می‌توانید چراغ سقفی بگذارید اما نور مستقیم و بزرگ وسط سقف را فراموش کنید. بهترین راه استفاده از چراغ‌های دایمری است که میزان نور آن بسته به نیاز شما زیاد و کم شود. یادتان باشد اتاق خواب نیاز زیادی به نور ندارد که بخواهید برای آن لوسترهای بزرگ با لامپ‌های هالوژن قوی نصب کنید. یک نور ساده و کم هم نیازتان را برطرف می‌کند.

ورودی با آینه و کمد‌های بزرگ
ورودی اتاق همه هتل‌ها مجلل و چشمگیر است. این هم قانون همه آنهاست. باید ورودی طوری طراحی شده باشد که هر مسافری به محض ورود ترغیب به دیدن باقی قسمت‌های اتاق شود. آینه‌های بلند قدی روی درهای کشویی کمدهای کناری که با چوب‌هایی به رنگ خاص ساخته شده‌اند، یک نورپردازی خاص و تابلوهایی با سبک‌های تازه هنری؛ اینها جزییاتی است که یک طراح دکوراسیون در زمان طراحی ورودی اتاق یک هتل به همه‌شان فکر می‌کند. پس برای داشتن یک اتاق پنج ستاره در خانه‌تان بد نیست شما هم به این نکات توجه داشته باشید. اما چطور می‌شود اینها را به اتاق کوچک خانه آورد؟ مساله ساده است.

 

دکوراسیون داخلی خانه,طراحی خانه شبیه هتل

اولین راهکار داشتن یک میز است که می‌تواند نقطه شروع طراحی ورودی اتاق شما باشد


اولین راهکار داشتن یک میز است با جنسی از چوبی خاص یا سنگ مرمر و.... این میز می‌تواند نقطه شروع طراحی ورودی اتاق شما باشد. روی این میز می‌توانید یک آباژور ساده با نورپردازی خاص قرار دهید یا حتی کتاب‌هایی که بیشتر از ظاهرشان برای چیدمان کمک می‌گیرید نه از موضوع و سوژه نوشته‌هایشان! حتی قرار دادن گلدان گل تازه هم می‌تواند کارساز باشد. مهم این است که ورودی باید با وسیله‌ای خاص چشم‌ها را خیره کند. این وسیله حتی می‌تواند نصب یک آینه کنار در ورودی اتاق باشد. گاهی حتی قرار دادن یک صندلی لهستانی قدیمی یا صندلی تابی هم برای شروع کار خوب است.

پرده‌هایی هماهنگ با روتختی
بیایید به مشخصه دیگر اتاق‌های لوکس یک هتل فکر کنیم. تخت که گزینه اول بود. بعد از این مورد چه به یادتان می‌آید؟ درست است؛ پرده‌ها! اگر روزی وارد اتاق هتلی شدید که پرده‌های ناموزونی داشت مطمئن باشید که به باقی سرویس‌های هتل هم نباید اطمینان کنید. در اتاق هتل‌ها پرده‌ها و دراپه‌ها با دقت و ظرافت خاصی انتخاب می‌شوند. اولین نکته هم در طراحی آنها هماهنگی بین پارچه پرده‌ها با روتختی‌هاست. درواقع این هماهنگی خودخواسته مهم‌ترین نکته‌ای است که نظر هر بیننده‌ای را به محض ورود به خودش جلب می‌کند. پرده‌های اتاق‌ها در هتل‌ها معمولا ساده دوخته می‌شوند. دراپه‌ها هم ساده هستند؛ به خصوص اینکه خبری از چوب‌پرده نیست چرا که پیدا بودن چوب‌پرده‌ها در طراحی داخلی اتاق خواب‌ها یک‌جور اشتباه به حساب می‌آید.

