اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

8 مقام ایرانی از سوی آمریکا تحریم شدند



 


ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 8 مقام کشورمان، از جمله فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند وزیر دولت را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

 

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است در این تحریم که به امضای باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا رسید، مقامات یاد شده در فهرست تحریم‌ها قرار دارند و تمامی روابط این افراد با نهادها و موسسات آمریکایی ممنوع شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که تمامی دارایی‌های آنها در ایالات متحده، مسدود می‌شود.

این 8 نفر عبارتند از:

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،

صادق محصولی، وزیر رفاه دولت دهم و وزیر کشور دولت نهم،

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه فعلی و وزیر سابق اطلاعات دولت نهم،

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران،

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم،

مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم،

احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ،

حسین طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نیروی مقاومت بسیج.../به گزارش مشرق


ویدیو مرتبط :
واکنش مقامات ایرانی به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم جدید 61 مقام ایرانی توسط آمریکا



تحریم جدید ایران,تحریمهای جدید ایران

تحریم جدید 61 مقام ایرانی توسط آمریکا/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تحریم‌های جدید دستگاه اطلاعاتی ایران را نشانه رفته است

ایالات متحده روز گذشته اصغر میر حجازی و ۶۰ تن از مسئولان دولتی ایران را به اتهام آنچه سرکوب آزادی بیان و سوءاستفاده از قدرت خواند، تحریم کرد.

به گزارش نامه  ایالات متحده روز گذشته اصغر میرحجازی، از مسئولان بیت مقام معظم رهبری و60 تن دیگر از مسئولان دولتی را به اتهام آنچه نقض حقوق بشر خواند، تحریم کرد.

جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است تحریم های جدید دستگاه اطلاعاتی ایران را نشانه رفته و میرحجازی به اتهام سرکوب ایرانیان و مابقی افراد به اتهام سوء استفاده از قدرت، تحریم و در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.

همزمان با این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد تحریم ایران در بخش صنایع و تجهیزات ارتباطی و  محدودیت صادرات تجهیزات ارتباطی و سخت افزارها و نرم افزاهای این حوزه را کاهش دهد.

دیوید کوهن، رئیس کمیته تحریم های این وزارتخانه مدعی شده است در ایران آزادی بیان نقض می شود.

وی مدعی شده که است آمریکا از تمامی ابزارهای در اختیار خود استفاده می کند تا مردم ایران را به این حقوق اساسی خود برسند. ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نقض حقوق بشر در  ایران در شرایطی مطرح شده است که به گفته فعالان حقوق بشر، آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود. مسأله زندان گوآنتانامو و همچنین استفاده از پهپاد برای حمله به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، یمن و سومالی از عمده ترین اتهامات آمریکا در نقض حقوق بشر است./نامه نیوز