مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

آشنایی با نمادهای فنگ شویی برای دکوراسیون انرژی بخش



فنگ شویی تاریخچه ای کهن و معنایی غنی دارد و نمادهای آن تاثیر بسیاری در دکوراسیون دارند. چینی ها و افرادی که با فرهنگ آسیای شرقی آشنا هستند از عناصر شناخته شده در چین برای فنگ شویی منزل خود استفاده می کنند. برای افرادی با فرهنگ های دیگر استفاده از نماد های هم معنای جایگزین، شناخته تر و قابل قبول تر است.به طور مثال برای ما ایرانیان آب و آینه بسیار آشنا و صمیمی است. شیشه های رنگی، پنجره های چوبی، سفال و هرآنچه به طبیعت نزدیک است همیشه در فرهنگ ایرانی به کار برده شده است بنابراین اگر نمادهای اصلی فنگ شویی را با سلیقه ی خود هماهنگ نمی بینید به دنبال جایگزین آن بگردید. امروز در اینجا به معرفی آینه، آبنما، بادزنگ، آکواریوم، گیاه بامبو، گل ها و سنگ های کریستال می پردازیم با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون آرامش بخش با نمادهای فنگ شویی,دکوراسیون آرامش بخش فنگ شویی

کریستال ها از قدیمی ترین المان ها  در فنگ شویی هستند تعداد، شکل و رنگ آنها معنای خاصی دارند


کریستال در اصول فنگ شویی
کریستال ها برای افزایش انرژی استفاده می شوند. این نماد یکی از قدیمی ترین المان های به کار برده شده در فنگ شویی است. کریستال ها را می توان هم در خانه و هم در محل کار استفاده کرد. تعداد، شکل و رنگ کریستال ها دارای معنای خاصی هستند. استفاده از کریستال های نوک تیز در فنگ شویی توصیه نمی شود. برای انتخاب شکل کریستال ها معمولا اشکال تراش دار، قطره ها و قلب ها را جلوی پنجره ها آویزان می کنند تا باعث تلالو نور شوند.

 

نمادهای فنگ شویی,آشنایی با نمادهای فنگ شویی

آینه ها نمادی از انرژی عنصر آب هستند، در فنگ شویی آینه ها را به سه بخش تقسیم می کنند


آینه در اصول فنگ شویی
آینه ها موارد استفاده بسیاری دارند. آینه ها نمادی از انرژی عنصر آب هستند. آینه ها فضا را بزرگتر جلوه می دهند و به آن بعد می بخشند. محل قرار گیری آینه ها در دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد. در فنگ شویی آینه ها را به سه بخش تقسیم می کنند. آینه های تخت در اشکال گرد، بیضی و چهار گوش با قاب های چوبی یا فلزی، آینه های مقعر که معمولا در فضای خارجی استفاده می شوند و آینه های محدب که در فضای خارجی استفاده می شوند، ولی در صورتی که قاب زیبایی داشته باشند، می توان آن ها را در فضای داخلی نیز استفاده کرد.

 

نمادهای فنگ شویی,آشنایی با نمادهای فنگ شویی

بامبو دوست داشتنی ترین و مشهورترین گیاه در فنگ شویی است


بامبو در اصول فنگ شویی
بامبو دوست داشنتنی ترین و مشهورترین گیاه در فنگ شویی است. اگر تصمیم دارید این گیاه زیبا را در خانه و یا محل کار خود نگهداری کنید باید گیاهان کاملا سالم، قوی و سبز پر رنگ را انتخاب کنید. شاخه های زرد و ناسالم را دور بریزید. یک گلدان بامبو هر پنج عنصر را با خود به همراه دارد. خود گیاه نمادی از عنصر چوب است، سنگ هایی را داخل گلدان قرار دهید تا عنصر خاک را تقویت کند. آب داخل گلدان بیانگر عنصر آب است که باید همیشه تازه و تمیز باشد. برای افزودن عنصر آتش یک روبان قرمز را به ساقه ی یکی از بامبوها ببندید. اگر گلدان از جنس شیشه یا چینی، سفال یا سرامیک است یک سکه یا مجسمه ی کوچک فلزی را داخل آن قرار دهید تا عنصر فلز این ترکیب کامل شود.

 

دکوراسیون آرامش بخش با نمادهای فنگ شویی,دکوراسیون آرامش بخش فنگ شویی

آبنماها یکی از محبوب ترین ابزارهای فنگ شویی هستند


آبنما در اصول فنگ شویی
آبنماها یکی از محبوب ترین ابزارهای فنگ شویی هستند. آبنماها در شکل ها، اندازه ها و جنس های مختلف در بازار ها موجود هستند. حتی ساختن آن ها نیز آسان کم هزینه است. انواع مختلف آن برای استفاده در داخل منزل، حیاط یا باغ، روی میز، متصل به دیوار و یا استاده یافت می شوند.

