اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

1888 با ماست یا با سازندگان متخلف؟



اخبار,اخباراجتماعی ,سامانه نظارت شهرداری

داستان، داستان همیشگی مهربانی مضاعف ماموران شهرداری با سازنده‌ها، بساز و بفروش‌ها و كم‌لطفی و بی‌توجهی مضاعف آنان با شهروندان و شاكیان پرونده‌های تخلفات ساختمانی است. آقای بهشتی نمونه افراد به ستوه آمده از چنین رفتارهایی است.

بهشتی می‌گوید ماموران 137 و بعد از آن ماموران 1888 از رسیدگی به تقاضای او برای بررسی تخلفات ساختمانی پرهیز می‌كنند. او معتقد است چهار ماه است كه از طریق سامانه نظارت و بازرسی شهرداری با كد رهگیری 9461614526 برای سامانه 137 و كد 846165185 برای سامانه 1888 به شهرداری پیام داده است كه اگر مایل به رویت اسناد تخلف همكاران‌تان هستید به ما مراجعه كنید اما هنوز چنین مراجعه‌ای صورت نگرفته است.

 

روزنامه قانون پیرو تماس‌هایی كه با همین كد رهگیری با سامانه نظارت شهرداری داشته، اظهارات این شهروند شاكی را تایید می‌كند. اما متاسفانه ماموران شهرداری به خبرنگار قانون هم دروغ گفتند زیرا قرار بود ماموری برای رسیدگی به این تخلف به محل مراجعه كند اما این اتفاق نیفتاده است.

 

مطابق گفته‌های بهشتی، در پرونده این ساختمان بیش از 10 مورد تخلف آشكار روی داده . در چند مرحله روند كار به دلیل تخلفات عدیده متوقف شده است اما با همكاری ماموران شهرداری، فعالیت‌های آن از سر گرفته شده. به یقین انتشار چنین گزارش‌هایی نمی‌تواند نافی زحمات كاركنان شهرداری باشد اما اگر قرار باشد چنین سامانه‌های عریض، طویل و پرهزینه‌ای در شهرداری به شكواییه‌ها و گلایه‌های مردمی رسیدگی نكنند، پرسش این است كه چنین سیستم‌هایی با چه فلسفه وجودی بنا شده و چرا استمرار می‌یابند؟


«گودبرداری غیراصولی باعث ریزش ساختمان مجاورش شد»، «ساخت‌وساز غیراصولی، باعث شكایت شهروندان شد.» از این دست خبرها تا دل‌تان بخواهد در تهران شنیده می‌شود. آنقدر زیاد هستند كه مردم دیگر نسبت به آنها بی‌حس شده‌اند! اما هر روز در تهران هستند شهروندانی كه درگیر این مشكل نخ‌نما می‌شوند. اما با اینكه این مشكل آنقدر تكرار شده كه دیگر به خاطره شبیه است اما همچنان كاری از پیش نمی رود. هر روزه خبرهایی از گوشه و كنار تهران به گوش می‌رسد كه نشان از درگیری مردم با ساختمان‌های متخلف مجاورشان دارد  اما هنوز این مشكل كوچك بعد از سال‌های طولانی حل نشده است.

 

این گزارش، نمونه‌ای از مواردی است كه روزانه در تهران رخ می‌دهد و حتی شكایت شاكیان به شهرداری، به جایی نمی‌رسد.«محله مرزداران. سه ساختمان به هم چسبیده. حتی فاصله قانونی بین ساختمان‌ها هم بین این سه ساختمان رعایت نشده است. كارگران ساختمان وسطی هنوز مشغول كارند. اما ساكنان ساختمان‌های كنار با ناراحتی و حسرت این صحنه را تماشا می‌كنند. آقای بهشتی كه در ساختمان كناری این ساختمان نوساز زندگی می‌كند، درددلش باز می‌شود. از مشكلش با این ساختمان نوساز می‌گوید و اینكه «درز انقطاع» ساختمان رعایت نشده است: از لحاظ اصولی،  یكسری قوانین را رعایت نكرده است. باید مابین دیوار ساختمان ما و ساختمان خودش یا یونولیت یا صفحه‌های مخصوص بگذارد.