 

چیدمان و دکوراسیون خانه شبیه هتل پنج ستاره,طراحی دکوراسیون داخلی

پرده ها را با روتختی هماهنگ کنید و چوب پرده ها را پنهان کنید


چوب پرده‌ها یا پشت آرک‌های سقف و دیوار کنار پنجره‌ها پنهان شده‌اند یا از قاب پرده برای استتار استفاده می‌شود. پرده‌ها هم تا جای ممکن پرچین هستند و دو لایه؛ یعنی پرده‌ رویی با ضخیم‌ترین پارچه انتخاب شده و پرده‌ای از جنس حریر برای استفاده از روشنایی روز در زیر آن در نظر گرفته شده است. گاهی در هتل‌ها حتی طرح پرده با نقش موکت‌ها هم یکی است که این دیگر نهایت دقتی است که یک طراح می‌تواند داشته باشد. پس برای اینکه اتاق‌تان ستاره‌دار باشد حداقل کاری که می‌کنید انتخاب روتختی و پرده یکسان است. بعد به طرح و نقشه دوخت فکر کنید!

دو میز با دو آباژور
در اتاق لوکس در کنار هر تخت خوابی به طور حتم دو میز کوچک قرار دارد با دو آباژور رومیزی. این دو میز باید به صورت متقارن و یک‌دست در دو طرف تخت قرار گرفته باشد؛ البته این مساله در مورد هتل‌هاست و در اتاق خواب‌های خانه‌ها می‌توان تعداد این میزهای کنار تخت را به یکی هم رساند فقط باید به این نکته توجه داشت که این میزها به دلیل عدم ازدحام و شلوغی زیبا به نظربرسند. پس لطفا میز کنار تخت را به انباری برای جا دادن کتاب‌های اضافی یا وسایلی که فکر می‌کنید هر وقت روز یا شب ممکن است به آن احتیاج داشته باشید، تبدیل نکنید.

 

دکوراسیون داخلی خانه,طراحی خانه شبیه هتل

در اتاق لوکس در کنار هر تختخواب دو میز کوچک با دو آباژور رومیزی قرار دارد


روی این میز تنها چیزهایی می‌توانید قرار دهید که هر شب موقع خواب ممکن است به آن احتیاج داشته باشید. در نهایت می‌توانید روی آن ظرفی خاص برای قرار دادن جواهرات‌تان یا کتاب مورد علاقه‌تان بگذارید یا شمع و یک گلدان ساده و کوچک. آباژور هم یار همیشگی این میزهاست؛ چراغی با نور ضعیف و لامپی که با دایمر روشنایی کم و زیاد شود.

سرویس بهداشتی سفید و گرم
اگر آن‌قدر فضای کافی در اختیار دارید که می‌توانید لذت داشتن سرویس بهداشتی جداگانه را در اتاق خواب‌تان تجربه کنید، آن وقت باید حتما به فکر یک وان یا جکوزی خوب هم در اتاق‌تان باشید. در این صورت مسترروم شما به اتاقی در هتلی چند ستاره شباهت خواهد داشت. هتل‌ها فضای زیادی برای حمام و دستشویی نمی‌گذارند اما با دکوراسیون خاص آن را برای مسافرها رویایی می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها کاشی‌ها یا سرامیک‌های یک‌دست سفید یا شیری آنهاست. کاشی‌ها کمتر نقش و نگاری دارند و بعد هم حوله‌هایی سفید و البته تهویه هوا و گرمایی مطبوع.

 

دکوراسیون داخلی خانه,دکوراسیون و چیدمان خانه پنج ستاره

سردوشی‌های بزرگ مشخصه اصلی یک سرویس بهداشتی استاندارد است


قرار داشتن لوازم بهداشتی در سبدهای خاص با طراحی ویژه فضا را دلنشین‌تر می‌کند. سردوشی‌های بزرگ در هتل‌ها مشخصه اصلی یک سرویس بهداشتی استاندارد است و البته یک خشک‌کن حوله. استفاده از حوله‌های سفید برای تزیین یکی از نکات دکوراسیون در هتل‌هاست و آینه‌های بزرگ دیوار به دیوار هم نکته دیگری. در هتل‌ها سینک‌ها هم بزرگ هستند. با این حساب اگر می‌خواهید مسترروم شما هم چیزی کم از یک هتل پنج ستاره نداشته باشد باید به سرویس بهداشتی هم رنگ و لعابی خاص دهید.