 

برای اینکه آبنما انرژی مثبت به خانه بدهد حتما لازم نیست که ظاهری شرقی داشته باشد. بهترین قسمت ها برای قرار دادن آبنما ها ضلع شرق، جنوب شرق و شمال خانه است. قسمت جنوبی خانه به دلیل حاکمیت عنصر آتش برای قرار دادن آبنما مناسب نمی باشد.

 

از آب نماهای بی صدا برای فضای داخلی خود استفاده کنید با قرار دادن چند کریستال یا سنگ و اضافه کردن رایحه های خوشبو انرژی آن را افزایش دهید.

 

دکوراسیون آرامش بخش فنگ شویی, اصول دکوراسیون و چیدمان خانه

محبوب ترین ابزار در فنگ شویی بادزنگ ها هستند. معمولا آن ها را باید در حیاط، بالکن نصب کرد


بادزنگ در اصول فنگ شویی
یکی از محبوب ترین ابزار در فنگ شویی بادزنگ ها هستند. معمولا آن ها را باید در حیاط، بالکن نصب کرد تا با حرکت باد به صدا درآیند، ولی استفاده از آنهادر داخل خانه نیز متداول است.

 

انواع فلزی آن که دارای شش یا هشت لوله یا زنگ هستند برای استفاده د قسمت شمال غربی خانه مناسب اند . بادزنگ های فلزی را می توان در غرب، شمال غربی و شمال آویزان کرد.

 

انواع چوبی و بادزنگ های ساخته شده از نی های بامبو را باید در شرق و جنوب شرقی بیاویزید. بادزنگ های سفالی و چینی که نشانگر عنصر خاک هسنتد در قسمت جنوب غربی، شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی قابل استفاده اند.

 

آشنایی با نمادهای فنگ شویی,دکوراسیون آرامش بخش با نمادهای فنگ شویی

استفاده از آکواریوم در فنگ شویی تاثیر زیادی دارد، قرار دادن آن در مکان مناسب دارای اهمیت است


آکواریوم در اصول فنگ شویی
استفاده از آکواریوم در فنگ شویی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. قرار دادن آن در مکان مناسب نیز دارای اهمیت است. آکواریوم به خوبی می تواند تلفیقی از پنج عنصر را در خانه شما فراهم آورد.

 

آب درون آکواریوم نشانه ی عنصر آب، گیاهان نشانه ی عنصر چوب، فلز به کار برده شده در ساختار آن نشانه ای از عنصر فلز، شن و سنگ ریزه ها بیانگر عنصر زمین و رنگ های مایان بیانگر عنصر آتش اند.

 

مناسب ترین محل برای قرار دادن آکواریوم ها قسمت جنوب شرقی خانه است اما قرار گیری در بخش های شمالی و غربی نیز مانعی ندارد. هرگز آکواریوم ها را در اتاق خواب و یا آشپزخانه قرار ندهید زیرا باعث تقویت انرژی های ناخواسته می شود.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
اسرار و رموز انرژی کی و فنگ شویی تسخیر انرژی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با دکوراسیون با فنگ‌شویی



 

 

منظور از دکوراسیون با استفاده از فنگ‌شویی، ایجاد حس نشاط و هماهنگی است.

 


یعنی محیطی ایجاد کرد تا بتوان حداکثر استفاده را از انرژی برای انجام فعالیت‌های مختص آن محیط برد.


فنگ‌شویی در لغت به معنی باد و آب و منظور از آن ایجاد تعادل بین پنج عنصر چوب، آتش، خاک، آهن و آب است.

 

دکوراسیون بر اساس فنگ‌شویی کمی با دکوراسیون سنتی فرق دارد. لازمه آن از بین بردن انرژی‌های منفی و قدیمی و ایجاد انرژی مثبت و استفاده از آن است.

 

یکی از موارد فنگ‌شویی، پرهیز از بی‌نظمی است. حتی اگر از گران‌ترین وسایل استفاده کنید ولی نظمی بین آن‌ها وجود نداشته باشد، مانند صورت نشسته است و جایگاهی در فنگ‌شویی ندارد. تهویه مناسب و نور کافی دو عامل اساسی دیگر در ایجاد انرژی "چی" یعنی همان انرژی مثبت است.

 

بعد از اطمینان از این سه مرحله، گام بعدی باگوآ یعنی داشتن نقشه‌ای از انرژی خانه است. طرح کلی یا نقشه اصلی و واضحی که در آن موارد مختلف مثلا چه رنگی برای چه اتاقی مناسب است؟ چه تصاویری برای خانه شما مناسبند؟ و طرز چیدمان مبلمان و وسایل برای کمک به بهبود جریان انرژی مطرح می‌شود.

