اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

13 میلیون مورد سقط جنین اجباری در چین



 

 

 قانون اجبار برای تک فرزندی در چین باعث شده است زنانی که برای بار دوم باردار می شوند مبجور به سقط جنین شوند. به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی براساس آماری که منتشر می شوند، سالیانه دست کم سیزده میلیون مورد سقط جنین در چین برای جلوگیری از به دنیا آمدن فرزند دوم برخی خانواده های چینی صورت می گیرد و گمان بر این است که آمار واقعی بسیار بیشتر باشد.

 

اگر چه دولت چین سقط اجباری جنین را منع کرده است ولی سقط اجباری جنین همچنان ادامه دارد و در برخی موارد با تزریق یا خوراندن برخی داروها به مادر باردار، جنین را از بین می برند.

 

زنانی که قانون دولت چین را درباره به دنیا نیاوردن بیش از یک بچه نقض می کنند معمولا با جریمه هزار تا چهاده هزار دلاری روبرو می شوند...../ تحلیل:عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
برانگیخته شدن خشم عموم از سقط جنین اجباری درماهی آخر بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«اون»، تجاوز جنسی و سقط جنین اجباری!


کمیسیون تحقیق درباره کره شمالی سازمان ملل در نتیجه‌گیری گزارش‌ نهایی‌اش در ژنو اعلام کرد: جرایم این کشور شامل قتل، شکنجه، زندانی کردن، تجاوز جنسی، سقط جنین اجباری، سایر خشونت‌های جنسی، قلع و قمع و بردگی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: کمیسیونی از سازمان ملل اعلام کرد، کره شمالی دست به بدترین جرایم علیه بشریت در تاریخ مدرن زده و رهبر این کشور بایستی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه ومسئول این جرایم شناخته شود.

به گزارش  پایگاه خبری بلومبرگ، کمیسیون تحقیق درباره کره شمالی سازمان ملل در نتیجه‌گیری گزارش‌ نهایی‌اش در ژنو اعلام کرد: جرایم این کشور شامل قتل، شکنجه، زندانی کردن، تجاوز جنسی، سقط جنین اجباری، سایر خشونت‌های جنسی، قلع و قمع و بردگی می‌شود.

این کمیسیون همچنین شواهدی یافته مبنی بر اینکه بین 80 هزار تا 120 هزار زندانی سیاسی هنوز در اردوگاه‌های اجباری هستند و تعدادی هم به حال خود رها شده‌اند تا جان دهند.

مقیاس، ذات و وخامت این خشونت‌ها در کره شمالی نشان می‌دهد که هیچ کشور موازی در جهان همانند پیونگ یانگ نیست.

گزارش تهیه شده از سوی 12 بازرس، تصویری متفاوت از رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به نمایش می گذارد. شورای امنیت سازمان ملل قرار است متفق‌القول درخواستی را برای انجام اقدامات لازم از جانب دادگاه کیفری بین‌المللی درباره این کشور آسیایی به تصویب برساند. بعید به نظر می‌رسد چین و روسیه دو عضو دائم شورای امنیت که حق وتو دارند در مقابل اقدامات تنبیهی علیه گزارش نقض حقوق بشر کره شمالی مخالفت کنند.

مایکل کربی، رئیس این کمیسیون در یک نشست خبری گفت: در پایان جنگ جهانی دوم بسیاری از مردم گفتند، اگر ما فقط می‌دانستیم، اگر ما فقط خطاهایی را که در کشورهای نیروهای متخاصم صورت گرفت می‌دانستیم؛ اقدامات خودکامه و مستبدانه تحت دولت کیم جونگ اون به شدت شبیه به همان‌هایی است که نازی‌ها انجام دادند. هیچ عذر و بهانه‌ای برای ناکامی در انجام اقدامات وجود ندارد. چون ما امروز از تمام مسائل مطلع هستیم.

منع دسترسی و ورود هیات مستقل به کره شمالی

پیونگ یانگ وورد هیاتی مستقل را برای ورود به کره شمالی به منظور انجام تحقیقات ممنوع کرده است. این هیات به جای سفر به کره شمالی، از آوارگان و پناهجویان کره شمالی که در سئول، توکیو، لندن و واشنگتن هستند تحقیق می‌کند.

جو جین‌ های ، 26 ساله در جریان شهادت خود در واشنگتن که 31 اکتبر 2013 صورت گرفت گفت: پدرم در راه اردوگاه اجباری درگذشت. خواهرم در جست‌وجوی غذا ربوده و در چین به بردگی جنسی مجبور شد و برادر نوزادم به خاطر نبود شیر مرد.

