اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک زن، رقیب مالکی شد


برای نخستین بار، یکی از نمایندگان زن در پارلمان عراق، نامزد پست ریاست جمهوری شد.

پایگاه خبری العالم: برای نخستین بار، یکی از نمایندگان زن در پارلمان عراق، نامزد پست ریاست جمهوری شد.

حنان الفتلاوی، پس از ارائه برگه درخواست خود به پارلمان عراق برای نامزدی پست ریاست جمهوری، تأکید کرد: چهره عراق باید عربی باشد، و زنان نیز باید با نامزد شدن در یکی از پست‌های کلیدی، حق خود را بگیرند.

الفتلاوی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: هر مرد یا زن عراقی در صورتیکه شروط ذکر شده در ماده 68 قانون اساسی را داشته باشد، حق دارد برای پست ریاست جمهوری نامزد شود.

یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد

وی افزود: طبق ماده 18 قانون اساسی رئیس جمهوری باید فقط شناسنامه عراقی داشته باشد، و نه دو شناسنامه (دو تابعیت).

ریاست پارلمان عراق در 16 ژوئیه از آغاز نام نویسی داوطلبان برای پست ریاست جمهوری خبر داد، و 6 شرط را برای نامزد  شدن در این پست اعلام کرد.

مهدی حافظ که به عنوان مسن ترین فرد، ریاست نخستین جلسه‌های پارلمان عراق را برعهده داشت، در 17 ژوئیه نامزد پست ریاست جمهوری شد و تأکید کرد که هدفش از این کار، حفظ وحدت عراق است. وی خاطرنشان کرد که برخی از فراکسیون های سیاسی درباره نامزد شدن او برای ریاست جمهوری توافق دارند.

ائتلاف کردستان نیز در 19 ژوئیه اعلام کرد که نامزد کردهای عراق برای ریاست جمهوری آماده است و طی روزهای آینده نام این فرد اعلام می شود.


ویدیو مرتبط :
رقیب راموس برای عنوان بدترین پنالتی زن سال مشخص شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این "زن" رقیب "هیلاری" است



اخبار,اخبار بین الملل ,انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

کارلی فیورینا، مدیر اجرایی پیشین شرکت فن‌آوری اطلاعات هیولت پاکارد (HP) اعلام کرده است که برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، وارد میدان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا می‌شود.

 فیورینا به احتمال زیاد تنها نامزد زن مشهور از حزب جمهوری‌خواه برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احتمال کاندیداتوری فیورینا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که حدود یک دهه پیش روزنامه‌ی نیویورک تایمز نوشت، کارلی فیورینا یکی از نامزدهای قدرتمند برای احراز پست ریاست بانک جهانی به شمار می‌رود. از فیورینا در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 1387 نیز به عنوان نامزدی از بخش خصوصی نام برده شد اما اندکی بعد، وی در این انتخابات به مگ ویتمن، رییس اجرایی سابق eBay و جان چمبرس، رییس اجرایی Cisco پیوست و از مک‌کین اعلام حمایت نمود. وی در سال 2010 هم نتوانست در انتخابات سنا آرای کافی به دست بیارد و شکست خورد.

بر خلاف اکثر نامزدهای دیگر که تصمیم خود درباره وارد شدن به رقابت انتخاباتی را در همایش‌های بزرگ اعلام کرده‌اند، فیورینا از تصمیم خود در یک برنامه بامدادی تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می‌شود، خبر داد.

انتظار می رود بن کارسون، جراح مغز و اعصاب نیز به زودی نامزدی خود را در انتخابات اعلام کند. فیورینا و آقای هر دو افرادی تازه وارد به عرصه سیاسی آمریکا محسوب می‌شوند که انتظار می‌رود چهره‌های اصلی آن، سناتورها و فرمانداران فعلی و سابق باشند.

فیورینا زمانی که تصمیمش را از برنامه "صبح به خیر" شبکه ای بی سی اعلام می‌کرد، گفت که با فرایند تصمیم‌گیری اجرایی به خوبی آشناست. او همچنین به طور مستقیم از تنها زن معروفی که وارد عرصه انتخابات شده است، انتقاد کرد و گفت: از هیلاری کلینتون خیلی خوشم می‌آید اما او قابل اعتماد نیست.

او به عنوان مثال از مسائلی مانند استفاده کلینتون از یک سرور ایمیل خصوصی، حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در ۲۰۱۲ و کمک‌های خارجی به بنیاد کلینتون یاد کرد که به گفته او، شفاف نیستند.

فیورینا سابقه فعالیت در موسسات دولتی را ندارد.

اخبار بین الملل  - ایسنا