 

 

آشنایی با دکوراسیون با فنگ‌شویی

 

فنگ‌شویی در اتاق‌خواب


1- اتاق‌خواب یکی از جاهای مهم و محل استراحت، آرامش و کسب انرژی است، بنابر این هرگونه وسایل اضافی مانند تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی و لوازم کار را حتی اگر داخل کشو هستند، از آن بیرون آورید.

 

2- پنجره‌ها را باز کنید تا هوا و اکسیژن کافی به داخل نفوذ و جریان پیدا کند.

 

3- هنگام شب، استفاده از نور شمع (وارمر) مناسب است. اگر این امکان وجود ندارد، برای تنظیم نور از سوئیچ کم و زیادکننده استفاده کنید.

 

4- طیف رنگی از سفید تا شکلاتی برای اتاق‌خواب مناسب است.

 

5- اتاق‌خواب دارای بزرگ‌ترین مبلمان است پس ایجاد تعادل در آن اهمیت زیادی دارد. برای این منظور از دو پاتختی در دو طرف تخت استفاده کنید (یکی کافی نیست). روی آن‌ها وسایل تزیینی قرار دهید تا انرژی را کامل کنند.

 

6- بهتر است بالای تخت لبه‌دار باشد. معمولا جنس چوب که با پوشش نرم پوشیده شده باشد، مناسب است.

 

 

آشنایی با دکوراسیون با فنگ‌شویی

 

فنگ‌شویی در آشپزخانه


فنگ‌شویی در آشپزخانه نشانه سلامتی است. بهتر است آشپزخانه نزدیک در ورودی نباشد چون انرژی به راحتی از دست می‌‌رود.

غذا منبع انرژیست. برای این که این انرژی به حداکثر برسد و ضامن سلامتی باشد، لازم است در محیطی هماهنگ و سامان‌یافته تهیه شود تا انرژی چی یا فنگ‌شویی به تعادل برسد.

از آن‌جایی که ما دائما با محیط اطراف تبادل انرژی داریم، اگر آشپزخانه خوب فنگ‌شویی شده باشد، در کیفیت غذای پخته شده و سلامت خانواده نقش مهمی خواهد داشت.

 

1- میوه و سبزی را به غذای خود اضافه کنید.

 

2- آشپزخانه باید از نور مناسب، تهویه مطبوع، پاکیزگی برخوردار و پذیرای افراد باشد.

 

3- برای رسیدن به نتیجه بهتر، آشپزخانه را ساده نگه دارید و آن را با وسایل اضافه پر نکنید.

 

4- وسایل اضافه را دور بریزید.

 

5- گاز، یخچال و سینک را طوری قرار دهید تا یک مثلث تشکیل دهند. به این ترتیب بین دو عنصر آب و آتش تعادل برقرار می‌شود.

 

6- استفاده از گل‌های تازه را که انرژی نشاط‌بخشی به شما می‌دهند، فراموش نکنید. یک ظرف میوه، گلدان گل یا گل‌های طبیعی را روی میز آشپزخانه، لبه یا هر جای مناسب دیگر قرار دهید.

 

7- از رنگ‌هایی که حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند استفاده کنید. معمولا رنگ اشتها‌آور زرد یا طیف کمرنگ آن یعنی کرم در فنگ‌شویی پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و سفید هم مناسبند. از به کار بردن دو رنگ آبی و مشکی که بر عنصر آتش در آشپزخانه اثر منفی دارند، خودداری کنید.

 

 

آشنایی با دکوراسیون با فنگ‌شویی

 

فنگ‌شویی در حمام:


1- سعی کنید برای عدم تداخل انرژی سرویس‌‌ بهداشتی با سایر جاها، در همیشه بسته باشد.

 

2- پنجره سرویس بهداشتی حتی‌الامکان باز باشد. در غیر این‌صورت از تهویه مناسب استفاده کنید.

 

3- استفاده از آینه در کنار عنصر آب، حس خوبی در شما ایجاد می‌کند.

 

4- انتخاب رنگ سفید، خاکستری کمرنگ و آبی برای این مکان مناسب است.

 

5- از چیزهایی استفاده کنید که انرژی مثبت به شما دهد. نمک دریا را هنگام استحمام فراموش نکنید.

 

6- از چند منبع نورانی مانند شمع استفاده کنید.

 

7- انتخاب مواد معطر مانند روغن‌های مختلف با رایحه دلخواه برای ریختن داخل آب، فراموش نکنید.

 

8- حمام را گرم نگه دارید.

 

9- به یک موزیک آرام گوش دهید.

 

10- در صورت تمایل نوشیدنی دلخواه خود را میل کنید.

 

منبع : hamshahrionline