سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس های جدیدازلاله اسکندری با گفتگو



لاله اسکندری

 

لاله اسکندري متولد 30 آذر 1354 و فارغ التحصيل رشته گرافيک از دانشگاه آزاد اسلامي است وي کار بازيگري را به صورت حرفه اي از سال 78 با نقش کوتاهي در فيلم سينمايي متولد ماه مهر آغاز کرده است. اسکندري در اولين کار تلويزيوني خود يعني خاک سرخ در مقابل دوربين ابراهيم حاتمي کيا خوش درخشيد و توانست جايگاه ويژه اي در عرصه بازيگري براي خود در نظر بگيرد. ايشان در خيابان فلسطين زندگي مي کند که منزلي به سبک سنتي با آثار هنري خود لاله مزين شده است.


سوال: به نظر شما بزرگترين سرمايه يک هنرمند چيست؟
لاله اسکندري: فکر مي کنم شخصيت و ذات خود اون آدم, به نظر من چه هنرمند و چه غير هنرمند خيلي متفاوت نيست. فقط هنرمند بايد يک مقدار خلاق تر باشد وگرنه شخصيت و ذات براي همه سرمايه بزرگي است.


سوال: خالصانه ترين حضور شما در چه عرصه اي بوده است؟
لاله اسکندري: طبعا نقاشي, وقتي آدم کار نقاشي مي کند هيچ چشم داشتي در مقابل آن ندارد. البته در سينما و بازيگري درست است که از ابتدا بحث قرارداد و دستمزد مطرح مي شود اما هنگامي که مشغول بازي هستي بايد از اين دغدغه به دور باشي تا بتواني کار واقعي انجام دهي.



سوال:
در مقابل چه چيزهايي سرسختي نشان مي دهيد؟
لاله اسکندري: در مقابل باورها و عقايدم

 

سوال: کلا آدم سر سختي هستيد يا انعطاف پذير؟
لاله اسکندري: نه.....زياد انعطاف پذير نيستم در بعضي مسائل چرا مثلا در محيط جمعي کار سعي مي کنم خودم را با شرايط سازگار کنم اما در کل آدم انعطاف پذيري نيستم.

 

سوال: تا حالا احساس ناتواني کرديد؟
لاله اسکندري: بله يادم مي آيد در سريال خاک سرخ در خرمشهر که کار مي کرديم خانه هايي که در فيلم ديديد خراب بود به خاطر کار ما خراب نشده بود بلکه آن فضا کاملا واقعي بود. ديدن آن فضا بيکاري مردم آنجا باور کنيد بچه هايي که با من بازي مي کردند 70 درصدشان تلويزيون نداشتند و مي گفتند ما اين سريال را چطور ببينيم و آدم وقتي کاري نمي تواند بکند تنها احساس ناتواني مي کند.

 

لاله اسکندری

 

سوال: در نقشهايي که ايفا کرديد کدام يک را به شخصيت خودتان نزديک تر مي دانيد؟
لاله اسکندري: اکثر با من متفاوت بودند اما به هر حال در هر نقشي آدم قسمت هايي از وجود خود را مي يابد که شايد تا ان روز ناشناخته بوده است


سوال: کدام يک از نقش هايي که ايفا کرديد در زندگي شما تاثير بيشتري گذاشته است؟
لاله اسکندري: ليلا با اينکه با من خيلي فاصله داشت اما حضور چشم گيري در زندگي من داشت. البته من تمام نقش هايي را که ايفا کردم دوست دارم مثلا کاري که سال گذشته با آقاي سجادي کردم که هنوز اکران نشده در نقش يک دختر روان پريش حضور دارم که برايم تجربه بسيار جديد و جالبي است


سوال: تا کنون براي ايفاي يک نقش خودتان را تحسين کرديد
لاله اسکندري: بعضي جاها بله...بوده من در خاک سرخ زماني که پخش مي شد خيلي مواقع با ليلا بغض مي کردم. ديدن کار با مونتاژ و موسيقي لطف آن را دو چندان مي کند.

