اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

یادگاری یادگار امام در دفتر یادبود ماندلا


حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با حضور در سفارت آفریقای جنوبی در تهران با سفیر این کشور دیدار و دفتر یادبود «نلسون ماندلا» را امضا کرد.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با حضور در سفارت آفریقای جنوبی در تهران با سفیر این کشور دیدار و دفتر یادبود «نلسون ماندلا» را امضا کرد.

 نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز (سه شنبه) با حضور در سفارت کشور آفریقای جنوبی در گفت و گو با «آرجی وایت هد» سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: نه تنها آفریقای جنوبی بلکه قاره آفریقا و همه آزایدخواهان جهان یک سرمایه بزرگ را از دست دادند.

وی ادامه داد: بنده افتخار داشتم که هم در ایران و هم در ژوهانسبورگ ایشان را ملاقات کنم و خاطرات بسیار خوبی از ایشان در سفر دارم که همیشه لطف و آرامش روحی وی در ذهنمان باقی خواهد ماند.

سید حسن خمینی اضافه کرد: در جهان، تجلیل شایسته ای از ماندلا صورت گرفت و امیدواریم آفریقا بتواند در آینده ای نزدیک همانند وی را به خود ببیند.

یادگار امام راحل همچنین در دفتر یادبود نلسون ماندلا نوشت:

« درگذشت مرحوم نلسون ماندلا رهبر بزرگ مبارزه با نژادپرستی و رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی بی شک ضایعه ای برای این کشور، قاره آفریقا و همه آزادیخواهان جهان است.

قلب رئوف و مهربان وی که در طول عمر ایشان - چه در زمانی که در زندان جزیره روین محبوس بود و چه روزگاری که قدرت ظاهری را در دست داشت - سرمایه ای برای او و همچنین سرمایه ای برای اندیشه صلح و آزادی و دوری از کینه است.

ارتباط عمیق و عاطفی مرحوم ماندلا با مردم ایران به خصوص رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، همه ما را به تکریم بیشتر و بزرگداشت نیکوتر وی ترغیب می کند.»

نلسون ماندلا رهبر جنبش مقابله با نژادپرستی آفریقای جنوبی 14 آذرماه در سن 95 سالگی درگذشت. ماندلا 27 سال از عمرش را در راه مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید در زندان گذراند.


ویدیو مرتبط :
به یاد یادگار امام (سالگرد ارتحال یادگار امام تسلیت باد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس یادگاری اوباما و کامرون در مراسم یادبود ماندلا جنجالی شد (+عکس)



اخبار بین الملل - عکس یادگاری اوباما و کامرون در مراسم یادبود ماندلا جنجالی شد (+عکس)

باراک اوباما در جریان برگزاری مراسم یادبود نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی اقدام به انداختن عکس یادگاری با نخست‌وزیران دانمارک و انگلیس کرد که این اقدام به سرعت خبرساز شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه روبرتو اشمیت، عکاس خبرگزاری فرانسه با دوربینش لحظه‌ای را ثبت کرد که در آن هله تورنینگ اشمیت، نخست‌وزیر دانمارک تلفن همراه دوربین‌دار خود را برای گرفتن یک عکس از خود در دست دارد و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با یک دستش در گرفتن این دوربین به وی کمک می‌کند و در کنار آن‌ها دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در این عکس حضور دارد.
 
آن‌ها این عکس را در حالی که در کنار یکدیگر در جایگاه‌های استادیومی در آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم یادبود نلسون ماندلا نشسته‌ بودند، گرفتند.
 
در این عکس عکاس خبرگزاری فرانسه، میشل اوباما، همسر اوباما نیز در کنار باراک اوباما دیده می‌شود اما وی در عکس این سه نفره حضور ندارد و بی‌تفاوت جایگاه سخنرانی رهبران جهان در استادیوم را تماشا می‌کند.
 
این عکس بلافاصله در رسانه‌های مهم بین‌المللی انتشار یافت و در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید. بسیاری این سوال را می‌پرسیدند که ‌آیا مراسم ویژه درگذشت نلسون ماندلا زمان مناسبی برای انجام چنین کاری است؟
 
به این نوع عکس‌هایی که افراد از خود می‌گیرند، Selfie گفته می‌شود. وب‌سایت خبری «بازفید» آمریکا در تیتر این عکس نوشت: آیا این مهمترین عکس Selfie سال 2013 است؟ از نظر این وب‌سایت میشل اوباما چندان از گرفتن این عکس خرسند به نظر نمی‌رسد.
 
دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که نظری درباره این عکس ندارد و کاخ سفید نیز از پاسخ به درخواستی برای اظهار نظر خودداری کرد.
 
گرفتن عکس‌های Selfie در سال‌های اخیر به لطف شبکه‌های اجتماعی رواج زیادی یافته است. واژه Selfie از سوی آکسفورد به عنوان واژه برگزیده سال انتخاب شد. در دیکشنری آکسفورد در توضیح این واژه جدید نوشته شده است: عکسی که کسی از خودش می‌گیرد و معمولا با دوربین تلفن همراه و یا وب‌کم آن را گرفته و در یک شبکه اجتماعی منتشر می‌کند.

 

اخبار ,اخبار بین الملل,عکس یادگاری اوباما و کامرون

 اخبار بین الملل - ایسنا