سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بافت قالی در ایران با عکس نیکسون


دو زن قالیباف ایرانی در آستانه سفر ریچارد نیکسون به ایران یک قالی با تصویر رئیس جمهور وقت امریکا به عنوان هدیه تشریفاتی برای وی می‌بافند؛ در نهم خرداد 1351 ریچارد نیکسون سی و هفتمین رییس جمهوری آمریکا و همسرش برای یک دیدار رسمی وارد تهران شدند.

وبسایت فرادید: دو زن قالیباف ایرانی در آستانه سفر ریچارد نیکسون به ایران یک قالی با تصویر رئیس جمهور وقت امریکا به عنوان هدیه تشریفاتی برای وی می‌بافند؛ در نهم خرداد 1351 ریچارد نیکسون سی و هفتمین رییس جمهوری آمریکا و همسرش برای یک دیدار رسمی وارد تهران شدند. گفته می شود محمدرضا شاه پس از خروج انگلیس از خلیج فارس و از سوی دیگر پیمان دوستی عراق و شوروی به دنبال یک خرید تسلیحاتی از دولت امریکا بود و سعی داشت در این سفر نیکسون را متقاعد کند.

بافت قالی در ایران با عکس نیکسون


ویدیو مرتبط :
ریز بافت ترین قالی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران تابلو فرش جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا را بافت (عکس)




اخبار ورزشی - ایران تابلو فرش جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا را بافت (عکس)

بافنده این تابلو فرش حسین کاظمی حامد است، طرح اصلی کار با نام طرح گلستان را تورج ژوله انجام داده و میترا طاهری طراحی اصلی این فرش را بر عهده دارد. .

تابلو فرش جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا که توسط یکی از بافندگان کشورمان بافته شده ، به زودی در مراسمی ویژه توسط فدراسیون فوتبال ایران رونمایی خواهد شد و در دیماه همزمان با مراسم افتتاحیه این بازیها، به فدراسیون فوتبال این کشور هدیه خواهد شد .

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فرش ایران حاکی است ، فرش ایرانی نمادی برای ایران بوده و این تابلو فرش با هدف حضور فرهنگ ایران در عرصه های بین الملل تولید شده است.

 

اخبارتابلو فرش جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا

 

بافنده این تابلو فرش حسین کاظمی حامد است، طرح اصلی کار با نام طرح گلستان را تورج ژوله انجام داده و میترا طاهری طراحی اصلی این فرش را بر عهده دارد.

تابلو فرش جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا ، در اندازه 130 در 98 سانتیمتر بافته شده و 20 رنگ در آن به کار رفته است.

براساس این گزارش ، فرش چله ابریشمی و بافته شده با نخ مرینوس تبریز است. این تابلو فرش بنا به گفته تولیدکنندگانش در سه شیفت بدون وقفه به طور شبانه روزی در مدت 45 روز با اتمام رسیده است.

حسین کاظمی حامد متولد شهر تبریز که صاحب اثر و هنرمند آن است، پیش از این هم در چهار دوره جام جهانی در سال های 1998 فرانسه،2002 کره جنوبی و ژاپن، 2006 آلمان و 2010 آفریقای جنوبی، فرش های بافته شده خود را به نمایندگی از آثار فرهنگی ایران به کشورهای میزبان ارسال کرده است.

وی در خصوص مراحل بافت فرش جام جهانی 2014 برزیل گفت: من و همسرم حدود 16 ماه برای بافت این فرش وقت صرف کردیم. در این اثر از 11 رنگ گیاهی، چله ابریشم و نزدیک به سه میلیون گره استفاده شده که در مراحل مختلف بافت، شخصیت های مهم بسیاری بر آن گره افتخاری زدند.

رونمایی از این فرش در سالن اجلاس کشورهای اسلامی و در برج میلاد با حضور «ژوزف سپ بلاتر» رییس ˈفیفاˈ انجام شد.

کاظمی گفته بود ، بافت و ارایه فرش با مضمون جام جهانی، نخستین بار در دنیا توسط او مرسوم شد و پیش از این هم در چهار دوره جام جهانی، فرش هایش به نمایش درآمده که فرش جام جهانی 1998 فرانسه در اختیار ' زین الدین زیدان ' بازیکن این کشور قرار گرفت .

وی خاطرنشان ساخت :برای جام جهانی 2018 روسیه هم فرش درخور هنر ایرانی و با کیفیت بهتر از قبل ارایه خواهدکرد .

 

اخبار ورزشی - ایرنا