سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

مورچه leafcutter موجودات بی رحمی هستند


مورچه های leafcutter موجودات بی رحمی هستند و محل زندگی آن ها در جنوب مکزیک تا بولیوی و برزیل ( جنگلهای بارانی امریکای مرکزی و جنوبی ) می باشد.

صبح بخیر: مورچه های  leafcutter موجودات بی رحمی هستند و محل زندگی آن ها در جنوب مکزیک تا بولیوی و برزیل (جنگلهای بارانی امریکای مرکزی و جنوبی) می باشد.

خصوصیات جسمی این مورچه ها شامل: دو دسته Atta با سه جفت برآمدگی و Acromyrmex با چهار جفت برآمدگی در پشت بدن و پاهای بلند و رنگ قرمز قهوه ای تا قهوه ای رنگ می باشند.

اندازه مورچه های کارگر از 13 تا 27 میلیمتر است و مورچه های سرباز 25 تا 50 میلیمتر که با داشتن آرواره های بزرگ به راحتی قابل شناسایی هستند. ملکه بزرگترین مورچه کلونی است که طولش به 5 سانتی متر می رسد.

این مورچه ها از نظر اندازه به چهار گروه تقسیم می شوند که طول بدنشان مسوولیتشان را در کلونی مشخص میکند. کوچکترین مورچه ها مسوولیت رسیدگی به باغ و باغبانی را بر عهده دارند و دومین گروه اولین خط دفاعی دربرابر دشمنان برای حفظ غذا را به عهده گرفته اند. گروه سوم برگ چین هستند و هم چنین برگهای چیده شده را به آشیانه منتقل می کنند و بالاخره گروه چهارم که سربازها هستند و مسوول حفاظت از کلونی را دارند و بیرون از کلونی انجام وظیفه می کنند این گروه فعالیتهای دیگری از جمله تمیز کردن کلونی هم دارند.

این مورچه ها بدن بسیار قوی دارند و می توانند وزنی 10 تا 20 برابر سنگین تراز خود را حمل کنند. این مورچه ها بعد از انسان بزرگترین ساختار شهری و اجتماعی را دارند.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: مورچه های leafcutter موجودات بی رحمی هستند!


ویدیو مرتبط :
شکار مورچه توسط مورچه خوار ( شیر مورچه)(فوق العاده تماشایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مورچه‌های فضایی به شکار موجودات بیگانه می‌روند + تصاویر



اخبار علمی - مورچه‌های فضایی به شکار موجودات بیگانه می‌روند + تصاویر

مورچه‌های فضا‌نورد روبوتیک در جستجوی حیات فرا زمینی وارد منظومه شمسی می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سازمان فضایی ناسا اعلام نموده در حال کار بر روی ساخت نسل جدیدی از روبات‌های مورچه است که بتوانند با پخش‌ شدن در سطح کره مریخ و ماه به جمع‌آوری اطلاعات درباره کشف حیات فرازمینی بپردازند.

اخبار,اخبار علمی ,مورچه‌های فضا‌نورد

 
گفتنی است، این مورچه‌ها که swarmies نام دارند، دارای چرخ، دستگاه وب کم، آنتن وای فای و همینطور دستگاه GPS برای جهت یابی هستند.

 

اخبار,اخبار علمی ,مورچه‌های فضا‌نورد


کارشناسان امیدوار هستند از این روبات‌ها برای کشف موجودات فضایی و یا بافت منابع سوخت جدید برای سفینه‌های فضایی در آینده استفاده کنند.

 

اخبار,اخبار علمی ,مورچه‌های فضا‌نورد

 

اخبار,اخبار علمی ,مورچه‌های فضا‌نورد

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران