سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اتفاقی بسیار عجیب



 

 

اتفاقی بسیار عجیب

 

کوئیز زیر از چهار سؤال تشکیل شده که به شما خواهد گفت آیا برای این که یک مدیر حرفه‌ای باشید، شایستگی لازم را دارید یا نه؟
سؤال‌ها مشکل نیستند. در مورد هر سؤال اول سعی کنید خودتان پاسخ بدهید و بعد پاسخ را بخوانید تا ببینید درست جواب داده‌اید یا خیر.

 

1.از شما خواسته شده یک زرافه را در یخچال قرار دهید. چطور این کار را انجام می‌دهید؟

 

پاسخ: درب یخچال را باز می‌کنیم. زرافه را داخل یخچال می‌گذاریم و سپس درب آن را می‌بندیم. هدف از این سؤال این است که مشخص شود آیا شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند مسائل ساده را خیلی پیچیده ببینند یا خیر!

 

2.حال از شما خواسته شده یک فیل را در یخچال قرار دهید. چه می‌کنید؟

پاسخ: آیا پاسخ شما این است که درب یخچال را باز می‌کنیم و فیل را در یخچال می‌گذاریم و درب آن را می‌بندیم؟

 

نه! این درست نیست!

پاسخ صحیح این است که درب یخچال را باز می‌کنیم. زرافه را از یخچال خارج می‌کنیم. فیل را در یخچال می‌گذاریم و درب آن را می‌بندیم. این سؤال برای این است که مشخص شود آیا شما به نتایج کار های قبلی خود و تأثیر آن برتصمیم گیری‌های بعدی‌تان فکر می‌کنید یا خیر.


3.شیرشاه یک کنفرانس برای حیوانات جنگل ترتیب داده است که به جز یک حیوان، همگی حیوانات در آن حضور دارند. آن یک حیوان غایب کیست؟


پاسخ: یادتان رفته که فیل الان در یخچال است؟ پس حیوان غایب این جلسه باید فیل باشد! هدف از این سؤال این است که حافظه شما در به خاطر سپردن اطلاعات سنجیده شود.
اگر تا این جا به سؤالات پاسخ درست نداده‌اید نگران نباشید، هنوز یک سؤال دیگر مانده است.

 

4.باید از یک رودخانه عبور کنید که محل سکونت کروکودیل هاست. شما قایق ندارید. چه می‌کنید؟

 

پاسخ: خیلی ساده است! به داخل رودخانه پریده و با شنا کردن از آن عبور می کنید.
کروکودیل‌ها؟ آنها الان در جلسه‌ای هستند که شیرشاه ترتیب داده! هدف از این سؤال این است که مشخص شود آیا از اشتباه‌های قبلی خود درس می‌گیرید که دوباره آن ها را تکرار نکنید یا خیر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اتفاقی عجیب::دوستی عجیب بین بَبر و بُز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاقی بسیار عجیب در برزیل ! + عکس



دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

روابط انسانها و دلفینها در شهر لاگونا، برزیل شکل عجیبی به خود گرفته و حتی دانشمندان نیز علت آن را درک نکرده‌اند، چرا که دلفینهای این منطقه یک گروه کوچک از ماهیگیران را در رسیدن به ماهی‌ها یاری می‌کنند.

 

یک گروه از دلفینهایی که به آنها دلفینهای پوزه بطری گفته می شود با تکان سر و دم خود شاه ماهی ها را به سمت ماهیگیرها هدایت می کنند، سپس به ماهیگیرها آب می پاشند تا به آنها بگویند که صید آنها آماده است.

 

براساس اظهارات ماهیگیران محلی و محققانی که دو سال به مشاهده این رفتار پرداخته اند و تلاش کرده اند توضیحی برای آن پیدا کنند، این رفتار عجیب دلفینهای پوزه بطری طی نسلها ادامه یافته است.

 

درحالی که دلفینها به آهستگی شاه ماهی ها را داخل تورها هدایت می کنند، ماهی هایی که از آب بیرون می پرند به چشم می خورند

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

 

دلفینهای یاری رسان، نقاط خاکستری نشان دهنده ماهی ها و نقاط سیاه نشان دهنده قایقهای ماهیگیران درحال انتظار است

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

ماهیگیران در صف و در انتظار کمک دلفینها

 

دلفین,ماهیگیری,دلفینهای پوزه بطری,اخبار گوناگون

 

 

محققان با انتشار مقاله ای درباره ساختارهای جامعه دلفینهای پوزه بطری که به ماهیگیران کمک می کنند این رفتار را توضیح داده اند. محققان دریافتند که از هر 150 دلفین، 50 دلفین به ماهیگیران کمک می کنند و سایرین کنار می مانند.

 

این 50 دلفینی که به ماهیگیران کمک می کنند درست مثل سگ گله عمل می کنند، سگی که تلاش می کند گله را گردهم جمع کند و این دلفینها تلاش می کنند شاه ماه ها را ( ماهیهای کوچک و نقره ای رنگ ) را به سمت ماهیگیران هدایت کنند.

 

وقتی دلفینها نزدیک می شوند سر یا دم خود را به آب می زنند و این لحظه ای است که ماهی ها داخل تور ماهیگیران افتاده است.

 

محققان دریافته اند که این 50 دلفین اجتماعی ترین دلفینها در جامعه خود هستند و از سوی دیگر می خواهند بدانند که چگونه می توان دلفینهای جوان را تربیت کرد تا به این شیوه اجتماعی شوند.

 

این مسئله که کمک به ماهیگیران چه نفعی برای دلفینها دارد، هنوز برای محققان به عنوان یه راز باقی مانده است چرا که دلفینها در این فرآیند هیچ غذایی کسب نمی کنند.

 

منبع:jamnews.ir