اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3 هزار نفر در سیل کرمان دچار حادثه شدند


درخشان با بیان اینکه در مجموع 320 واحد مسکونی نیز دچار آسیب دیدگی شده اند، افزود: در جریان این سیلاب سه هزار نفر از ساکنان این مناطق نیز حادثه دیدند که امدادگران هلال احمر به دو هزار نفر از آنان امدادرسانی کرده و 200 تن دیگر را به مناطق امن منتقل کردند. خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با تشریح عملکرد امدادگران هلال احمر در جریان سیل و آبگرفتگی در استان کرمان، از حادثه دیدگی سه هزار نفر در این حادثه خبر داد.

 
«حسین درخشان» گفت: بدنبال وقوع سیل و آبگرفتگی که از هفتم تا دهم مرداد ماه سه شهر رابر، ساردوئیه و بافت در استان کرمان را دربرگرفته، 20 روستا دچار آسیب دیدگی شدند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع 320 واحد مسکونی نیز دچار آسیب دیدگی شده اند، افزود: در جریان این سیلاب سه هزار نفر از ساکنان این مناطق نیز حادثه دیدند که امدادگران هلال احمر به دو هزار نفر از آنان امدادرسانی کرده و 200 تن دیگر را به مناطق امن منتقل کردند.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان یکهزار نفر از حادثه دیدگان در سه مدرسه در شهرهای رابر و پایگاه اسکر خبر داد و گفت: در این مدت، 120 امدادگر در قالب 15 تیم امدادی به حادثه دیدگان امدادرسانی کرده و از 160 واحد مسکونی نیز گل ولای تخلیه شده است.


ویدیو مرتبط :
سیل در تایوان با 4 نفر کشته و 64 نفر مفقود شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش کشته شدگان سیل کرمان به دو نفر



افزایش کشته شدگان سیل کرمان به دو نفر

معاون استاندار کرمان با اشاره به سیلاب شدید در چندین شهرستان کرمان گفت: این سیلابها موجب کشته شدن دو نفر در جیرفت و سیرجان و زخمی شدن یکی از عشایر بافت شده است.

حوادث - محمد جواد کامیاب در گفتگو با مهر در کرمان اظهارداشت: بارشهای عصر امروز در شهرستانهای مختلف استان از جمله بافت، جیرفت، بم و سیرجان موجب بروز خساراتی به تاسیستان شهری و روستایی شده است که هم اکنون گروههای ارزیاب و امدادی در مناطق سیل زده حضور دارند و اقدامات لازم برای بازگشایی راههای و کمک رسانی به سیل زدگان در حال انجام است.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: طبق آخرین آمار یک نفر در جیرفت و یک نفر دیگر در سیرجان متاسفانه جان خود را از دست داده اند و یک نفر از عشایر بافت نیز بر اثر گرفتار شدن در سیلاب زخمی شده است.

وی ادامه داد: برخی از روستاها در این شهرستانها نیز دچار قطعی برق و آب شده اند که مشکل در حال رفع شدن است.
کامیاب ادامه داد: آبگرفتگی مزارع، تلف شدن دامها و گرفتار شدن چند خودرو در سیلاب از جمله دیگر تلفات سیل بوده است.
وی گفت: امدادرسانی با جدیت به سیل زدگان و روستاهای در محاصره سیل ادامه دارد.

گزارشهای دریافتی از آبگرفتگی بیش از صد خانه در شهرستان بافت، در محاصره سیل قرار گرفتن 15 روستا در بم و چندین روستا در سیرجان حکایت دارد.
قبل از بروز سیلاب هیچ گونه هشداری از سوی سازمانهای مربوط دریافت نشده است./مهر