 

سوال: نقاشي براي شما جذاب تر است يا بازيگري؟
لاله اسکندري: خب, زماني که مي خواهم در خلوت خودم باشم نقاشي و زماني که ترجيح مي دهم در جمع حضور داشته باشم بازيگري هر دوي آنها را دوست دارم.

 

سوال: خانم اسکندري از چه زماني دوست داشتيد بازيگر شويد؟
لاله اسکندري: راستش من حدود 4 ساله بودم که با خواهرم ستاره که حدود 5 ساله بود در مقابل دوربين 8 ميليمتري عمويم که تهيه کننده بودند براي اولين بار بازي کرديم اما آن زمان بازيگري دغدغه من نبود به ورزش و نقاشي بيشتر علاقه داشتم.

 

سوال: ورزش هم مي کرديد؟ چه ورزشي؟
لاله اسکندري: بله من عضو تيم قواي جسماني مدرسه بودم و براي دوي سرعت چند مدال هم گرفته بودم. 7 سالي هم کار کردم اما متاسفانه ديگر ادامه ندادم.

 

سوال: نقشي هست که دلتان بخواهد آن را ايفا کنيد؟
لاله اسکندري: نه, خيلي اينجوري نگاه نمي کنم. من آدم واقع بيني هستم.

 

سوال: تا حالا تحت تاثير يک فيلم گريه هم کرديد؟
لاله اسکندري: بله خيلي. من زياد تحت تاثير فيلم ها قرار مي گيرم.

 

سوال: خانم اسکندري اگر همين الان به شما خبر بدهند که يک ميليارد تومان پول از بانک برنده شديد چه کار مي کنيد؟
لاله اسکندري: مثل همه آدم ها خوشحال مي شود بخشي از پول را صرف نيازهاي خودم مي کنم بخشي هم نيازهاي آدم هايي که دوستشان دارم و باقيمانده آن را صرف يک سفر جهانگردي

لاله اسکندری

 

سوال: شخصيت کارتوني مورد علاقه شما چه شخصيتي بود؟
لاله اسکندري: سيندرلا, مثل همه دخترهاي آن زمان. اما کارتون هاي زيباي خفته, پسر جنگل , پلنگ صورتي و خانواده دکتر ارنس هم بود. من کارتو ن خيلي دوست داشتم الان هم اگر فرصت کنم نگاه مي کنم

 

سوال: کارگرداني که به کارش اعتقاد داشته باشيد و بي چون و چرا در فيلم ايشان حاضر به بازي باشيد براي ما نام مي بريد؟
لاله اسکندري: خب, دوستاني هستند که حتي جوان هستند و من حاضر هستم در فيلمشان بازي کنم البته به کارهاي آقاي بيضايي, آقاي مهرجويي, خانم بني اعتماد و ...هم علاقمندم اما فيلمنامه اولين معيار من براي پذيرش يک نقش است چرا که يک فيلمنامه خوب به دست هر کارگرداني قابل اجراست و بهترين کارگردان هم نمي تواند از يک فيلمنامه ضعيف شاهکار بسازد.

 

سوال: از کتابخانه پشت سرتان پيداست که زياد اهل مطالعه هستيد؟
لاله اسکندري: بله من مطالعه رمان داستانهاي کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خيلي دوست دارم

 

سوال: محبوبترين اسباب بازي دوران کودکي شما چي بود؟
لاله اسکندري: عروسکي داشتم که متاسفانه يکي از اقوام آن را برد و ديگر هم نياورد من سال پنجم دبستان يک تصادف خيلي سخت داشتم و خانواده برايم يک عروسک پارچه اي با صورت و دست هاي پلاستيکي که صدا هم داشت هديه گرفتم تا سال 69-70 هم آن را داشتم و خيلي هم برايم محبوب بود.

