سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جدال گور خرها بر سر آب


این تصاویر زیبا که در پارک ملی اتوشا در کشور نامیبیا گرفته شده، جدال دو گروه خر بر سر آب را به نمایش می گذارد.

خبرگزاری مهر: این تصاویر زیبا که در پارک ملی اتوشا در کشور نامیبیا گرفته شده، جدال دو گروه خر بر سر آب را به نمایش می گذارد.

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب

جدال گور خرها بر سر آب


ویدیو مرتبط :
طنز بسیار زیبای گور خرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال بر سر تندر ۹۰ ادامه دارد



 

 

تندر 90

 

 

یک ماه از ابلاغ طرح تمرکز تولید تندر-۹۰ از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گذشت؛ اما هنوز خبری از اجرای ابلاغیه مذکور نیست.

مسکوت ماندن طرح مذکور در حالی که در همان ابتدا کارشناسان تمركز را بهترین راهکار برای باز کردن گره از مشکلات تندر-۹۰ عنوان کرده بودند؛ اما با گذشت یک ماه، ابلاغ این طرح نه تنها گره ای از تولید این خودرو باز نکرد، بلکه موجب بروز اختلاف میان شرکت های خودروساز نیز شد که این اختلاف گره کور دیگری را در مسیر تولید این خودرو به وجود آورد. مخالفت ایران خودرو به عنوان یکی از تولید کنندگان تندر-۹۰ با طرح مذکور از سویی و سکوت طولانی مدت وزارت صنایع و معادن در خصوص طرح تمركز از سوی دیگر را می توان از جمله دلایل تاخیر و یا مسکوت ماندن طرح مذکور دانست.

سکوت طولانی مدت وزارت صنایع موجب شد تا شرکت ایران خودرو به عنوان شرکت کنار گذاشته شده از تولید تندر-۹۰ بارها اجرای این طرح را غیرممکن اعلام کند؛ اما موضع این شرکت در قبال طرح تمرکز تندر-۹۰ به نپذیرفتن این طرح منتهی نشد؛ به طوری که روز گذشته قائم مقام مدیرعامل این شرکت خبر از منتفی شدن طرح مذکور داد.

میرجواد سلیمانی  در حالی خبر از منتفی شدن تمرکز تولید تندر-۹۰ داد که به گفته یکی از مسوولان سازمان گسترش طرح مذکور منتفی نشده و تصمیمات در خصوص تمرکز تولید تندر-۹۰ همان تصمیمات پیشین است.

این مقام مسوول در ادامه عنوان می کند: در این خصوص باید وزارت صنایع اعلام نظر کند که از سوی این وزارت خانه نیز هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

ظاهرا شکستن قفل سکوت وزارت صنایع و معادن و اعلام موضع رسمی این وزارتخانه در خصوص طرح تمرکز تولید تندر-۹۰ تنها راه باز کردن این گره است؛ چرا که اظهارات قائم مقام شرکت ایران خودرو نشان دهنده آن است که ظاهرا کارگروه خودرو سازمان گسترش مورد تایید وی نمی باشد؛ كما این كه سلیمانی در گفت و گو با فارس رییس كارگروه خودرو سازمان گسترش، را فردی وابسته به این سازمان (سازمان گسترش) دانسته كه براساس دیدگاه های خود، یكسری مسائل را در زمینه تولید تندر مطرح كرده است.

وی در ادامه عنوان کرده: موارد مطرح شده در مورد تمركز تولید تندر-۹۰ در پارس خودرو براساس دیدگاه های رییس كارگروه خودروی سازمان گسترش عنوان شده است.

اظهارات سلیمانی در حالی است که در ابلاغیه طرح تمرکز تولید تندر-۹۰ امضای هدایت رییس سازمان گسترش نیز به چشم می خورد و از سوی دیگر ابلاغیه مذکور در ابتدای امر از سوی روابط عمومی وزارت صنایع و معادن ابلاغ شد که این امر بیانگر آن است که تمرکز مورد تایید رییس سازمان گسترش نیز می باشد، هرچند طبق ماده ۱۲۹ قانون تجارت امضای هدایت به دلیل اینکه وی رییس هر دو هیات مدیره ایران خودرو و سایپا به حساب می آید در خصوص انتقال اموال معتبر نیست؛ که این امر موجب شده تا اجرای طرح مذکور به اعلام موضع رسمی وزارت صنایع وابسته شود.

