اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

6 کودک پناهجو در دریای اژه غرق شدند


بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه در دو حادثه جداگانه شش کودک پناهجو که از ترکیه با قایق راهی یونان بودند، در دریای اژه غرق شده‌اند. چهار نفر از این کودکان افغان بوده‌اند.

فرارو: بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه در دو حادثه جداگانه شش کودک پناهجو که از ترکیه با قایق راهی یونان بودند، در دریای اژه غرق شده‌اند. چهار نفر از این کودکان افغان بوده‌اند.

در قایق اول، که در نزدیکی شهر آیواجیک غرق شد، ۵۵ پناهجوی عمدتا افغان و سوری بودند که می‌خواستند خود را به جزیره لسبوس یونان برسانند.

پس از غرق شدن این قایق جسد چهار کودک افغان از آب گرفته شد.

در حادثه برای قایق دیگری که از نزدیکی بودروم به سمت جزیره کس می‌رفت هم دو خواهر چهار و یک ساله غرق شدند. هنوز گزارشی از ملیت این دو کودک منتشر نشده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که باران سنگین و بدی آب و هوا علت غرق شدن این قایق بوده است.
بیشتر از ٢.٢ میلیون پناهجوی سوری در ترکیه به سر می‌برند و این کشور به گذرگاهی برای پناهجویان و مهاجرانی تبدیل شده که می‌خواهند خود را به اروپا برسانند.

ترکیه و اتحادیه اروپا به طور مقدماتی برای اسکان پناهجویان توافقی کرده‌اند که بنا است روز یکشنبه نهایی شود. البته در میان خود رهبران اروپایی اختلاف نظر شدیدی برای چگونگی پذیرفتن پناهجویان در اروپا وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
غواصی در کشتی غرق شده/عمق 37 متر/دریای اژه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

50 مهاجر در دریای اژه غرق شدند


موج گسترده مهاجرت خانواده های کرد عراقی به اروپا، برای فرار از وخامت اوضاع اقتصادی منطقه اقلیم و از طریق غیر قانونی از مسیر ترکیه، باردیگر حادثه آفرید و 50 تن دیگر در دریای اژه غرق شدند.

خبرگزاری ایرنا: موج گسترده مهاجرت خانواده های کرد عراقی به اروپا، برای فرار از وخامت اوضاع اقتصادی منطقه اقلیم و از طریق غیر قانونی از مسیر ترکیه، باردیگر حادثه آفرید و 50 تن دیگر در دریای اژه غرق شدند.

آری جلال سرپرست فدراسیون پناهندگان عراق در گفت وگو با رسانه ها در سلیمانیه اعلام کرد، در بیست و هفتم ماه گذشته یکی از بلم های حامل پناهندگان که تمام آنها کرد عراقی بوده و بطور قاچاق می خواستند خود را به آبهای یونان برسانند، غرق شد و از مجموع 50 سرنشین تنها 8 تن از آنها نجات پیداکردند و بقیه سرنشینان غرق شدند.

وی در ادامه افزود: اجساد 27 تن از غرق شدگان پیدا شده و تلاش برای پیداکردن بقیه اجساد ادامه دارد.

آری جلال تصریح کرد؛ 24 جسد از 27 جسد شناسایی شده و با موافقت حکومت اقلیم بزودی از طریق فرودگاه اربیل به اقلیم بازگردانده می شوند.

به گفته وی حکومت اقلیم کردستان عراق هزینه بازگرداندن اجساد را پذیرفته است. در دو هفته گذشته دهها کرد عراقی در حالی که در تلاش برای ترک خاک ترکیه بودند در دریای اژه غرق شدند.

این خانواده ها در گفت وگو با رسانه های کرد عراقی دلیل ترک اقلیم را بیکاری، بحران مالی و اقتصادی ذکر می کنند.

منطقه اقلیم کردستان عراق اکنون ماه هاست که دچار بحران مالی فزاینده ای شده است بطوری
که دولت محلی اربیل را مجبور ساخته حقوق کارکنانش را تا نصف کاهش دهد.

وخامت اوضاع اقتصادی در منطقه اقلیم کردستان عراق، طی دو ماه در پاییز گذشته منجر به اعتراض های خشونت باری شد که طی آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند.