سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان


در این ویدئو شاهد بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزل خواهیم بود. موتور دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود.

صبح بخیر: در این ویدئو شاهد بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزل خواهیم بود. موتور دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می‌گردند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی جهان


ویدیو مرتبط :
روسیه پر قدرتمندترین و بزرگترین و بهترین کشور جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید و آزمایش بزرگترین موتور جت جهان



 اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, بزرگترین موتور جت جهان

شرکت هواپیماسازی بوئینگ نمونه آزمایشی بزرگترین موتور جت جهان جهت استفاده در هواپیمای پهن‌پیکر بوئینگ777 را آزمایش کرد.


به گزارش  ایسن و به نقل از دیلی میل، بزرگترین موتور جت جهان با سفارش شرکت بوئینگ توسط شرکت جنرال الکتریک برای نصب زیر بال‌های هواپیمای بوئینگ 777X با 406 صندلی ساخته شده است.

شرکت جنرال‌ الکتریک اعلام کرد: برای ساخت محفظه احتراق این موتور از کامپوزیت‌های حاوی ماتریک سرامیک استفاده شده است تا عملکرد ایده‌آل موتور تا دمای 1315 درجه سانتیگراد پایدار بماند.

تیغه‌های فن اصلی این موتور از نسل چهارم فیبرکربن ساخته شده است تا هوای مورد نیاز جهت حرکت هواپیما و کمپرسور 11 مرحله‌ای این موتور را تامین کند.

طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک موتور جت GE9X از نظر اندازه تقریبا دو برابر از بزرگترین موتور جت موجود بزرگتر است.

قطر فن غول‌پیکر جلوی این موتور تقریبا 3.35 متر است که قادر به تولید نیروی عظیم‌تری معادل 100هزار پوند است.

شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد: عملیات آزمایش عملکرد و میزان مقاومت موتور جت GE9X آغاز شده تا این شاهکار مهندسی 29 میلیون دلاری از هر نظر تحت بررسی قرار گیرد.

ریک کندی، سخنگوی بخش هوا و فضای جنرال الکتریک عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی این موتور، بهبود راندمان کاری در صورت افزایش دما است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد قطعات متحرک در موتورهای جت، مهندسان ابتدا نمونه برش‌خورده این موتور را با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید کردند تا اشکالات احتمالی قبل از تولید نمونه آزمایشی را بررسی کنند.

 

 اخبار  علمی  -  ایسنا