 

سوال: اولين کتابي که خوانديد به خاطر داريد؟
لاله اسکندري: تو کادر قفس و ماهي سياه کوچولو بود که مادرم براي من و ستاره گرفت حدود 5 ساله بودم که مادرم آن کتاب ها را براي ما خواند.

 

سوال: اسم معلم کلاس اولتان را به ياد داريد؟
لاله اسکندري: بله من دبستان اتفاق مي رفتم کلاس اول خانم اولا آور, کلاس دوم خانم عطايي و کلاس سوم خانم وکيلي معلم هاي من بودند. متاسفانه نام معلم هاي چهارم و پنجم را به خاطر ندارم.

 

سوال: بزرگترين تفريح شما چيست؟
لاله اسکندري: اگر فرصت باشد سفر.

 

سوال: اخرين سفري که رفتيد کجا بود؟
لاله اسکندري: سال گذشته به ارمنستان رفتم که خيلي برايم جالب بود

 

سوال: بيشتر به ديدن کشورها و مناطق تاريخي علاقمند هستيد يا به ديدن مکان هاي مدرن و پيشترفته؟
لاله اسکندري: مکان هاي تاريخي و قديمي براي من خيلي جذاب و ديدني است. متاسفانه هنوز نتوانستم خيلي از شهرهاي ايران منجمله غرب ايران را ببينم که خيلي هم دوست دارم به تمام آن نقاط سفر داشته باشم.

 

سوال: اگر بدانيد يک ساعت ديگر بيشتر زنده نيستيد چه کار مي کنيد؟
لاله اسکندري: قطعا فرصتي براي انجام کار خاصي نيست. فقط با آنهايي که دوستشان دارم خداحافظي مي کنم و فکر مي کنم آماده شدن براي پذيرش اين موضوع دشواريست چرا که بايد از زندگي که به آن عادت داريم جدا شويم و پا به محيطي ناشناخته بگذاريم.

 

سوال: معيار اصلي شما براي ازدواج چيست؟
لاله اسکندري: قطعا مهمترين معيار درک شخص مقابل از حرفه و احساسات من است.


سوال: دوست داريد صاحب چند فرزند هم بشويد؟
لاله اسکندري: با اينکه مردم بچه دار شدن را مسئله راحتي مي پندارند ولي به نظر من مسئوليت دشواريست البته در شرايط خاص بايد به اين سوال پاسخ گفت.

 

لاله اسکندری

 

سوال: ماندگارترين جمله اي که شنيده ايد؟ يا حتي يک بين شعر که در ذهن شما جاودانه شده است؟
لاله اسکندري: شعر ابراهيم در آتش از احمد شاملو که مي گويد: من بودم و شدم/ نه زان گونه که غنچه گلي يا دانه اي که برگي/ راست بدان گونه که عامي مردي شهيدي تا آسمان بر او نماز کند. اين شعر براي من هميشه سرمشق بوده است.

 

سوال: کلا آدم احساساتي هستيد؟
لاله اسکندري: بله خيلي با اينکه هميشه سعي مي کنم با عقلم حرکت کنم ولي ما شرقي ها ذاتا احساساتي هستيم.

 

سوال: اهل فوتبال هم هستيد؟
لاله اسکندري: قبلا که ورزش مي کردم خيلي پيگير فوتبال بودن الان کمتر

 

سوال: قرمز يا آبي؟
لاله اسکندري: شديدا آبي و استقلالي. من جزو گروهي هم بودم که به ورزشگاه رفتيم و بازي ايران و بحرين را ديديم. به همراه خانم نونهالي و خانم ذکريا و خانم حميدي و ....

 

سوال: نزديکترين دوست بازيگر شما چه کسي است؟
لاله اسکندري: شهرزاد جوهري و کمند اميرسليماني البته بيتشر دوستان قديمي من بازيگر نيستند.

