اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یک ادعا درباره احتمال دیدار اوباما و روحانی


سخنگوی سازمان ملل متحد دیدار احتمالی روسای جمهوری ایران و آمریکا را که "دیداری تاریخی" توصیف کرد به احتمال زیاد برای سه شنبه شب هفته جاری پیش بینی کرد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان ملل متحد دیدار احتمالی روسای جمهوری ایران و آمریکا را که "دیداری تاریخی" توصیف کرد به احتمال زیاد برای سه شنبه شب هفته جاری پیش بینی کرد.

پایگاه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد؛ مارتین نیسرکی، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: دیدار تاریخی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به احتمال زیاد سه شنبه شب صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: این ملاقات ممکن است در ضیافت شامی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در روز سه شنبه تدارک دیده انجام شود.


ویدیو مرتبط :
نظر روحانی درباره دیدار با اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: احتمال دیدار باراک اوباما و حسن روحانی وجود دارد



دیدار باراک اوباما و حسن روحانی,دیدار اوباما و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

کاخ سفید: احتمال دیدار باراک اوباما و حسن روحانی وجود دارد/ اوباما مایل است گفت‌وگوهای دو جانبه با ایران داشته باشد

کارنی افزود: «تردیدی وجود ندارد که دولت جدید ایران رویکرد متفاوتی را در قبال مسائل مطرح انتخاب کرده است. در واقع برخی اقدامات صورت گرفته نشان از یک رهیافت جدید است».

سخنگوی کاخ سفید گفت که احتمال دارد باراک اوباما و حسن روحانی در نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند منوط به اینکه ایران در خصوص دست کشیدن از برنامه هسته‌ای-نظامی خود جدی باشد!

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، جی کارنی در طول هفته جاری بارها با پرسش خبرنگاران درباره احتمال دیدار رهبران ایران و آمریکا در جریان نشست سازمان ملل روبرو شده بود.

وی روز پنجشنبه تغییر لحن ایران و غرب از زمان روی کار آمدن حسن روحانی را تایید کرد و گفت که احتمال دیدار میان اوباما و روحانی وجود دارد ولی برای آن برنامه ریزی نشده است.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: «این اتفاق ممکن است، ولی خب همیشه چنین احتمالی وجود دارد. رییس جمهوری (آمریکا) از زمانی که سوگند خورده، دست خود را دراز کرده است».

جی کارنی اظهار داشت که رییس جمهوری ایران در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» رویکرد مثبتی نشان داد ولی «اقدامات عملی مهم‌تر از حرف هستند».

به گفته سخنگوی کاخ سفید، آقای اوباما مایل است گفت‌وگوهای دو جانبه با ایران داشته باشد مشروط به اینکه ایرانی‌ها در پاسخ دادن به خواست جامعه بین‌المللی مبنی بر اینکه تهران از برنامه نظامی- هسته‌ای خود دست خواهد کشید، جدی باشند.

وی اظهار داشت: «موضع امروز ما همین است».

کارنی  افزود: «تردیدی وجود ندارد که دولت جدید ایران رویکرد متفاوتی را در قبال مسائل مطرح انتخاب کرده است. در واقع برخی اقدامات صورت گرفته نشان از یک رهیافت جدید است».

انتخاب