اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گم شدن 17 پرونده فساد در مجلس هشتم!


نماینده مردم رباط کریم مدعی شد: 17 پرونده فساد که در مجلس هشتم آنها را تهیه و به کمیسیون‌های مربوطه ارائه کردم، گم شده و اثری از آنها وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم رباط کریم مدعی شد: 17 پرونده فساد که در مجلس هشتم آنها را تهیه و به کمیسیون‌های مربوطه ارائه کردم، گم شده و اثری از آنها وجود ندارد.

حسن نوروزی طی تذکر خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: ما دائم از رونق اقتصادی صحبت می‌کنیم اما برنامه‌ای برای برخورد با فساد اقتصادی که کشور را به چالش کشیده است، نداریم و نمونه آن 17 پرونده فساد اقتصادی گمشده در مجلس هشتم است که هیچ اثری از آنها امروز وجود ندارد و من می‌خواهم حتی دو نمونه از این پرونده‌ها را در اختیارم قرار دهند تا مجدداً پیگیری کنم اما این امکان وجود ندارد.

وی در تذکر دیگری ناظر بر قانون اساسی، گفت: بر اساس قانون، زبان رسمی و خط نوشتاری رسمی ما فارسی است اما وزرا و برخی از اعضای هیأت رئیسه در صحبت‌های خود از واژگان انگلیسی استفاده می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده 3 نماینده مجلس هشتم در دادگاه کیفری استان تهران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پرونده 3 نماینده مجلس هشتم در دادگاه کیفری استان تهران

سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران از ارسال پرونده سه نماینده مجلس هشتم به دادگاه خبر داد.

قاضی افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهردر این باره گفت: پرونده سه نماینده مجلس هشتم که در ماجرای فساد هزار میلیاردی برای آنها کیفرخواست صادر شده بود، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است.

وی افزود: این پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

این پرونده در حالی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است که تاکنون به اتهامات 55 متهم این پرونده بزرگ رسیدگی شده است. حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده نیز تائید و برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرا فرستاده شده است.

بر اساس تبصره ماده 4قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب اصلاحی81 تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص را دارد.

در این باره بخش دوم تبصره ماده 4 می گوید: رسیدگی به کلیه اتهامات اعضاء تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزراء و معاونین آنها ، معاونان و مشاوران روسای سه قوه، سفراء، دادستان ورئیس دیوان محاسبات، دارندگان پایه قضائی، استانداران، فرمانداران و جرائم عمومی افسران نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ و بالاتر و مدیران کل اطلاعات استانها در صلاحیت دادگاه کیفری استان تهران می باشد به استثناء مواردی که در صلاحیت سایر مراجع قضائی است./مهر