اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

10هزار امامزاده و 33 پیامبر در ایران


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره به ارادت مردم ایران به فرهنگ اهل بیت گفت:140 میلیون زائر سالانه از حدود هشت هزار بقعه كشور بازدید می كنند كه این نشان انس مردم با اهل بیت است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با اشاره به ارادت مردم ایران به فرهنگ اهل بیت گفت:140 میلیون زائر سالانه از حدود هشت هزار بقعه كشور بازدید می كنند كه این نشان انس مردم با اهل بیت است.

'تقی رضایار' روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری در سالن همایش های'شهیدجعفرزاده'شهركرد اظهار داشت:اگر حقوق موقوفات كشور به بهره وری مناسب برسد،محرومان نیازی به حمایت دیگر نهادهای حمایتی ندارند.

وی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری دائر بر لزوم تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی افزود: برنامه ریزی تبدیل 127 هزار موقوفه و یك میلیون و یكصد هزار رقبه در كشور به قطب فرهنگی در حال برنامه ریزی و اجراست.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه كشور تاكیدكرد:با تدوین سند راهبردی سازمان اوقاف و امور خیریه،بخش های مدیریتی سازمان از قبیل موقوفات و بقاع موظف به برنامه ریزی هستند و تمام درآمدهای بقاع و موقوفات مطابق با سند برنامه مصوب هزینه می گردد.

وی گفت: ساماندهی و توسعه فضای فیزیكی امامزاده های كشور از برنامه های در دست اجرای این سازمان است.

رضایار گفت:وجود مقبره 10 هزار و 500 امامزاده و 33 پیامبر در كشور ،ایران را به قطب امامزادگان در جهان تبدیل كرده است.

این مسئول تصریح كرد: امامزادگان و پیامبران ،در هشت هزار بارگاه مدفون هستند.

در این آیین حجت الاسلام'محمد طباطبایی' به عنوان مدیركل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری منصوب و معرفی شد.

منبع: ایرنا



ویدیو مرتبط :
رکورد ایران در مکعب 4x4x4 توسط علی آتشی 33.33

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیش از 8000 امامزاده و پیامبر در ایران


اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر «چگونه امامزاده‌های ایران 7برابر شد؟» جوابیه‌ای منتشر كرد.

اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر «چگونه امامزاده‌های ایران 7برابر شد؟» جوابیه‌ای منتشر كرد.

سازمان اوقاف و امور خیریه با استناد به وظایف قانونی و شرعی خود كه به عنوان تنها متولی و مسوول شناسایی و بررسی صحت و سقم بقاع متبرکه و امامزادگان کشور معرفی شده، آورده است: شناسایی و ثبت اطلاعات و آمار بقاع متبرکه امامزادگان(ع) و پیامبران الهی(س) از طریق گزارشات واصله و پایش میدانی و بررسی ادارات اوقاف استان‌ها و معاونت بقاع متبرکه با بهره‌گیری از آمار مرکز ایران، فهرست اماکن مذهبی چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسناد و مدارک، کتب تاریخی و انساب و ... انجام می‌گیرد.

مجموع آمار به دست آمده از امامزادگان با توجه به تحقیقات و بررسی های به عمل آمده هشت هزار و 51 باب بقعه امامزاده و 33 باب بقعه پیامبران الهی ذکر شده و از انتشار بانک اطلاعات دایره‌المعارف جامع امامزادگان(ع) و پیامبران(س) مدفون در ایران پس از تکمیل نهایی در آینده نزدیک خبر داده است.

همچنین مخالفت جدی و مبارزه این سازمان با مساله پیدایش مقابر امامزادگان و احداث بقعه جدید منسوب به امامزادگان در اثر خواب نما شدن افراد مطرح و افزوده شده است: در برخی استان‌ها همچون گیلان ادارات اوقاف با همکاری مسوولین محلی و شورای تامین نسبت به تخریب و امحای بقاع جعلی اقدام نموده و می‌نماید. لیکن، در خصوص بقاع متبرکه مورد احترام که ملجاء و پناهگاه مردم بوده و دارای قدمت و سابقه تاریخی و مورد توجه علما و قاطبه مردم بوده را نباید به بهانه‌های واهی مورد خدشه قرار داد که تخریب چهره این اماکن تبعات سویی خواهد داشت که یقینا علما و قاطبه مردم عکس‌العمل نشان خواهند داد.

منبع: شفاف