سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ تذکره ی بانو مونیکا بلوچی!


هالیوود به رسم زیباپسندی، مونیکا را دید و بسیار پسندید. پس پیک فرستاد که تو حیفی. بیا و بترکان. پس برفت و بترکانید. جوانان در حسرت وی جامه در و جوانمردان از خوبرویی اش از راه به در.

ویژه نامه نوروزی روزنامه قانون - بشیر اسماعیلی: شاه شمشادقدان، امید نسل جوان، آب روان، چشمه جوشان، شیرین زبان، خوش بیان، در میانسالی کماکان پرتوان، فخرالنسای جهان، بانو مونیکا بلوچی، پدر بلورچی خوش همتی بود و از مادر نیز دو تا بودند. در کودکی به جمیع کرامات آراسته شد و در نوجوانی قوام آمد. چنان که اهل شهر در سیمای وی حیران می نگریستند و نچ نچ می کردند. اشرار همه ناباب و صابون ژوله در شهرنایاب. چنین شد که جلای وطن کرد و بی درنگ هنرمند خوبی شد. چرا که بزرگان گفته اند: پلکان ترقی خوبرویان پله برقی است.

تذکره مونیکا بلوچی

چشمی و سرینی اینچنین خوب/ بر هر دو نوشته خیلی مطلوب

پس هالیوود به رسم زیباپسندی، مونیکا را دید و بسیار پسندید. پس پیک فرستاد که تو حیفی. بیا و بترکان. پس برفت و بترکانید. جوانان در حسرت وی جامه در و جوانمردان از خوبرویی اش از راه به در. خاصه که در «مالنا» پرهای همه را کز داد و چه و چه... چنین بگذشت و او راضی، مخاطب راضی و گور بابای ناراضی؛ که حکیمان نیز گفته اند «از آن گناه که خیری رسد به غیر چه باک».

 اما چنان که هر بهاری را خزانی است و هر فرازی را فرودی، غبار سالیان بر گل رخسارش نشست و دل مریدان از این ضایعه شکست. مصلحت اندیشان گفتند که مثل فلان کس و بهمان کس باش که در نود سالگی همچون غنچه نوشکفته اند. اما مونیکا استنکاف ورزید و دست به ترکیب نگذاشت.

هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم/ اما یه کم که گریم کرده ام جوان شدم

الغرض چون جمالش از سکه افتاد، بهمن قبادی روزگارش را دریافت. پس در «کرگدن» همبازی شیخ وثوق الدوله گوزن آبادی شد و سر پیری دوباره معرکه گیری بنا نمود. نقل است در سکانس از سکانس ها گلوله ای بر او زدند. پس بر زمین افتاد و گفت: نمردیم و گوله ام خوردیم. شیخ برآشفت که: نه! این که دیالوگ من بود. مونیکا بخندید که ای شیخ، تازه الان می خواستم بگم قیصر! کجایی که آباجیتو کشتند. پس شیخ نعره ای زد و از پل استانبول شیرجه زد تو تنگه داردانل!

النهایه، شیخ مهمل الزمان خلقی در رثای مونیکا سروده ای را به پیشگاه وی تقدیم نمود که شرحش به قرار ذیل است:

مونیکا چه بلایی، قشنگی دلربایی/ دلم خونه ز دستت، نمی دونم کجایی

تو که چشات قشنگه، مثه شهر فرنگه/ ولی با همه خوبی، با دل من دورنگه

دل تو مثه سنگه، دلم من به تو بنده/ هنوزم تو رو می خوام، بیا مونیکا قشنگه

اگه یارم باشی مونیکا مونیکا، به کنارم باشی مونیکا/ تو این خزون عمر من، نوبهارم باشی مونیکا

بیا مونیکا قشنگه/ بیا مونیکا قشنگه


ویدیو مرتبط :
تذکره مرگ به زبان بلوچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تست صدای حامد بهداد در کنار مونیکا بلوچی+عکس



 

 

تست صدای حامد بهداد در کنار مونیکا بلوچی+عکس

 

 

حامد بهداد در هفته‌های گذشته و پیش از سفر به کانادا چند روزی را در ترکیه گذرانده و برای بازی در فیلم آخر آنجلوپولوس با این کارگردان صاحب‌نام به شکل رسمی مذاکره کرده است.

 

خبرآنلاین: فیلم جدید آنجلوپولوس در ترکیه ساخته می‌شود و محصول فرانسه است و قرار است بازیگران سرشناسی چون مونیکا بلوچی در آن ایفای نقش کنند. تهیه کننده فیلم ونسان کسل همسر مونیکا بلوچی است و از حامد بهداد دعوت شده بود تا یکی از نقش‌های این فیلم را بر عهده بگیرد. همانطور که دیده‌ می‌شود او در سفر به ترکیه حتی تا پای تست گویش به ایتالیایی در مقابل خانم بلوچی هم پیش رفت اما در نهایت برای همکاری با آنجلوپولوس  به توافق نرسید. دلیل این عدم همکاری نامتناسب بودن نقش پیشنهادی به بهداد با شئونات جامعه ایرانی و پایبندی او به بازی در نقش‌های متعارف و قابل قبول برای ایرانیان بوده است.

 

 

تست صدای حامد بهداد در کنار مونیکا بلوچی+عکس

 

 

از آنجلوپولوس چند فیلم از جمله فیلم گام معلق لک‌لک و چشم‌اندازی در مه در ایران به نمایش درآمده‌اند و او جوایز بسیاری را در جشنواره‌های بین‌المللی برده است و از شاخص‌ترین کارگردانان اروپایی دو دهه اخیر محسوب می‌شود..../خبرآنلاین