 

سوال: پس قديمي ترين دوست شما چه کسي است؟
لاله اسکندري: شبنم حسيني خواهر شهاب حسيني که از 12 الي 13 سالگي با هم دوست هستيم.

 

سوال: خانم اسکندري دوست داشتيد الان چند ساله بوديد؟
لاله اسکندري: دهه بيست کلا خيلي خوبه دوست داشتم به اوايل ده بيست برمي گشتم

 

سوال: شما که اهل قلم و نقاشي هستيد از کدام يک از نقاشان بزرگ دنيا تاثير گرفته ايد؟
لاله اسکندري: باگوگن خيلي ارتباط برقرار مي کنم و شاگال با فضاي فانتزي کارهايش هم برايم خيلي جذاب است و از استاد استادان يعني پيکاسو هم بهره بسياري برده ام

 

سوال: رنگ حاکم بر نقاشي هايتان چه رنگي است؟
لاله اسکندري: همانطور که مي بينيد آبي

 

سوال : خانم اسکندري لباستان هم که ابي است؟
لاله اسکندري: بله لباس ابي نقاشي آبي و تيم هم آبي.

 

 


ویدیو مرتبط :
گفتگو با ستاره اسکندری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاله اسکندری و پژمان بازغی در مقابل هم + عکس



تلویزیون - سایت روزنامه ایران نوشت:

تصویربرداری سریال تلویزیونی «دولت مخفی» به کارگردانی عبدالحسن برزیده در شمال کشور ادامه دارد. دولت مخفی نام مـوقت این سـریال اسـت که به بخشی از حوادث دوران جنگ تحمیلی در ارتباط با اسرا و خانواده های آنان می پردازد.

 

سریال به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما به تهیه کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی در شمال کشور، جنوب کشور، تهران و کشور عراق تصویربرداری خواهد شد.

 

لاله اسکندری, پژمان بازغی


فیلمنامه اولیه این سـریال بـا حمـایت و مسـاعدت موسسه فرهنگی پیام آزادگان توسط رحمـان سیفی آزاد و داریوش ربیعی به رشته تحریر درآمده و توسط عبدالحسن برزیده و سید مجید امامی بازنویسی نهایی شده است.

 

لاله اسکندری, پژمان بازغی

 

«اسامی عواملی که حضور آنها در سریال قطعی است»

مـدیرتـولید: شهـرام دانشپـور مدیرتصـویربرداری: مسعود کُرانی، طراح صحنه و لباس: سعیـد آهنگرانی، جانشین تولید: احمد جهانگیرفرد طراح گریـم: مهری شیرازی، مدیرصدابرداری: هادی معنوی پور، برنامه ریز و دستیـار اول کارگردان: هوشنـگ قنـواتی زاده منشـی صحنه: زهرا جعفری، مدیر تدارکات: محمـود ریحـان صفت گروه تدوین: سید مجید امامی-مجید حسنی-مریم جلالی دستیــار دوم کارگـردان: سحــر زرنـدی، عکـاس: مهـدی صـادقــی، روابـط عمــومی: فـرشتـه طالـب زاده دستیـار1تصویر: سیروس کفاش، دستیـاران تصـویر: محمدرضا پِرِچ، سهـراب تیمـوریان، شاهین طوفان دستیاران صـدا: حسیـن معتمدی، علیـرضا معتمـدی، دستیاران صحنه و لباس: مانی خرمشاهی، پیمان محمدی صدیق، سعید صیادپور مجریان گریم: خلیل نظری، یاسمن محب اهری گروه تدارکات: فرامرز رضایی، محمد فتحی، علی عبدی، قاسم غیاث وند

 

لاله اسکندری, پژمان بازغی

 

بازیگران:

لاله اسکندری، پژمان بازغی، امیرآتشانی، مهتـاج نجـومـی، مریم بوبانی، هادی قمیشی، کاوه خداشناس، ابراهیم برزیده، مریـم سلطـانـی، کریم خودسیانی،محمدرضا رهبری و.../خبرآنلاین