اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک قطعه شاه بوف در نقده رهاسازی شد


یک قطعه شاه بوف ، پس از مداوا در زیستگاه اصلیش در طبیعت شهرستان نقده رهاسازی شد.

خبرگزاری صدا و سیما: یک قطعه شاه بوف ، پس از مداوا در زیستگاه اصلیش در طبیعت شهرستان نقده رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت : این پرنده نادر به علت مصدومیت قادر به پرواز نبود.

آقای سفری افزود:این پرنده پس از سه ماه نگهداری و مداوا با کمک یکی از دوستداران محیط زیست این شهرستان و با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده در طبیعت رهاسازی شد.

شاه بوف پرنده ای از خانواده جغد و در حدود 66 تا 70 سانتیمتر طول دارد و شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
رهاسازی کبوتران علیرضا عوصوردی از شاه زید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهاسازی هزاران قطعه‌ماهی در هامون


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پس از ده سال خشکسالی، هزاران قطعه ماهی با مجوز استانداری و هماهنگی بین ادارات محیط‌زیست و شیلات استان در دریاچه هامون رهاسازی شده است.

خبرگزاری ایسنا: علی اوسط هاشمی افزود: برای مهار ریزگردهای منطقه سیستان 60 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که با اقداماتی پیشگیرانه همچون تثبیت شن های روان باید از آب و هوای این منطقه صیانت کرد، افزود: مقوله تثبیت شن های روان باید به عنوان یکی از اولویت های نخست مدیران مربوطه قرار گیرد تا از هوا و حق مردم صیانت شود.

هاشمی با بیان این که دولت برای ایجاد صنایع بزرگ در استان خیز برداشته است، افزود: کارهای بزرگ صنعتی در استان انجام نشده و خرده شرارت ها سایه ناامنی بر سر استان انداخته است. لذا حضور و ضرورت مشارکت دولت در طرح های سرمایه گذاری الزامی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تنوع محصولات باغی و کشاورزی منطقه و در عین حال پدیده خشکسالی تصریح کرد: در صورتی که منابع آب منطقه بدرستی مدیریت شود، بسیاری از مشکلات ناشی از خشکسالی و تامین آب شرب برطرف می شود .