به گفته یکی از مسوولان شرکت پارس خودرو وزارت صنایع پس از ابلاغیه اولیه هنوز موضع خود را در خصوص طرح مذکور تغییر نداده است؛ به همین دلیل طرح تمرکز پس از اتمام سازوکارها آغاز خواهد شد.

انتظار برای اعلام نظر از سوی وزارت صنایع در شرایطی است که این وزارتخانه نیز چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که ابلاغ تمرکز تولید تندر-۹۰ به این وزارتخانه مربوط نمی شود. به گفته مسوولان این وزارتخانه در گذشته خودروسازان دولتی بودند و سازمان گسترش تمام سهام این شركت ها را در اختیار داشت که این امر موجب می شد تا بتوان برای خودروسازان تصمیم گیری كرد؛ اما امروز باید متناسب با شرایط و وضعیت سهامداران تصمیم گیری شود. هرچند مسوولان وزارت صنایع ابلاغ این طرح را خارج از حیطه وظایف این وزارتخانه اعلام کردند؛ اما این نکته حائز اهمیت این است که ابلاغیه مذکور اولین بار بر خروجی سایت این وزارتخانه قرار گرفت و پس از آن سازمان گسترش ابلاغیه مذکور را به نقل از این وزارتخانه منتشر کرد.

مشکلات به وجود آمده بر سر راه تمرکز تولید تندر-۹۰ موجب شد تا کلاف پیچیده تولید این خودرو در کشور پیچیده تر شود؛ چراکه پس از ابلاغ طرح سازمان گسترش و وزارت صنایع در این خصوص سکوت کردند که این اقدام آنها سردرگمی هرچه بیشتر این طرح را به همراه داشته است؛ به طوری که طی این مدت بارها خبر توقف طرح از سوی مسوولان شرکت ایران خودرو منتشر شد، هرچند این مقام مسوول در شرکت پارس خودرو معتقد است حذف طرح مذکور بعید خواهد بود؛ چراکه معاون وزیر (هدایت رییس سازمان گسترش) با طرح مذکور موافقت کرده و حذف طرح به معنی در نظر نگرفتن امضای وی خواهد بود که این امر موجب می شود تا در طرح های مشابه نیز امضای وی تاثیرگذار نباشد.

از سوی دیگر علی محمدی زاده، مدیر ارتباطات شرکت پارس خودرو، نیز روز گذشته با اعلام اینکه موضوع تمرکز تولید تندر-۹۰ از تصمیم گیری دو شرکت خودروسازی خارج است و نیاز به تصمیم گیری های مدیریت کلان صنعت کشور دارد، می گوید: همان طور که تصمیم گیری اشتراک در تولید تندر-۹۰ در ابتدای عقد قرارداد این خودرو توسط وزارت صنایع و معادن، و ایدرو گرفته شده بود، اکنون نیز بحث تمرکز یا عدم تمرکز تولید این خودرو از عهده و توان شرکت های خودروسازی خارج بوده و یک تصمیم بالادستی است و گمان نمی کنم مخالفت های گاه و بی گاه برخی مسوولان که جایگاه تصمیم گیری نیز ندارند مانع اجرا و عملیاتی شدن مصوبه قانونی یک مرجع تصمیم گیرنده شود.

محمدی زاده ادامه داد: تصمیم گیری سازمان گسترش و وزارت صنایع در رابطه با تمرکز تولید بی شک در جهت برطرف کردن نقایص موجود در این قرارداد و افزایش شمارگان تولید و بازدهی کیفی این خودرو است و به نظر می رسد هر دو خودروسازی باید با شکیبایی و بردباری و بدون ایجاد تنش در بازار خودرویی کشور به مسائل صنعتی خود پرداخته و تصمیم گیری های کلان را به صاحبان اصلی صنایع واگذار کنند...../تحلیل:دنیای اقتصاد