میز توالت خالی از شلوغی
به هر اتاقی در هر هتلی که وارد شوید، حتما با یک میز و صندلی توالت با آینه‌ای بزرگ روبه‌رو می‌شوید؛ حتی در هتل‌هایی که فضای محدودی برای اتاق‌های‌شان در نظر گرفته‌اند باز هم این میز آرایش ولو در اندازه‌ای بسیار کوچک وجود دارد. این میز که برای قرار دادن وسایل بهداشتی و ملزومات دیگر در نظر گرفته شده، معمولا روبه‌روی تخت خواب قرار می‌گیرد و به اتاق جلوه‌ای خاص می‌دهد. این وسط سادگی و خلوتی میزهای توالت در اتاق‌ها به زیبایی آن اضافه می‌کند. هر مسافری روی میز توالت هتل فقط وسایلی را قرار می‌دهد که به آن نیاز دارد؛ اتفاقی که در اتاق خواب‌های ما کمتر می‌افتد.

 

طراحی خانه شبیه هتل,چیدمان خانه پنج ستاره

قرار دادن یک میز و صندلی توالت با آینه‌ای بزرگ به اتاق جلوه ای خاص می دهد


ما روی میز توالت اتاق همه داشته‌های‌مان را قرار می‌دهیم؛ به‌خصوص وقتی که این داشته‌ها برای یک زوج و هر کدام از نوع زنانه و مردانه‌اش باشد. برای اینکه نمایی تجملی به اتاق‌تان ببخشید روی میز توالت را خلوت کنید و از هر وسیله‌ای که لازم دارید فقط یکی را انتخاب کرده و باقی را به درون کشوها بفرستید. گاهی قرار دادن یک گلدان کوچک گل می‌تواند نمای اتاق را زیر و رو کند.

مبل‌های راحتی نشسته کنار اتاق
در هتل‌ها فضای اتاق خواب و اتاق نشیمن ناخواسته یکی شده برای همین قانون داشتن فضای نشستن به اجبار به طراحی داخلی اتاق‌ها آمده است. اما همین اجبار حالا به یکی از قانون‌های اصلی دکوراسیون اتاق‌های هتل‌های چند ستاره تبدیل شده است.

دکوراسیون و چیدمان خانه, چیدمان و دکوراسیون خانه شبیه هتل پنج ستاره

یکی از المان‌های طراحی پیشرفته در خانه‌ها قرار دادن یک صندلی و میز در کنار تخت خواب است

 

حالا قرار داشتن یک صندلی با میزی کوچک در کنار تخت خواب به یکی از المان‌های طراحی پیشرفته در خانه‌ها هم تبدیل شده است. اگر قرار دادن میز برایتان امکان‌پذیر نیست، حداقل با قرار دادن یک مبل راحتی در کنج اتاق فضای نشیمن لازم را تامین کنید؛ حتی گاهی قرار دادن یک صندلی عثمانی هم کنار تخت خواب برای رسیدن به این هدف کفایت می‌کند.

 

منبع : مجله منزل - bartarinha.com


ویدیو مرتبط :
مرمت و تبدیل خانه ی عامری های کاشان به هتل 5 ستاره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه «عامری‌ ها» هتل 5 ستاره شد


بزرگترین خانه تاریخی ایران معروف به خانه عامری‌های کاشان متعلق به دوران زندیه با 85 اتاق و 7 حیاط بزرگ سرانجام به عنوان نخستین هتل 5 ستاره کاشان ثبت شد تا راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خانه‌های تاریخی باز شود.

روزنامه ایران: مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: مرمت و آزادسازی حریم 31 هزار بنای ثبت شده به 3 هزار و 100میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در برابر بودجه هزار میلیارد تومانی سازمان میراث فرهنگی در عمل غیر ممکن است

بزرگترین خانه تاریخی ایران معروف به خانه عامری‌های کاشان متعلق به دوران زندیه با 85 اتاق و 7 حیاط بزرگ سرانجام به عنوان نخستین هتل 5 ستاره کاشان ثبت شد تا راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خانه‌های تاریخی باز شود. این هتل 5 ستاره که در دل خانه عامری‌ها و بخشی از این عمارت بزرگ و زیبا خواهد بود، با معماری سنتی و ظرفیت 32 تخت و چهار سوئیت مجزا قرار است به کمک گردشگری خارجی کشور بیاید. هم‌اکنون کاشان به عنوان یکی از شهرهای حاشیه کویر مرکزی در کنار اصفهان، یزد و شیراز یکی از محبوب‌ترین مقاصد مورد توجه گردشگران خارجی است. کاشان از ابتدای امسال با 70 درصد رشد، میزبان بیش از 8 هزار گردشگر خارجی بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چندی پیش اعلام کرده بود که ظرفیت هتل‌های 4 و 5 ستاره این چهار شهر کشور تا سال 2015 پر شده؛ اما همچنان تقاضا برای بازدید از این شهرها از سوی متقاضیان سفر به ایران وجود دارد.