در این گزارش همچنین آمده است: کره شمالی مرتبا این اظهارنظرها و گزارش‌ها را محکوم و رد می‌کند و آن‌ها را "مزخرفات بشر" می‌نامد.

این دختر جوان که در نهایت موفق شده پس از چهار بار تلاش ناموفق برای فرار از کره شمالی در سال 2008 به آمریکا پناهنده شود افزود: هیچ کس با عقل سلیم انتخاب نمی‌کند با دروغ گفتن درباره اینکه مورد تجاوز جنسی و شکنجه قرار گرفته، خودش را شرمنده کند و هیچ کاری هم انجام ندهد.

برده جنسی

تعداد کمی از مردم کره شمالی هستند که می‌خواهند داستان‌های خود را درباره سفر به چین، جائیکه با خشونت و سوء‌استفاده رو به رو می‌شوند، بازگو کنند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره کره شمالی متوجه شد که چین به اجبار بسیاری از تبعه‌های کره شمالی را که به دنبال فرار هستند به کشور خودشان بازمی‌گرداند و دلالان کره شمالی در چین به صورت عادی زنان را برای ازدواج اجباری و سایر اشکال بردگی جنسی در چین قاچاق می‌کنند. زنانی که در نهایت ممکن است توسط دولت پکن شناسایی و به کره شمالی عودت داده شوند و کودکانشان توسط مقام‌ها در پیونگ یانگ برای اجتناب از به وجود آمدن نسل و نژادی دو رگه کشته می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پکن گفت: ارایه این گزارش به دادگاه بین‌المللی به حل اوضاع بشری در یک کشور کمک نمی‌کند. ما معتقدیم که درباره مساله حقوق بشر، مسائل بایستی از طریق مذاکره سازنده با یک رویکرد برابر حل شود.

مقام‌های دولت چین در نامه‌ای به کمیسیون مذکور و در پاسخ به درخواست اطلاعات بیشتر نوشتند: ساکنان کره شمالی برای مسائل اقتصادی وارد چین می‌شوند و آواره یا پناهنده نیستند.

دودمان خانوادگی

کیم جونگ اون پس از مرگ پدرش، کیم جونگ ایل در پایان 2011 قدرت در کره شمالی را به دست گرفته و به سرکوب آغاز شده توسط پدر بزرگش کیم ایل سونگ پس از پایان جنگ دو کره در سال 1953 که باعث تقسیم دو کشور شد ادامه می‌دهد.

در گزارش این کمیسیون همچنین آمده است: در دوران حکومت کیم جونگ اون جوان هم همچنان مقادیر زیادی پول صرف خرید کالاهای گران قیمت و توسعه مراسم شخصی می‌شود به جای آنکه این هزینه‌ها برای تامین غذای جمعیت قطحی زده کره شمالی شود.

هزینه‌های نظامی در کره شمالی همچنان بر تامین غذای مردم گرسنه حتی در دوران‌های قحطی گسترده در این کشور ارجح است.

دیده بان حقوق بشر این گزارش را مورد استقبال قرار داد و اعلام کرد که جامعه بین‌الملل و سازمان ملل اغلب بسیار بر تهدید برنامه‌های تسلیحات اتمی کره شمالی تمرکز می‌کنند و آنچنان که باید به وضعیت مردم این کشور توجهی ندارند.

سیستم سبعانه


کنت راس، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک گفت: این گزارش باید شوک آور، چشم‌های شورای امنیت سازمان ملل را به روی خودکامگی‌ها و مصیبت‌های وارد آمده به مردم کره شمالی و تهدید ثبات در منطقه بگشاید. با تمرکز بر تهدید اتمی، شورای امنیت جنایت رهبران این کشور را که بر سیستم‌ سبعانه اردوگاه‌های کار اجباری، اعدام‌های عمومی، ناپدید شدن‌ها و گرسنگی و قحطی گسترده نظارت داشته‌اند، نادیده گرفته است.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: دولت سئول نیز این گزارش‌ را مورد استقبال قرار داد و ایالات متحده نیز گفته این گزارش شاهدی قانع کننده از نقض گسترده نظام مند و گسترده حقوق بشر در کره شمالی محسوب می‌شوئد که بر دیدگاه‌ همگانی و متفق جامعه بین‌الملل درباره این مساله که اوضاع انسانی در کره شمالی در میان بدترین کشورهای جهان قرار دارد اثر می‌گذارد.