اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"اوباما بخشی از غنی سازی ایران را خواهد پذیرفت"



 غنی سازی اورانیوم ,مذاكرات ایران با گروه 5+1

"اوباما بخشی از غنی سازی ایران را خواهد پذیرفت"

باراک اوباما در حال بررسی امکانِ انجام غنی سازی در خاک ایران برای اهداف صلح آمیز، به عنوان بخشی از مذاکرات در حالِ انجام در ژنو است.

روزنامه وال استریت ژورنال امروز (سه شنبه) در مطلبی با درج خبر فوق خاطر نشان کرد که اسرائیل و عربستان سعودی، دو رژیمی هستند که به طور جدی مخالف انجام فرآیند غنی سازی در خاک ایران هستند.

وال استریت ژورنال نوشت واشنگتن تمایل به گفتگو با ایران "در زمینه آنچه رئیس جمهور اوباما در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد است و به حق ملت ایران در زمینه به دسترسی به برنامه هسته ای صلح آمیز احترام می گذارد."

این مقام متذکر شد که مذاکرات دقیقاً در همین زمینه خواهد بود.

تصمیم فوق در حالی صورت گرفته است که تا پیش از این گفته می شد آمریکا به هیچ غنی سازی ای در خاک ایران رضایت نخواهد داد و در مذاکرات پیشنهاد خواهد کرد در ازای آن سوخت هسته ای را تامین کند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
استفاده از AMP و نقش آن در سئو سایت ( همراه باشید با برند یک سئو ایران )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی تاثیر خود را گذاشت؛ اوباما ایران هسته ای را پذیرفت/پیام اوباما به آیت الله خامنه ای



پیام اوباما به آیت الله خامنه ای

روحانی تاثیر خود را گذاشت؛ اوباما ایران هسته ای را پذیرفت/پیام اوباما به آیت الله خامنه ای از طریق وزیر دفاع عمان

سیمای اعتدالی رئیس جمهور جدید ایران تاثیر خود را گذاشت حتی پیش از آغاز گفتگوهای هسته ای، اوباما رئیس جمهور آمریکا از تهران یک درخواست داشت: ایران باید جدیت خود را با در ایجاد توفقی در جهت عدم تسیاحتی کردن برنامه هسته ای نشان دهد.

دبکا نوشت: سیمای اعتدالی رئیس جمهور جدید ایران تاثیر خود را گذاشت حتی پیش از آغاز گفتگوهای هسته ای اوباما رئیس جمهور آمریکا از تهران یک درخواست کرد: ایران باید جدیت خود را با در ایجاد توفقی در جهت عدم تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای نشان دهد.

به گزارش انتخاب، سخنان مقامات دو کشور از لحاظ محتوا و زمان تناسب خوبی داشت که آن اتفاقی نبود.

دبکا در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: اوباما به آیت الله خامنه ای و حسن روحانی پیغام های محرمانه ای را از طریق سلطان قابوس ارسال کرده است.

در آخرین پیغام که توسط وزیر دفاع عمان منتقل شد، رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شده که «موضع آشتی جویانه روحانی در قبال واشتگتن از طریق قولی علنی مبنی بر عدم تسلیحاتی کردن برنامه هسته ای تقویت شود.»

منابع مطلع با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ایرانی می گویند که رئیس جمهور آمریکا با ایران هسته ای کنار آمده است.

دبکا می افزاید: اوباما با ایجاد ارتباط مستقیم با تهران به دنبال اجرای همان تاکتیک مشابهی است که در قبال حمله شیمیایی سوریه با پوتین انجام داد: حرکت بر روی ریل ارتباط محرمانه، درحالیکه تظاهر می کند که پروسه همچنان در ابتدای کار است و سپس پرشی به سمت هدف./انتخاب