ساخت هتل پول می خواهد

هم‌اکنون بیش از یک میلیون بنای تاریخی در کشور وجود دارد که فقط 3 درصد یعنی حدود 31 هزار بنا شناسایی و ثبت شده است، با وجود این مرمت و آزادسازی حریم همین تعداد اثر نیز به گفته مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه هتل 5 ستاره سرای عامری‌ها، به 3 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در برابر بودجه هزار میلیارد تومانی سازمان میراث فرهنگی در عمل غیر ممکن است. بر این اساس مشارکت بخش خصوصی از جمله راهکارهایی است که مورد توجه دولتمردان دولت یازدهم قرار گرفته است. چراکه به گفته سلطانی فر اعتبارات دولتی فقط جوابگوی 16 بنای نفیسی خواهد بود که در مجموعه یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

با این همه برخی کارشناسان به چنین رویکردی برای استفاده از بناهای تاریخی انتقاد دارند و می گویند حتی با وجود نظارت های شدید امکان صدمه دیدن اماکن تاریخی وجود دارد و از این دیدگاه با کاربردی کردن آنها مخالفند.

«محمد بهشتی»، مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز که برای افتتاح هتل 5ستاره خانه عامری ها به کاشان رفته است، با تأکید بر این‌که برای احیای آثار تاریخی در شرایط کنونی، راهی جز واگذاری و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی نداشتیم، ابراز امیدواری کرد که با تبدیل خانه تاریخی «عامری‌ها» به یک هتل مجهز، دیگر شهرها هم بتوانند با الگو قراردادن این تجربه در حفظ آثار تاریخی خود گام بردارند.

وی همچنین گفت که در این دولت رویکردهای سازمان در توجه به احیای آثار تاریخی به جریان افتاد تا وقفه‌های قبلی را جبران کند.

نظر میهمان ویژه افتتاحیه هتل

پروفسور «مجید سمیعی» جراح برجسته مغز و اعصاب جهان نیز یکی از مهمانان ویژه افتتاحیه هتل سرای عامری‌ها بود. او گفت که سرای عامری‌ها را باید ساختمان عشق و هنر نامید، زیرا در گذشته با عشق ساخته شده و امروز نیز با عشق برای مردم مرمت شده است؛ این اقدام باید الگو شود گسترش یابد، زیرا بناهای تاریخی و میراث فرهنگی کشور افتخاری برای ایرانیان در جهان است.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون یک از جذابیت‌های سفر گردشگران اروپایی و امریکایی به ایران، اقامت در خانه‌های تاریخی و نه هتل‌های لوکس 5 ستاره است. دکتر «امیر رضا فرهبد»، مدرس دانشگاه درباره علاقه خارجی‌ها برای سفر به ایران گفت: «بیشتر گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که به جای خوابیدن در یک مکان لوکس و مدرن، شب‌های خود را در اقامتگاه‌های تاریخی نظیر خانه‌های تاریخی یزد سپری کنند. بنابراین تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل‌های کهن نظیر آنچه که در گذشته در شهرهای توریستی مانند اصفهان و یزد اتفاق افتاده البته با نظارت سازمان میراث فرهنگی می‌تواند راه ورود گردشگر را تسهیل کند. بویژه در شرایطی که ایران براساس سند چشم‌انداز 1404، باید میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با درآمد 25 میلیارد دلار باشد. هم‌اکنون یکی از افتخارات ایران بنا به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، رضایت 99 درصدی گردشگران اروپایی و آسیای جنوب شرقی از مهمان نوازی و امنیت ایران است.