اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"جیش العدل" حمله به اخیر به نزدیکی سراوان را برعهده گرفت+بیانیه



اخبار,اخبارسیاسی,گروهک تروریستی جیش العدل

 

اخبار سیاسی - "جیش العدل" حمله به اخیر به نزدیکی سراوان را برعهده گرفت

گروهک تروریستی موسوم به "جیش العدل" با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر به منطقه مرزی در شهر سراوان را برعهده گرفت.

در این بیانیه آمده است که سه گردان وابسته به این گروهک که متشکل از 92 فرد مسلح بوده است در حمله به منطقه کوهج - اسکان در نزدیکی شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان شرکت داشته‌اند.

بنابر گزارش العربیه،‌ بر اساس این بیانیه این افراد گشتی‌های نظامی را هدف قرار داده و سپس پاسگاه نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران را به مدت دو ساعت و نیم تحت محاصره قرار داده و تعدادی از نیروهای حاضر در پاسگاه را هدف قرار دادند.

این گروهک که خود را یک گروه بلوچ معرفی کرده است مدعی شد که توانسته است در این عملیات ضربه محکمی به این پاسگاه وارد کند.

بنابر ادعای این گروهک این عملیات در راستای انتقام‌جویی از خون 16 تن از زندانیان بلوچی بوده است که به دلیل عملیات قبلی این گروه، اعدام شدند. این گروهک هم‌چنین مدعی شد که این عملیات در جهت انتقام‌جویی از خون مظلومان سوری نیز بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در این‌باره گفته بود: به دنبال درگیری نیروهای مسلح در مرز سراوان، یک سرباز وظیفه به شهادت رسید.

رجبعلی شیخ‌زاده اظهار کرد: در درگیری دوشنبه شب نیروهای مسلح با اشرار مسلح در مرز سروان که چند ساعت به طول انجامید، یکی از نیروهای سرباز وظیفه مرزبانی به شهادت رسید و یک نیروی کادری درجه‌دار و سه نیروی بسیج مردمی بلوچ زخمی شدند.

وی گفت: نیروهای غیور مرزبان و سپاه پاسداران موفق شدند اشرار مسلح را در نقطه صفر مرزی مجبور به عقب‌نشینی به خاک همسایه کنند.
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلم حمله اخیر جیش العدل به پاسگاه سراوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه جدید گروهک تروریستی «جیش العدل»



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار سیاسی - گروهک تروریستی جیش العدل ادعا کرد: هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی کند

گروهک تروریستی جیش العدل طی بیانیه ای اعلام کرد که در روز 13 فروردین هیچ یک از مرزبانان به اسارت گرفته شده ، کشته نمی شوند.

گروهک تروریستی جیش العدل در بیانیه ای که دقایقی پیش منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد کشتن یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داد.

در اطلاعیه منتشره شده در وبلاگ منتسب به جیش‌العدل آمده است:
«سازمان جیش‌العدل به اطلاع عموم مردم می‌رساند که با وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر رژیم به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت، لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است.

در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌هایی در خصوص آزادی اسرا جاری است. لذا به اطلاع عموم می‌رسانیم که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ‌گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.»

گروهک تروریستی جیش العدل 17 بهمن ماه سال 1392 پنج مرزبان ایرانی را در منطقه «جکیگور» شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند و به پاکستان منتقل کردند.

گفتنی است گروهک تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

اخبار سیاسی  - انتخاب