 

اما ایشان بتن را مثل آب رها كرده و از هر دو طرف بین دیوارها رفته و با دیوار عجین شده است. الان كه دارند كف ساختمان را درست می‌كنند و همین‌طور كه چكش می‌زنند، صدا در ساختمان ما می‌پیچد. خیلی جر و بحث و جنگ و دعوا داشتیم اما هیچ فایده‌ای نداشت. چون قانونی در كار نبود كه جلوی صاحبان این ساختمان را بگیرد. بعد از هشت ماه، داربست و مشمایی زد كه آشغال به داخل ساختمان ما نریزد. این كار باعث شد راه ورودی آب پاركینگ ما بند بیاید. لوله‌كش آوردیم و گفت درون لوله پر از خاك‌وماسه است. صاحب این خانه خیلی خرابكاری ایجاد كرد اما كسی نگفت بالای چشمت ابروست».


 مامور می‌آید و هیچ نمی‌گوید!
آقای بهشتی می گوید كه 11 سال در شهرداری كار كرده است و با چم و خم كار آشناست. برای همین است كه اینقدر به این خانه گیر داده و به نوع ساختش ایراد می‌گیرد: «به 137 و بازرسی كل یعنی 1888 زنگ زدیم ولی هیچ نتیجه‌ای نداشت. مقصر اول از نظر من؛ خانمی است كه به عنوان كارشناس شهرداری منطقه دو، سر ساختمان آمد اما به داخل ساختمان نرفت! چندین دفعه هم گفت بین دیوارها یونولیت است و هرچه اصرار كردیم كه دقیق نگاه كند تا خودش ببیند كه بتن كار شده است،  قبول نكرد.»

 

این شهروند تهرانی حتی این ادعا را مطرح می كند كه «اكنون این شایبه پیش آمده كه شاید شرایط دیگری به جز قوانین و ضوابط وجود داشته كه مامور شهرداری گزارشی از تخلفات موجود در ساختمان ثبت نكرده است» . سر كوچه‌مان ساختمانی در حال ساخت است. خیلی مرتب یونولیت گذاشته تا بتن با آجرهای دیوار ساختمان كنارش عجین نشود. چطور برای آن ساختمان اینقدر همه‌چیز مرتب است اما برای ساختمان كنار ما این‌طور نیست؟! هر كسی در این ساختمان بنشیند، تا آخر عمر بدبخت است.


 گودبرداری غیراصولی و ریزش ساختمان
آقای بهشتی در ادامه به دیگر تخلفات رخ داده در این ساختمان اشاره كرده و می گوید: جالب اینكه، غیراصولی كار كردن كارگران این ساختمان هم از همان اول كارشان معلوم بوده، موقع گودبرداری دیوار ما را با بیل مكانیكی خراب كردند. رای شورای حل اختلاف را هم قبول نمی‌كردند و می‌گفتند مسخره است! تا وكیل گرفتیم و ساختمان را پلمب كردیم و خسارت گرفتیم. حتی مجبور شدیم چند میلیون تومان روی آن بگذاریم تا بازسازی دیوار ساختمان به كلی انجام شود. كارشناس دادگستری هم آمده بود و می‌گفت دیوار 9 سانتیمتر آمده داخل و باید از سقف تا كف، دوباره ساخته شود.

 

ما در خانه تا دوماه داشتیم خاك جارو می‌كردیم.» جالب اینكه به گفته آقای بهشتی حتی  این پروژه مهندس ناظر هم نداشته: «روز آخر آمد و دو ساعتی بود و رفت. آنقدر تلفن كردیم تا بالاخره گیرش آوردیم!» او در توضیح اینكه دقیقا ممكن است چه مشكلاتی برای ساختمان‌های مجاور این ساختمان به وجود بیاید، می‌گوید: «مثلا اگر یك روز جمعه، یكی از ساكنان هوس كند كه چند گردو در خانه‌اش بشكند، صدای تق تق چكشش تمام دو ساختمان مجاورش را پر می‌كند. در واقع با این كارش حداقل 17 خانواده را اذیت كرده است. دست‌مان هم به هیچ كجا بند نیست».


 شهرداری و سكوت
«ما تا دل‌تان بخواهد به شهرداری شكایت كردیم ولی هیچ نتیجه‌ای نداشت. بعد از این‌همه زنگ زدن، انگار حساب و كتابی نیست. اصلا نیامدند بازدید كنند. حتی كارگر ساختمان وقتی گفت به جای یونولیت، بتن در دیوار است، فردایش اخراج شد. ما هم خسته شدیم. الان هم كه دیگر ساختمان تمام شده. حتی دیگر شهرداری هم نمی‌تواند كاری كند. مشكل برای این 17 خانواده‌ای است كه در كنار این ساختمان زندگی می‌كنند.

 

در  واقع تا آخر عمر اسیر هستند. بدوند، یك میخ ساده به دیوار بكوبند یا هر كار دیگری بكنند، صدایش در ساختمان‌های مجاور هم شنیده می‌شود. چون همه ساختمان از میلگرد و بتن ساخته شده و مثل رشته‌های عصبی به هم وصل هستند و صدا در تمام ساختمان پخش می‌شود.»

 

این ساختمان نوساز در زمینی به مساحت 110 متر مربع ساخته شده است. ساختمای هفت طبقه كه یك طبقه‌اش پاركینگ است. ساختمانی كه به خاطر ساخت و ساز غیراصولی، با دو ساختمان مجاورش عجین شده و مثل سه قلوهای به هم چسبیده شده‌اند  یعنی هر بلایی سر ساختمان وسط بیاید، ساختمان‌های كنارش را پایین می‌كشد. از این دست اتفاقات زیاد در تهران رخ می‌دهد و سكوت دستگاه‌های مسئول در برابر آن، می تواند جان مردم را نیز بگیرد.


  لزوم رسیدگی به مشكلات مردم و اعتمادسازی
اظهارات آقای بهشتی، شهروند تهرانی درباره تخلفات متعدد در ساخت یك ساختمان ، آنجا حایز اهمیت است كه با وجود پیگیری های فراوان از شهرداری و دیگر دستگاه‌ها نتوانسته پاسخ و اقدامی اثر بخش دریافت كند و این موضوع، شایبه وجود مسائل مالی در برخورد با تخلفات را بیش از پیش می كند.

 

از آنجا كه برخی دستگاه‌ها اعم از شهرداری همواره در مظان اتهام و بی‌اعتمادی مردم قرار دارند، بی توجهی به درخواست‌ها و شكایات مردمی برای رسیدگی به موضوعات شهری می‌تواند نگاه بی اعتماد به آنها را  افزایش داده و بروز تخلفات و فسادها را بیشتر كند. این درحالی است كه برخورد جدی با تخلفات در حوزه های مختلف می تواند زمینه بروز مفسده های خرد و كلان را از بین برده و اعتماد مردمی را بازگرداند.


 اخبار  اجتماعی  -  قانون 


ویدیو مرتبط :
داد ماست و غول چراغ جادو!!!!!!!!! مدل موی جدید داد ماست تغیر زبان داد ماست و .....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خورش ماست ، خورش اصفهانی ها



 

 

 

خورش ماست



مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

مرغ
1 عدد
یا گوشت 0/5 کیلو
روغن 200 گرم
ادویه به مقدار کافی
فلفل
به مقدار کافی
زرده تخم مرغ
8 عدد
زعفران
1 قاشق چایخوری
ماست 2 لیوان
نمک به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه :

 

 

ماست را روز قبل در کیسه پارچه ای بریزید تا آبش برود . مرغ یا گوشت را بپزید و سرخ کنید . آب مرغ یا گوشت را بگذارید غلیظ شود و با زعفران سائیده روی ماست بریزد و خوب به هم بزنید و فلفل و ادویه و نمک را بیفزایید و گوشت را در آن بچینید . یک ربع که جوشید ، زرده ها را با چنگال بزنید و در خورش بریزید و سریع هم بزنید که جذب بقیه مواد شود . شعله را کم کنید و بگذارید با حرارت ملایم 15 دقیقه بپزید .