اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

2 پزشك قلابی در چابهار دستگیر شدند



اخبارحوادث,خبرهای حوادث,پزشک قلابی

فرمانده انتظامی چابهار گفت: 2 پزشك قلابی با تلاش ماموران انتظامی در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا روز دوشنبه مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، سرهنگ محمد نوربخش اظهار داشت: در پی كسب خبری مبنی بر فعالیت 2 نفر كه با راه اندازی مطب اقدام به مداوای غیر مجاز مردم چابهار می كردند بررسی موضوع در دستور كار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.


وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل مورد نظر با هماهنگی مراجع قضایی از این محل بازرسی كرده و انواع ابزار مربوط به حرفه پزشكی را كشف كردند.


فرمانده انتظامی چابهار تصریح كرد: 2 متهم در این رابطه دستگیر شدند.


چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.


این شهرستان در منطقه مكرانِ بلوچستان تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان 645 كیلومتر فاصله دارد.

 

اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
خاله شادونه قلابی دستگیر شد !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شكایت ۳۰ زن و دختر از پزشك قلابی



 

تبهكاری كه تحت عنوان پزشك متخصص، ۳۰ زن و دختر جوان را به بهانه ازدواج، قربانی‌ هوس‌های شیطانی‌اش كرده بود،پشت درهای بسته دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد.


نخستین شكایت از مرد شیطان‌ صفت ۴۶ ساله، اواخر پائیز ۸۶ با مراجعه دختر جوانی به دادسرای ناحیه ۳ تهران مطرح شد.



وی كه كارت یك پزشك متخصص به نام «سعید» را در دست داشت به بازپرس گفت: مدتی قبل با این مرد شیاد در خیابان آشنا شده و او ضمن ابراز علاقه شدید، نشانی و شماره تلفن خانه‌ام را گرفت تا با مادرم درباره آینده و ازدواجمان صحبت كند.



بنابراین چند روز بعد قرار خواستگاری تعیین شد اما «سعید» كه گل و شیرینی در دست داشت تنها آمده بود.



پس از احوالپرسی و تعارفات معمول ادعا كرد مادرش به سختی بیمار است. با این حال از مادرم اجازه خواست برای آشنایی بیشتر و شناخت خصوصیات روحی، اخلاقی و خانوادگی همدیگر چند قرار ملاقات بگذاریم.



بدین‌ترتیب او پس از مدت كوتاهی و با طرح نقشه‌ای به بهانه تأسیس مطب جدید، همه پس‌انداز و طلاهایم را گرفت و پس از آزار و اذیتم به طور ناگهانی ناپدید شد.



همزمان با این شكایت تلاش كارآگاهان برای شناسایی و دستگیری خواستگار شیاد آغاز شده بود كه مأموران با شكایت‌های مشابه ۲۹ زن و دختر جوان نیز روبه‌رو شدند كه طعمه مرد شیطان‌صفت قرار گرفته بودند. با این وجود، متهم فراری از سوی یكی از شاكی‌ها شناسایی شد و به دام پلیس افتاد.



وی ابتدا منكر اظهارات زنان و دختران فریب‌خورده شد اما پس از مواجهه حضوری با آنها چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و گفت: «راننده وانت‌بار بودم كه پس از تهیه كارت ویزیت پزشك متخصص اطفال و عضو هیأت علمی، به شناسایی زنان و دختران تنها و ساده‌دل پرداخته و آنها را به بهانه ازدواج اغفال می‌كردم.



بعد هم با طرح این موضوع كه برای راه‌اندازی مطب و كلینیك به دنبال شریك هستم، از آنها پول و طلا می‌گرفتم كه پول‌ها را خرج زندگی‌ام می‌كردم و فقط یك خودروی ۲۰۶ برای خود خریدم.»با اعتراف‌های متهم، پرونده به اتهام آزار و اذیت چند زن و دختر، كلاهبرداری و جعل عنوان به شعبه ۷۷ دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

 


é محاكمه پشت‌ درهای بسته

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده سیاه «سعید»، صبح دیروز با حضور قاضی «اكبر ساعی» - رئیس – و ۴ قاضی مستشار شعبه ۷۷ دادگاه كیفری استان تهران – مرادی، بومی‌، ملكی و معتمدی – پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی برگزار شد و مرد شیطان‌صفت در برابر چند تن از شاكی‌ها جزئیات تبهكاری‌هایش را بازگو كرد.


این در حالی بود كه تعدادی از زنان فریب‌ خورده به خاطر حفظ آبرو در دادگاه حاضر نشدند. هیأت قضایی دادگاه نیز پس از شنیدن اعترافات متهم ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعد موكول كرد.



● هشدار قضایی

«اكبر ساعی»، قاضی دادگاه كیفری استان تهران ضمن هشدار به خانواده‌ها در این‌باره گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد متأسفانه قربانیان این پرونده بدون بررسی و تحقیق كامل درباره خواستگار شیاد به حرف‌های فریبنده‌اش به راحتی اعتماد كرده و زندگی خود را فنا شده می‌بینند.



حال آن‌كه همواره به دختران جوان توصیه شده قبل از هر اقدامی درباره ازدواج باید خانواده خود را در جریان مسائل قرار دهند، تا این چنین گرفتار نشوند. وی افزود: به دخترهای جوان هشدار داده می‌شود كه ساده‌انگاری در مورد اظهار علاقه‌های ظاهری و وعده‌های فریبنده ازدواج را به كلی كنار بگذارند و بدانند تشریفات ازدواج با وجود دست و پاگیر بودن همواره از اهمیت بالایی برخوردار است و دختران و پسران جوان و خانواده‌هایشان می‌بایست قبل از تصمیم‌ به ازدواج به دقت تحقیقات جامع و كامل انجام دهند تا گرفتار دام شیادان و تبهكاران نشوند..../روزنامه ايران