اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یوز تلف شده مادر حداقل 4 توله بود


یوز ماده اى كه شب گذشته در اثر تصادف جاده در حاشیه پارك ملى توران كشته شد، مادر حداقل ٤ یوزپلنگ و مادربزرگ حداقل ٣ یوزپلنگ بوده است.

خبرگزاری مهر: یوز ماده اى كه شب گذشته در اثر تصادف جاده در حاشیه پارك ملى توران كشته شد، مادر حداقل ٤ یوزپلنگ و مادربزرگ حداقل ٣ یوزپلنگ بوده است.

بر اساس بررسی كارشناسان انجمن یوزپلنگ ایرانى، یوز ماده اى كه شب گذشته در اثر تصادف جاده در حاشیه پارك ملى توران كشته شد، مادر حداقل ٤ یوزپلنگ و مادربزرگ حداقل ٣ یوزپلنگ بوده است. این یوز ماده، اولین بار در سال ١٣٩١ در پناهگاه حیات وحش میاندشت به همراه ٣ توله اش توسط دوربین هاى انجمن ثبت شده بود كه بمدت دو سال در منطقه پایش شد.

یوز تلف شده مادر حداقل 4 توله بود

سال ٩٤ مجدد این مادر به همراه یك توله در دام دوربین هاى تله اى افتاد و نشان داد یك مادر موفق است. همچنین در همان سال، از یكى از توله هاى وى، كه خود مادر شده بود، به همراه سه توله اش در منطقه عكسبردارى شد.

به احتمال زیاد توله پارسالى این یوز كه هنوز به سن استقلال نرسیده، هنگام تصادف همراهش بوده است و براى بقا مشكلات زیادى خواهد داشت. گشت زنى و بررسی محل تصادف براى پیدا كردن توله یا توله هاى احتمالى ادامه دارد.

در شرایطى كه تعداد ماده هاى زادآور جمعیت یوزپلنگ ایرانى در هاله اى از ابهام قرار دارد، كشته شدن این مادر موفق، مانند یك شوك جمعیتى براى آخرین بازمانده هاى یوزپلنگ ایرانى است. طى یك دهه گذشته، تصادفات جاده اى، یكى از مهمترین عوامل كشته شدن یوزها در ایران بوده است.


ویدیو مرتبط :
خورده شدن توله خوک توسط مادر !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاه گشاد بر سر ببر مادر، بچه خوکها به جای توله ببرهای مرده قالب شدند



 

 

 

کلاه گشاد بر سر ببر مادر

 

در اتفاقی نادر در باغ وحشی در کالیفرنیا بچه خوکهایی که پوست ببر به تن کرده بودند ببر ماده ای را که به دلیل از دست دادن فرزندانش دچار افسردگی شده بود نجات دادند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در اتفاقی نادر در یک باغ وحش در کالیفرنیا یک ماده ببر بچه هایی سه قلو به دنیا آورد که به دلیل برخی عوارض دوران بارداری بچه ببرها زودتر از موعد به دنیا آمدند و به دلیل جثه بسیار کوچکشان بلافاصله از دنیا رفتند.

 

کلاه گشاد بر سر ببر مادر

 

بر اساس این گزارش ببر مادر بعد از بهبودی از به دنیا آوردن بچه ها، ناگهان شروع به از دست دادن سلامتی خود کرد، هرچند که از لحاظ بدنی و فیزیکی سالم بود.

 

دامپزشکان احساس کردند که از دست دادن بچه ها باعث افسردگی ماده ببر شده است و تصمیم گرفتند که بچه های یک ببر دیگر را به او بدهند تا وضعش بهتر شود.

 

بعد از بررسی تعداد زیادی باغ وحش های دیگر، پی بردند که متآسفانه هیچ ببر نوزادی با سن مناسب وجود ندارد که به ببر مادر عزادار بدهند.

 

کلاه گشاد بر سر ببر مادر

 

دامپزشکان تصمیم گرفتند که کاری کنند که قبلاً در هیچ باغ وحشی انجام نشده بود و با توجه به اینکه گاهی اوقات یک نوع حیوان سرپرستی نوع دیگری حیوان را قبول می کند به دنبال نوزادن گونه ای دیگر پرداختند.

 

تنها نوزادانی که سریع در دسترس بودند، بچه خوکهایی نوزادی بودند که در حال گرفته شدن از شیر مادر بودند بنابراین مسئولان باغ وحش و دامپزشکان بچه خوکها را در پوست ببر پیچیدند و در کنار ببر ماده قرار دادند .

 

آیا ببر ماده آنها را به فرزندی قبول کرد یا بچه خوکها را تکه پاره کرد در عکسها به وضوح می توان قضاوت کرد./خبرگزارى مهر