اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4 میلیون دلار غرامت بابت فراموشی 4 روزه یک زندانی



چگونگی رفتار سازمان فدرال با زندانیان,شرایط زندانیان در سازمان فدرال آمریکا

4 میلیون دلار غرامت بابت فراموشی 4 روزه یک زندانی

"دانیل چونگ" دانشجوی یک کالج در آمریکا 4 روز در زندان سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر شهر"سان دیگو" ایالت کالیفرنیا فراموش شد.

به گزارش العربیه، وی از دسترسی به آب ،غذا و توالت محروم بود و برای زنده ماندن مجبور بود ادرار خود را بنوشد.

وکیل این دانشجوی که مورد ظلم واقع شده، اعلام کرد موکل اش با دریافت 4.1 میلیون دلار خسارت موافقت کرده است تا علیه این سازمان قدرتمند آمریکایی شکایت نکند.
ایوجین ایردال، وکیل دانیل چونگ می گوید که این اتفاق در آوریل سال 2012 برای موکل وی افتاده است و تاکنون هیچ کس در این رابطه توبیخ و یا متهم نشده است.

ایردال می گوید:" بازرس کل وزارت دادگستری در حال تحقیق در باره این حادثه است که نزدیک بود به مرگ موکل اش منتهی شود، اما وی هنوز پاسخی دریافت نکرده است."

وکیل چونگ می گوید:"سازمان مبارزه با مواد مخدر فدرال آمریکا در آن زمان سیاست مشخصی برای رفتار با زندانیان نداشت، اما اکنون این نقص برطرف شده و سلول ها با دوربین های مدار بسته مجهز و با بازرسی های روزانه کنترل می شوند."

چونگ می گوید در مدتی که در زندان بوده برای زنده ماندن ناچار شده ادرار خودش را بنوشد و خداحافظی خود با مادرش را با خون خود بر روی دیوار سلول نوشته است.
دو تن از آگاهان این پرونده به رسانه ها گفته اند که وزارت دادگستری آمریکا با پرداخت 4.1 میلیون دلار خسارت به این دانشجو موافقت کرده است .

ماجرا از آنجا آغاز شد که چونگ، در آوریل 2012، به منزل یکی از دوستان خود می رود اما ناگهان پلیس به آنجا یورش برده و 18000 قرص اکستیسی و مقداری مواد مخدر دیگر به همراه چندین قبضه اسلحه از محل به دست می آورد.
پس از این حادثه همه 8 نفر حاضر که چونگ هم شامل آنها بود دستگیر شدند.

اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر به چونگ گفتند که وی متهم نیست ولی باید در سلولی به عرض یک متر و طول 2 متر منتظر بماند اما وی در عوض به مدت 4 شبانه روز در آنجا فراموش شد تا اینکه در روز پنجم ماموران این سازمان با باز کردن در سلول وی را که آب بدنش به شدت کم شده بود ، پیدا می کنند.

چونگ می گوید که از روز سوم شروع به هزیان گویی کرده و روی میز داخل اتاق ادرار کرده و آن را مکیده تا بتواند از قدری رفع تشنگی کند. پس از آن، لباس، پتو و کفش های خود را روی میز انباشته تا به دستگاه آتش نشانی که در سقف آویزان بود دست یابد. به این ترتیب تلاش کرد تا با بکارانداختن این دستگاه توجه ماموران را به خود جلب کند اما موفق نشد.

وی می گوید:"در نهایت تن به مرگ دادم. مطمئن شدم که دیگر راه نجاتی نیست و باید آماده مرگ تدریجی شوم . شیشه های عینکم را جویدم تا آنها را بشکنم."
وی می افزاید: "با لبه تیز شیشه شکسته عینکم سعی کردم روی بازویم جمله "مادر مرا ببخش" را بنویسم . اما تنها موفق به نوشتن حرف"ب" شدم."

پس از اینکه چونگ تشنه و گرسنه یافته شد، برای چند روز در بیمارستان بستری شد . در آنجا پس از انجام معاینه مشخص گردید که کلیه های وی نارسا ، مری اش سوراخ و بدنش بسیار کم آب شده است.

پس از آنکه رسانه ها با سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر در این باره تماس گرفتند، این سازمان آنها را به وزارت دادگستری ارجاع داد و افزود این نوع پرونده ها در دست آن وزارت خانه قرار می گیرد و آنها هستند که به پرسشهای رسانه ها پاسخ می دهند. 

عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
استاد عباسی:آمریکا و انگلیس باید 25 تریلیون دلار غرامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 میلیون دلار غرامت به ​خاطر یک سوسک در هواپیما!



 

 

10 میلیون دلار غرامت به ​خاطر یک سوسک در هواپیما!

 

زن و شوهری كه سوار بر یك هواپیمای مسافربری در خطوط داخلی امریكا بوده‌اند، به خاطر وجود سوسك در هواپیما با شكایت به دادگاه، مبلغی معادل 10 میلیون دلار از این شركت هواپیمایی به عنوان خسارت دریافت كردند.

 

قاضی دادگاهی كه به نفع این زوج مسافر رأی داده گفته است: این مبلغ به خاطر خسارت وارده به روح و روان و آرامش این زن و شوهر جوان و همچنین بهای پرداخت شده بلیت‌شان تعیین شده است.

این زن و شوهر در دادگاه گفتند: با دیدن چندین سوسك در هواپیما دچار وحشت و حالت چندش‌آوری شده‌اند، به طوری‌كه حتی سوسك‌ها به داخل وسایل‌شان رخنه كرده بودند.

زن جوان گفته: با دیدن سوسك‌ها دچار حالت تهوع شدیدی شده و حتی پس از پرواز دو روزی بیمار

بوده است.

شوهر این خانم در پایان سفرشان با استخدام یك وكیل علیه شركت هواپیمایی شكایت كرده و به قاضی گفته بود: وقتی سوسك‌ها را در هواپیما دیدم جریان را به خدمه و مهمانداران گوشزد كردم ولی آنها انگشتان خود را به نشانه سكوت روی لب‌هایشان فشردند و حتی وجود سوسك‌ها را هم انكار كردند.... / ایران