سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: زیبایی های بی بدیل كره زمین در شب


این فیلم فوق العاده توسط سازمان ناسا تهیه شده و كره زمین را در هنگام شب نشان می دهد.

جام جم آنلاین: این فیلم فوق العاده توسط سازمان ناسا تهیه شده و كره زمین را در هنگام شب نشان می دهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ناسا اكسپلورر، زمین در نور روز رنگ آبی فیروزه ای، خشكی ها، اقیانوس ها و ابرها را جلوه گر می سازد اما هنگام شب كره خاك چهره ای كاملا متفاوت دارد.

این منظره تازه از زمین توسط ماهواره " پولار اوربیت سومی" (Suomi NPP) تهیه شده است. این تصاویر تلفیقی است كه در مدت 22 شبانه روز كه 9 روز آن در ماه آوریل و 13 روز دیگر در اكتبر سال جاری بوده، تهیه شده است.

در این تصاویر تمام جزییات كره زمین در هنگام شب به وضوح مشخص است. در برخی نقاط نور شهر ها مانند تك ستاره هایی دورافتاده در فضا است و در برخی نقاط دیگر تراكم نور به اندازه ای است كه گویی چند كهكشان مشاهده می شود.

رود نیل در مصر مانند یك نوار نورانی است. در خلیج فارس و خاورمیانه نور چاه های نفت و گاز در تاریكی می درخشند.

تاریكی سلسله  جبال هیمالیا مانند مرزی طبیعی آن را از شهرهای مسكونی جدا می كند.

در جای دیگری مرز سیاسی میان كره شمالی و جنوبی كاملا مشخص است. همچنین نور تجمع كشتی های بزرگ ماهیگیری را می توان مشاهده كرد.

نور شهر های استرالیا درسواحل آن و مناطق غرب مركزی مشخص است. این چشم انداز جدید از كره زمین می تواند مناطقی را كه در آنها زندگی جریان دارد به وضوح نشان دهد. همچنین تراكم جمعیت در مناطق مختلف كره خاك كاملا  قابل تشخیص است.

این فیلم بی نظیر را با هم می بینیم.



ویدیو مرتبط :
تفاوت بین كره جنوبی و كره شمالی از زمین تا آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبایی خیره کننده زمین در شب +عکس


 
 
 
 
 
زیبایی خیره کننده زمین در شب
  زیست نیوز: