مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

تکنیک های بکارگیری رنگ طلایی در دکوراسیون منزل



در روزهایی كه استفاده از رنگ طلایی برای دكوراسیون بسیار فراگیر شده، برای خلق چنین فضایی باید نكاتی را در نظر داشته باشید. رنگ طلایی با همه ابهتش، زمانی زیبا به نظر می‌رسد كه ظرافتش هم در نظر گرفته شود.

 

در روزهایی كه استفاده از رنگ طلایی برای دكوراسیون بسیار فراگیر شده، برای خلق چنین فضایی باید نكاتی را در نظر داشته باشید. رنگ طلایی با همه ابهتش، زمانی زیبا به نظر می‌رسد كه ظرافتش هم در نظر گرفته شود. اگر تناسب را رعایت نكنید حضور همین رنگ جذاب، فضا را بسیار آزاردهنده می‌كند. برای اینكه با اصول استفاده كردن از رنگ خاص طلایی آشنا شوید سراغ یک معمار و طراح فضای داخلی رفته‌ایم.

این معمار دارای مدرك بین‌المللی ACS و ICS از كانادا و انگلیس است. او در طراحی دكوراسیون داخلی این روزهایش بسیار از رنگ طلایی استفاده می‌كند چون معتقد است طلایی رنگ پرطرفداری در میان ایرانی‌هاست. اصول اضافه كردن رنگ طلایی در دكوراسیون داخلی را این طراح به شما آموزش می‌دهد.

طلایی مدرن؛ طلایی كلاسیك
رنگ طلایی در سبك كلاسیك شناخته‌شده‌تر است. در واقع این رنگ در هر جایی استفاده شود فضا را لوكس می‌كند. استفاده از رنگ طلایی در سبك مدرن هم منجر می‌شود این سبك كمی به سمت تجمل كشیده شود. در سبك مدرن رنگ طلایی در سطوح صاف‌تری استفاده می‌شود اما در سبك كلاسیك روی منبت‌ها و ابزارهای چوبی و برنز پر نقش و نگار به كار می‌رود؛ مثلا در خانه‌ای به سبك مدرن ممكن است یك دیوار آجری داشته باشید كه تنها چند آجر آن را طلایی كنید. از پیشنهادهای دیگر استفاده از رنگ طلایی در خانه‌ای به سبك مدرن، نصب یك قاب طلایی رنگ ساده و بدون هیچ عكسی روی زمینه یك دیوار است.

 

دکوراسیون طلایی خانه,دکوراسیون و چیدمان طلایی

زمانی كه رنگ طلایی در معرض مستقیم نور قرار می‌گیرد، درخشش آن چشم را آزار می‌دهد


حذف نور موضعی
رنگ طلایی درخشش دارد. پس احتیاج به استفاده از نور موضعی در فضا وجود ندارد چون باعث می‌شود از جلوه رنگ طلایی كاسته شود و زمانی كه طلایی در معرض مستقیم نور قرار می‌گیرد، درخشش آن چشم را آزار می‌دهد. معمولا رنگ طلایی در جاهایی استفاده می‌شود كه نور طبیعی نداریم یا به شكلی محدود در فضا وجود دارد. برای دكوراسیونی با رنگ طلایی حتما باید از نورهای آفتابی در فضا استفاده كرد. به این خاطر كه رنگ طلایی بیشترین درخشش را در فضای تاریك دارد.

دکور طلایی خانه,روش بکار گیری رنگ طلایی در دکوراسیون

استفاده از رنگ طلایی در سبک مدرن منجر می‌شود این سبک كمی به سمت تجمل كشیده شود


جالب است بدانید رنگ طلایی تنها رنگی است كه با تمام گروه‌های رنگی و با تمام رنگ‌ها از سفید تا سیاه جذاب به نظر می‌رسد. طلایی در تركیب با رنگ‌های پرطرفدار معماری داخلی مثل رنگ فیروزه‌ای، بنفش و مشكی بی‌نظیر است.

مات یا براق؟
رنگ طلایی لوكس‌ترین رنگ دنیاست. به این دلیل كه گران‌ترین فلز موجود در دنیا طلاست. استفاده از رنگ طلایی به صورت مات یا براق دو حس مختلف را در دكوراسیون به وجود می‌آورد. وقتی می‌خواهیم در سبك مدرن از رنگ طلایی استفاده كنیم، بهتر است به صورت مینیمال (مختصر و محدود) باشد؛ یعنی از رنگ طلایی با پوشش مات و در كمترین سطح استفاده كنیم ولی زمانی كه می‌خواهیم رنگ طلایی بیشتر در فضا به چشم بیاید، باید از طلایی با درصد برق بیشتری استفاده ‌كنیم.

 

دکوراسیون و چیدمان طلایی, نکاتی برای استفاده از رنگ طلایی در خانه

استفاده از رنگ طلایی به صورت مات یا براق دو حس مختلف را در دكوراسیون به وجود می‌آورد


مناسب ترین فضا
اغلب مردم به طراحی داخلی سالن پذیرایی اهمیت بیشتری نسبت به سایر فضاها می‌دهند. استفاده ماهرانه از رنگ طلایی در این فضا منجر به خلق فضایی مجلل می‌‌شود. استفاده از تركیب رنگ طلایی - مشكی و طلایی - آبی در دكوراسیون پذیرایی بسیار جواب می‌دهد.

ترکیب رنگ طلایی در چیدمان خانه,شیک ترین ترکیب رنگ در خانه

استفاده از تركیب رنگ طلایی - مشكی و طلایی - آبی در دكوراسیون پذیرایی بسیار جواب می‌دهد


همیشه به یاد داشته باشید رنگ‌هایی مثل طلایی كه برق دارند و گرم‌تر هستند باید در حداقل و رنگ‌های سردتر در حداكثر فضا استفاده شوند. درواقع طلایی همان رنگ زرد انرژی‌بخش است كه به آن با درصدهای مختلف برق اضافه می‌شود.

فقط اكسسوری‌ها
اتاق خواب فضایی است كه ایجاد احساس آرامش در آن، حرف اول را در دكوراسیون داخلی می‌زند. همان‌طور كه می‌دانید زرق و برق رنگ طلایی بسیار زیاد است بنابراین بهتر است رنگ طلایی در اكسسوری‌ها، كوسن‌ها و پرده‌های اتاق خواب استفاده شود. تنها در صورتی كه لوازم اتاق خواب شما مدرن و ساده است، می‌توانید از یك كاغذدیواری طلایی با طرح شلوغ استفاده كنید.

 

دکوراسیون و چیدمان طلایی, نکاتی برای استفاده از رنگ طلایی در خانه

اتاق خواب فضایی است كه ایجاد احساس آرامش در آن، حرف اول را در دكوراسیون داخلی می زند


منطقه ممنوعه
بهتر است در آشپزخانه كمترین رنگ طلایی را به كار ببرید. اكثر دكوراتورهای ماهر دنیا استفاده از رنگ طلایی را تنها به صورت نواری در اطراف كابینت‌ یا سرامیك میانی كابینت‌ها توصیه می‌كنند.

 

روش بکار گیری رنگ طلایی در دکوراسیون,دکوراسیون طلایی خانه

از رنگ طلایی در آشپزخانه برای سرامیک های میانی كابینت‌ها استفاده كنید


نكاتی كه هر طلایی بازی باید بداند!
معمولا در فریم قاب، مبلمان و لوستر از رنگ طلایی استفاده می‌شود. دكوراتورها در بخش‌هایی كه از نظر حجمی كوچك‌تر هستند از رنگ طلایی استفاده می‌كنند و رنگ سردی مثل آبی، خاكستری و سبز در پارچه مبل و حداكثر فضا استفاده می‌شود تا جلوه رنگ طلایی در كنار آنها دوچندان شود. این تناسب باعث زیبایی فضا می‌شود.

دکوراسیون طلایی خانه, دکوراسیون و چیدمان طلایی

معمولا در فریم قاب، مبلمان و لوستر از رنگ طلایی استفاده می‌شود


همچنین پارچه‌های ابریشمی طلایی رنگ برای پرده و كوسن مناسب هستند اما باز هم مراقب باشید اگر برای پرده در حجم زیاد استفاده شود، بهتر است زمینه پرده رنگی به غیر از طلایی داشته باشد و فقط نقوش پارچه هاله ای طلایی رنگ باشد. این نكته رنگ طلایی را پخته تر و جذاب تر به نمایش می‌گذارد. 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل / bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون منزل با مبلمان رنگ سفید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون منزل با رنگ سبز



در این بخش به سراغ دکوراسیون تمام بخش های خانه که شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و سرویس بهداشتی با استفاده از رنگ سبز رفته ایم.


سبز رنگ زندگی است و شادی و آرامش را همیشه به همراه خد دارد. همانند رنگهای دیگر سبز هم با تناژهای متفاوت که از روشن تا تیره مورد استفاده قرار می گیرد.


برای دکوراسیونی با رنگ سبز از اتاق پذیرایی شروع می کنیم که برای فراهم آوردن محیطی صمیمی برای پذیرایی از مهمان و یک گپ دوستانه انرژی فوق العاده مثبتی را ساطع می کند.

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه


اتاق خواب حتی با استفاده ای جزئی از رنگ سبز به عنوان بالشتک های روتختی و یا یک تابلوی ساده جذابیت و حس تازگی فضا را قدرت خاصی می بخشد.

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه


در آشپزخانه استفاده از  رنگ سبز را بیشتر در دیوار توصیه می کنند که به شفافیت و تمیزی آن قوت بخشد اما اگر قصد استفاده از این رنگ در کابینت آشپزخانه را دارید از ترکیباتی همچون قهوه ای و مشکی استفاده کنید تا زیبایی آن نمایان شود.

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه


برای اتاق خواب کودک سبز به تنهایی اصلا توصیه نمی شود و باید گفت که بهترین ترکیب رنگی برای اتاق خواب کودکان ترکیب سبز و نارنجی و یا زرد است.

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه


سرویس بهداشتی و یا همان حمام و دستشویی را حتما با ترکیب رنگ سفید استفاده کنید.

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه

 

دکوراسیون سبز,استفاده از رنگ سبز در خانه


منبع : namnak.com